3p

Komoly változás jöhet az élelmiszer- és italpiacon, miután minden vállalat a mesterséges intelligenciára támaszkodva akar versenytársai fölé kerekedni. 

A mesterséges intelligencia segítségével lehet megtartani az üdítők és rágcsálnivalók piacán a mostani vezető pozíciót, erre jutott a Coca-Cola vezetősége. A vállalat öt évre szóló technológiai együttműködési megállapodást írt alá a Microsofttal.

Minden érintett világcég növeli a mesterséges intelligenciára költött kiadásait
Minden érintett világcég növeli a mesterséges intelligenciára költött kiadásait
Fotó: Depositphotos

Az üdítős cég azt reméli, hogy ennek segítségével javíthatja munkafolyamatainak hatékonyságát, jobban kezelheti költségeit és új szintre emelheti marketingtevékenységét. Mindezért 1,1 millió dollárt - 402 milliárd forintot - fizet üzleti partnerének. Az egyezség értelmében a Coca-Cola minden alkalmazását átviszi a Microsoft felhő számítástechnikai rendszerébe az Azure-ba.

Árfolyam

A Coca-Cola szerint ez a lépés lehetővé teszi, hogy felfedezze hogyan használhatja fel az Azure-on elérhető, mesterséges intelligenciával felturbózott digitális támogatásokat. Ez segíthet abban, hogy alkalmazottai hatékonyabban dolgozzanak javítva a fogyasztók tapasztalatait a termékekkel kapcsolatban. A kólagyártó elszántságát jelzi, hogy ezzel az együttműködéssel jelentősen emeli a mesterséges intelligenciára fordított kiadásait.

A többiek már léptek

A Coca-Cola legnagyobb versenytársai, a PepsiCo és a RedBull már megtették a nagy lépést a mesterséges intelligencia felhasználása felé. Nagyjából ugyanazzal magyarázzák a technológiai fejlesztést: újra akarják alkotni kapcsolataikat a fogyasztókkal. Józan paraszti ésszel azt gondolhatja a külső szemlélő, hogy a mesterséges intelligencia segítségével újraértékelhetik az elmúlt évtizedekben különböző üzleti környezetben, eltérő vezetők irányítása alatt folytatott tevékenységük tapasztalatait.

Neeraj Tolmare, a Coca-Cola elnökhelyettese a Quartz amerikai hírportál szerint úgy értékeli a Microsofttal kötött egyezséget, hogy az a következő fejezet abban a történetben, amelyben a vállalat elsősorban digitális vállalkozássá válik.

A kiskereskedők nagyot kaszálhatnak

Persze nemcsak a gyártóknak, hanem a kiskereskedőknek - ezen belül a különböző boltláncoknak is jól jöhet a mesterséges intelligencia segítsége. Ahogy arról a laptársunk, az Mfor beszámolt, a generatív mesterséges intelligencia az áruházak háttérben zajló feladatainak ellátásából veheti ki a részét. Például raktárakban a készletek meghatározásában és a szállítást előkészítő szortírozási, címkézési és kiszállítási feladatok (fullfilment) ellátásában segíthet. Emellett megszabadíthatja az alkalmazottakat az Excel-táblák készítésétől és a táblázatok bogarászásának fárasztó munkájától is.

A mesterséges intelligencia bevonása megéri, legalábbis az IDC tanácsadó cég szerint, amely mazt állítja, hogy minden egyes dollár (365 forint), amit a mesterséges intelligencia használatára költenek, 3,5 dollárt (1278 forint) hozhat. A hatékonyság növekedése a költségmegtakarítások formájában 9-14 hónapon belül jelentkezhet.

Összességében azonban a hatákonyság, jövedelmezőség szempontjából kedvező változást hozó mesterséges intelligencia bevetésének velejárója lehet az is, hogy a cégek számára fontosabb a fogyasztók megdolgozása vásárlások növelése érdekében, mint akár maga a termék, amit el akarnak adni nekik.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Lépj be a pedagógia világába: új karrierlehetőségeket kínáló képzés
Márkázott tartalom | 2025. november 2. 10:26
A pedagógiai asszisztensek munkája sokrétű feladatokkal jár, amelyeket fontos jól elvégezni. Ezek a szakemberek az oktatási- és nevelési intézmények elengedhetetlen részei, akik a pedagógusokkal karöltve segítik a gyerekek fejlődését.
Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG