3p

A luxuscikkek értékesítését is megviselte az elmúlt évek inflációja annak ellenére, hogy ez az a termékfajta, amelyen nem fognak a gazdasági válságok, mert vevőik nem érzékenyek az áringadozásokra.

Akik szeretik böngészni a kusza céginformációkat, azoknak jó szórakozási lehetőséget teremtettek az észak-amerikai kiskereskedők legutóbbi céges tulajdonszerzési sorozatukkal. Az alaphír az, hogy az egyesült államokbeli a Saks Fifth Avenue-t is birtokló kanadai HBC megvásárolja a texasi Neiman Marcus luxusboltláncot 2,65 milliárd dollárért. 

Új tulajdonoshoz kerül a cég
Új tulajdonoshoz kerül a cég
Fotó: neimanmarcus.com

A Saks Fifth Avenue egy New York-i luxusáruházlánc, amelyet Andrew Saks alapított. Az eredeti üzlet Washington bevásárlónegyedében nyílt meg 1867-ben. A Saks létrehozta a Herald Square és a Fifth Avenue áruházláncokat. Ezzel megjelent Manhattanben is. A Hudson’s Bay Company (HBC) egy kanadai kiskereskedelmi csoport. Eredetileg szőrmekereskedelemmel foglalkozott, jelenleg kiskereskedelmi üzleteket birtokol és üzemeltet az egész országban.

Komplikált megoldás

A Reuters beszámolója szerint az ügylet hátterében az áll, hogy az elmúlt időszak inflációja megviselte a luxuscikkeket értékesítő kiskereskedőket. Elvesztették azokat a vásárolóikat, akik szeretik a termékeiket, ám a jövedelmük nem tudott lépést tartani a drágulással. Ezt megelőzően a Covid alatt fizikai boltjaik vevői elmaradtak, ami a Neiman esetén már 2020-ban csődhöz vezetett. Az áruházlánc az USA egész területén kénytelen volt bezárni számos boltját, ami elapasztotta bevételeit.

A HBC megjelentése azonban nem egy egyeszű cégfelvásárlás, hanem a tulajdonosi viszonyok alapos megkavarása. A kanadai cég létrehozza a Saks Global nevű társaságot, amiben összekutyulja a Saks Fifth Avenue, illetve a Neiman Marcus boltjait és más luxuscikk-kereskedőket. Emellett betol a holdingba némi ingatlanvagyont is. Ezenfelül a HBC és a Neiman bejelentették, hogy a világ legnagyobb online kereskedője, az Amazon.com és a menedzsmentszoftvereket fejlesztő Salesforce is befektetői lesznek a Saks Globalnak.

Ezek a vállalatok technológiát, logisztikai háttérszolgáltatásokat és támogatást nyújtanak a cégcsoportnak. Természetesen nem maradhatott ki a közleményből napjaink varázsigéje, miszerint mindezt a mesterséges intelligencia felhasználásával teszik.

Az ügylet pénzügyi háttere sem egyszerű. A HBC új és meglévő befektetőknek kínált részvények kibocsátásából és hitelfelvételből finanszírozza a Neiman felvásárlását. Az Apollo Global Management tőketársaság 1,15 milliárd dollárt tolt be a HBC-be adósságai finanszírozására. További két milliárdot Wall Street-i bankoktól gereblyézett össze a cég, amelynek ügyvédei bizonyára jól keresnek azzal, hogy kiigazodnak ebben a bonyolult tulajdonosi és adósságszerkezetben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG