Az útszakasz építéséhez csaknem 400 tonna gumibitument gyártottak, amellyel a Mol 9600 darab használt gumiabroncs környezetbarát újrahasznosításához járult hozzá. Az útszakasz alap, kötő és kopórétege is gumibitumennel készül.
Eddig hazánkban összesen 25 útszakaszon 50 kilométernyi utat építettek meg gumibitumen felhasználásával, amellyel mintegy 110 ezer darab elhasznált gumiabroncstól mentesült a környezetünk. Ezzel a mennyiséggel egy futballpályát 2 méter magasan lehetne beteríteni - írja a Mol közleménye.
Kevesebb kátyú, rövidebb fékút, kisebb zaj
A közel egy évtizednyi kutatási és fejlesztési munkák után a tesztek eredményei és az úthasználati tapasztalatok is igen kedvezőek: nagyobb tartósság, hosszabb élettartam, kisebb fékút és kisebb közlekedési zaj. „A gumibitumen egy innovatív termék, melynek felhasználásával tartósabb és gazdaságosabban fenntartható utak készülhetnek. Örülünk, hogy a Budaörsi út után újabb fontos, nagy forgalmú fővárosi útszakasz felújításához járulunk hozzá.“ – mondta Fasimon Sándor, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója.
A hosszabb élettartalmú gumibitumen utaknál csökken a kátyúk kialakulásának esélye. Az alacsonyabb fenntartási költségek mellett nagyobb a közlekedésbiztonság is, mivel rövidebb a fékút. A gumibitumenes úton csökken a közlekedési zaj, amely a normál bitumenes úthoz hasonlítva 3 dB-el kisebb. Ez a gyakorlatban azzal egyenértékű, mintha a zajforrástól a távolságunkat megdupláznánk.
A gumibitumen útépítési előnyei a hagyományos útépítési bitumenekhez képest:
(Forrás: Mol) |