A mesterséges intelligencia segítségével lehet megtartani az üdítők és rágcsálnivalók piacán a mostani vezető pozíciót, erre jutott a Coca-Cola vezetősége. A vállalat öt évre szóló technológiai együttműködési megállapodást írt alá a Microsofttal.
Az üdítős cég azt reméli, hogy ennek segítségével javíthatja munkafolyamatainak hatékonyságát, jobban kezelheti költségeit és új szintre emelheti marketingtevékenységét. Mindezért 1,1 millió dollárt - 402 milliárd forintot - fizet üzleti partnerének. Az egyezség értelmében a Coca-Cola minden alkalmazását átviszi a Microsoft felhő számítástechnikai rendszerébe az Azure-ba.
A Coca-Cola szerint ez a lépés lehetővé teszi, hogy felfedezze hogyan használhatja fel az Azure-on elérhető, mesterséges intelligenciával felturbózott digitális támogatásokat. Ez segíthet abban, hogy alkalmazottai hatékonyabban dolgozzanak javítva a fogyasztók tapasztalatait a termékekkel kapcsolatban. A kólagyártó elszántságát jelzi, hogy ezzel az együttműködéssel jelentősen emeli a mesterséges intelligenciára fordított kiadásait.
A többiek már léptek
A Coca-Cola legnagyobb versenytársai, a PepsiCo és a RedBull már megtették a nagy lépést a mesterséges intelligencia felhasználása felé. Nagyjából ugyanazzal magyarázzák a technológiai fejlesztést: újra akarják alkotni kapcsolataikat a fogyasztókkal. Józan paraszti ésszel azt gondolhatja a külső szemlélő, hogy a mesterséges intelligencia segítségével újraértékelhetik az elmúlt évtizedekben különböző üzleti környezetben, eltérő vezetők irányítása alatt folytatott tevékenységük tapasztalatait.
Neeraj Tolmare, a Coca-Cola elnökhelyettese a Quartz amerikai hírportál szerint úgy értékeli a Microsofttal kötött egyezséget, hogy az a következő fejezet abban a történetben, amelyben a vállalat elsősorban digitális vállalkozássá válik.
A kiskereskedők nagyot kaszálhatnak
Persze nemcsak a gyártóknak, hanem a kiskereskedőknek - ezen belül a különböző boltláncoknak is jól jöhet a mesterséges intelligencia segítsége. Ahogy arról a laptársunk, az Mfor beszámolt, a generatív mesterséges intelligencia az áruházak háttérben zajló feladatainak ellátásából veheti ki a részét. Például raktárakban a készletek meghatározásában és a szállítást előkészítő szortírozási, címkézési és kiszállítási feladatok (fullfilment) ellátásában segíthet. Emellett megszabadíthatja az alkalmazottakat az Excel-táblák készítésétől és a táblázatok bogarászásának fárasztó munkájától is.
A mesterséges intelligencia bevonása megéri, legalábbis az IDC tanácsadó cég szerint, amely mazt állítja, hogy minden egyes dollár (365 forint), amit a mesterséges intelligencia használatára költenek, 3,5 dollárt (1278 forint) hozhat. A hatékonyság növekedése a költségmegtakarítások formájában 9-14 hónapon belül jelentkezhet.
Összességében azonban a hatákonyság, jövedelmezőség szempontjából kedvező változást hozó mesterséges intelligencia bevetésének velejárója lehet az is, hogy a cégek számára fontosabb a fogyasztók megdolgozása vásárlások növelése érdekében, mint akár maga a termék, amit el akarnak adni nekik.