3p

Komoly változás jöhet az élelmiszer- és italpiacon, miután minden vállalat a mesterséges intelligenciára támaszkodva akar versenytársai fölé kerekedni. 

A mesterséges intelligencia segítségével lehet megtartani az üdítők és rágcsálnivalók piacán a mostani vezető pozíciót, erre jutott a Coca-Cola vezetősége. A vállalat öt évre szóló technológiai együttműködési megállapodást írt alá a Microsofttal.

Minden érintett világcég növeli a mesterséges intelligenciára költött kiadásait
Minden érintett világcég növeli a mesterséges intelligenciára költött kiadásait
Fotó: Depositphotos

Az üdítős cég azt reméli, hogy ennek segítségével javíthatja munkafolyamatainak hatékonyságát, jobban kezelheti költségeit és új szintre emelheti marketingtevékenységét. Mindezért 1,1 millió dollárt - 402 milliárd forintot - fizet üzleti partnerének. Az egyezség értelmében a Coca-Cola minden alkalmazását átviszi a Microsoft felhő számítástechnikai rendszerébe az Azure-ba.

Árfolyam

A Coca-Cola szerint ez a lépés lehetővé teszi, hogy felfedezze hogyan használhatja fel az Azure-on elérhető, mesterséges intelligenciával felturbózott digitális támogatásokat. Ez segíthet abban, hogy alkalmazottai hatékonyabban dolgozzanak javítva a fogyasztók tapasztalatait a termékekkel kapcsolatban. A kólagyártó elszántságát jelzi, hogy ezzel az együttműködéssel jelentősen emeli a mesterséges intelligenciára fordított kiadásait.

A többiek már léptek

A Coca-Cola legnagyobb versenytársai, a PepsiCo és a RedBull már megtették a nagy lépést a mesterséges intelligencia felhasználása felé. Nagyjából ugyanazzal magyarázzák a technológiai fejlesztést: újra akarják alkotni kapcsolataikat a fogyasztókkal. Józan paraszti ésszel azt gondolhatja a külső szemlélő, hogy a mesterséges intelligencia segítségével újraértékelhetik az elmúlt évtizedekben különböző üzleti környezetben, eltérő vezetők irányítása alatt folytatott tevékenységük tapasztalatait.

Neeraj Tolmare, a Coca-Cola elnökhelyettese a Quartz amerikai hírportál szerint úgy értékeli a Microsofttal kötött egyezséget, hogy az a következő fejezet abban a történetben, amelyben a vállalat elsősorban digitális vállalkozássá válik.

A kiskereskedők nagyot kaszálhatnak

Persze nemcsak a gyártóknak, hanem a kiskereskedőknek - ezen belül a különböző boltláncoknak is jól jöhet a mesterséges intelligencia segítsége. Ahogy arról a laptársunk, az Mfor beszámolt, a generatív mesterséges intelligencia az áruházak háttérben zajló feladatainak ellátásából veheti ki a részét. Például raktárakban a készletek meghatározásában és a szállítást előkészítő szortírozási, címkézési és kiszállítási feladatok (fullfilment) ellátásában segíthet. Emellett megszabadíthatja az alkalmazottakat az Excel-táblák készítésétől és a táblázatok bogarászásának fárasztó munkájától is.

A mesterséges intelligencia bevonása megéri, legalábbis az IDC tanácsadó cég szerint, amely mazt állítja, hogy minden egyes dollár (365 forint), amit a mesterséges intelligencia használatára költenek, 3,5 dollárt (1278 forint) hozhat. A hatékonyság növekedése a költségmegtakarítások formájában 9-14 hónapon belül jelentkezhet.

Összességében azonban a hatákonyság, jövedelmezőség szempontjából kedvező változást hozó mesterséges intelligencia bevetésének velejárója lehet az is, hogy a cégek számára fontosabb a fogyasztók megdolgozása vásárlások növelése érdekében, mint akár maga a termék, amit el akarnak adni nekik.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
Vásárló Következik a nagy leállás: félő, hogy senki nem fog költeni
Buksza blog | 2025. március 19. 15:01
A gazdaság minden ágazatát érintik Donald Trump amerikai elnök vámemelései. Csak a bizonytalanság biztos. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG