2p

Az európai fogyasztók menekülési lehetőséget látnak a saját márkás termékek vásárlásában, amivel védekezhetnek az infláció ellen. Ezek az áruk úgy törnek előre, amire még a szakértők sem gondoltak.

Az olasz vásárlók válogatósak voltak, alaposan megnézték, hogy milyen márkajelzés van azokon a termékeken, amelyeket levettek az áruházak polcairól. Egészen az elmúlt évekig így volt ez. Tavaly a korábbinál is jobban előretörtek az áruházak saját márkás termékei írta a Reuters az olasz The European House Ambrosetti (TEHA) tanácsadó cég adatai alapján. 

Rekord született

Ezeknek az áruknak az értékesítése a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül elérte a 31,5 százalékot, amivel megdöntötték a 2022-es 30,4 százalékos rekordot. Nem sokkal korábban, 2019-ben, a koronavírus- járvány előtti utolsó békeévben 28,3 százalék volt ez az arány.

A saját márkás termékeken belül az olcsóbbak kereslete természetesen gyorsabban nő, mint a drágábbaké – derül ki a TEHA tanulmányából. A kiskereskedők nagy összegeket fordítanak arra, hogy bővítsék ezeknek a termékeknek a kínálatát – mondta Mauro Lusetti, az olasz kereskedők szakmai szervezete, az ADM elnöke.

Amellett, hogy ezek segítségével jobban ellenőrzésük alatt tudják tartani az áruházaikban kínált termékek árát, gyorsabban és jobban tudnak reagálni a fogyasztói igények hullámzására. Ez annyiban újdonság, hogy Olaszország azok közé az európai országok közé tartozik, amelyekben a legkevésbé nyertek teret a saját márkás áruk.

 

Az olasz vásárlók is rákaptak a saját márkás termékekre. A képen a egyik nagy olaszországi áruházlánc, a Coop boltja látható. Fotó:  Wikipedia
Az olasz vásárlók is rákaptak a saját márkás termékekre. A képen a egyik nagy olaszországi áruházlánc, a Coop boltja látható. Fotó: Wikipedia

A legnagyobb meglepetés azonban talán az volt, hogy a saját márkás termékek értékesítéséből befolyt árbevétel változatlan árakon számolva 2023-ban 332 millió euróval nőtt, miközben a teljes kiskereskedelmi forgalom 1,1 milliárd euróval zuhant.

„A 2023-as év kemény volt, az eladások a diszkontoktól kezdve a szupermarketeken át a kis boltokig minden értékesítési csatornában csökkentek” – összegezte a „látképet csata után” Valerio De Molli, a TEHA vezérigazgatója.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
Vásárló Vége lett a marakodásnak, visszatértek a kiebrudalt termékek a carrefouros polcokra
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:51
Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.
Vásárló Új frontot nyitott a Temu
Buksza blog | 2024. április 8. 11:51
A Temu csak másfél éve jelent meg a Kínán kívüli online piacon, ám máris csavar egyet azon a stratégián, hogy nagyon alacsony áraival elszívja a vevőket versenytársaitól.
Vásárló Megbukott a kísérlet a boltok pénztárainál
Buksza blog | 2024. április 8. 08:55
Az áruházláncok folyamatosan keresik a módját annak, hogy összekapcsolják a várlást és a mobilfizetési lehetőségeket, ám úgy tűnik göröngyös útra léptek kísérleteikkel.
Vásárló Hogyan befolyásolja a máj egészsége az epe működését?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 19:01
Az emberi test egy meglehetősen komplex felépítésű rendszer, melynek a működését még máig sem sikerült a tudósoknak teljes egészében megfejtenie. Az azonban már világos, hogy szinte minden mindennel összefügg, és ha egy szerv működése rendellenessé válik, az akár a teljes szervezetre, fizikai és mentális állapota is kihathat.
Vásárló Mit jelent valójában a szeretet, és hogyan függ össze az önzetlenséggel?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 10:17
Tetszik vagy sem, voltaképpen az egész életünk egy olyan út, amin folyamatosan fejlődünk, részben az eleve bennünk lévő vonásokból kiindulva, másrészt az életünk ránk gyakorolt hatásai által.
Vásárló A Lidl nagyobbat harapott az osztrák piacból
Privátbankár.hu | 2024. április 4. 18:36
Az osztrák Lidl növelte piaci részesedését Ausztriában. 
Vásárló A környezettudatos stretchfóliák alkalmazásának előnyei
Márkázott tartalom | 2024. április 4. 12:57
Biztosan te is láttál már olyan videót a közösségi média platformokon, amelyekben fóliák és műanyag flakonok között úszkáló állatok láthatók. Ezek ékesen bizonyítják, hogy égető szükség van a hatékony és környezettudatos megoldásokra az ipari fóliázás terén is.
Vásárló A jakuzzi külseje is fontos
Márkázott tartalom | 2024. április 3. 12:49
A masszázsmedence pozitív tulajdonságai akkor érvényesülnek igazán, ha rendszeresen sor kerül a használatára. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy a külsejében is örömét lelje mindenki. Fontosak a tetszetős formák, a modern színek és az időtállóság. A cikkben minden fontos kérdést megválaszolunk a témával kapcsolatban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG