3p
Ha lakásfelújításról van szó, a magyarok szakemberre bízzák a kivitelezést és a pénzügyeket – ez derült ki a Cetelem felméréséből. A magyarok nagy része banki segítséget vesz igénybe a felújításhoz, döntő többségük 2-3 vagy ennél is több bank ajánlata közül választ.

A Magyar Cetelem Bank kutatást végzett a magyar fogyasztók otthonfelújítási terveivel kapcsolatban. Négy válaszadóból három egy éven belül tervezi, hogy valamilyen módon megújítsa, felfrissítse lakókörnyezetét.

A felújításra készülők több mint fele kisebb felújítási munkát tervez, például belső festés-mázolással 53 százalék szépítené otthonát, de nincsenek kevesen azok sem, akik nagyobb lélegzetű átalakításokban gondolkodnak, és a fürdőszoba (43 százalék), a konyha (32 százalék) felújítását vagy a nyílászárók cseréjét (33 százalék) tervezik. Luxuskiadásokra, mint a szauna vagy úszómedence beszerzése, a válaszadók mindössze másfél százaléka készül.

Milyen felújítást, átalakítást tervez? Forrás: Cetelem

A felújítással kapcsolatos döntések többnyire racionális alapokon nyugszanak: akkor vágnak bele legtöbben, ha annak valamilyen hosszú távú haszna, értéknövelő esztétikai értéke van. A fűtés korszerűsítése vagy a nyílászárók cseréje a lakás energiafelhasználására van jótékony hatással, ezért hosszú távon a lakás rezsijét csökkenti – ez a válaszadók közel 34 százalékánál szempont. Esztétikai célok a megkérdezettek 29 százalékát ösztönzik, ám a festés-mázolás, a burkolatcsere amellett, hogy széppé teszi az otthont, az ingatlan értékét is növeli.

Az átgondoltság a munkálatok tervezésében is megfigyelhető, hiszen a legtöbben (72 százalék) szakemberre akarja bízni a munkát, így biztosítva a profi és garanciális kivitelezést, és csak 28 százalék akar saját maga belevágni.

A megkérdezettek fele (53 százalék) legfeljebb egymillió forintot szán a felújításra, 30 százalékuk 1 millió és 2 és fél millió forint közötti összeget költene. 2 és fél millió forintnál többet csak a válaszadók 7 százaléka fordít erre a célra.

Felújítani, de miből?

A felújítást tervezők kisebb része, mindössze 12 százaléka támaszkodna kizárólag saját megtakarításaira. További 7 százalékuk a család és a barátok segítségével egészítené ki a rendelkezésére álló összeget, míg többségük (55 százalék) banki kölcsönért is folyamodna. A megkérdezettek 26 százaléka pedig teljes egészében banki finanszírozásból váltaná valóra az elképzeléseit.

„A kutatásunk eredményéből az látszik, hogy a lakásfelújítást a legtöbben nagyon alaposan megtervezik, a felújítás céljától kezdve a finanszírozáson át egészen a kivitelező szakemberek kiválasztásáig. A pénzügyi tudatosságot mutatja, hogy az emberek már elsősorban nem számlavezető bankjukhoz fordulnak, ha a megvalósításhoz hitelre van szükségük, hanem ötből négyen több bank ajánlatát is összehasonlítják” – mondta Lukácsi Zoltán, a Cetelem marketingigazgatója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG