3p

Komoly változás jöhet az élelmiszer- és italpiacon, miután minden vállalat a mesterséges intelligenciára támaszkodva akar versenytársai fölé kerekedni. 

A mesterséges intelligencia segítségével lehet megtartani az üdítők és rágcsálnivalók piacán a mostani vezető pozíciót, erre jutott a Coca-Cola vezetősége. A vállalat öt évre szóló technológiai együttműködési megállapodást írt alá a Microsofttal.

Minden érintett világcég növeli a mesterséges intelligenciára költött kiadásait
Minden érintett világcég növeli a mesterséges intelligenciára költött kiadásait
Fotó: Depositphotos

Az üdítős cég azt reméli, hogy ennek segítségével javíthatja munkafolyamatainak hatékonyságát, jobban kezelheti költségeit és új szintre emelheti marketingtevékenységét. Mindezért 1,1 millió dollárt - 402 milliárd forintot - fizet üzleti partnerének. Az egyezség értelmében a Coca-Cola minden alkalmazását átviszi a Microsoft felhő számítástechnikai rendszerébe az Azure-ba.

Árfolyam

A Coca-Cola szerint ez a lépés lehetővé teszi, hogy felfedezze hogyan használhatja fel az Azure-on elérhető, mesterséges intelligenciával felturbózott digitális támogatásokat. Ez segíthet abban, hogy alkalmazottai hatékonyabban dolgozzanak javítva a fogyasztók tapasztalatait a termékekkel kapcsolatban. A kólagyártó elszántságát jelzi, hogy ezzel az együttműködéssel jelentősen emeli a mesterséges intelligenciára fordított kiadásait.

A többiek már léptek

A Coca-Cola legnagyobb versenytársai, a PepsiCo és a RedBull már megtették a nagy lépést a mesterséges intelligencia felhasználása felé. Nagyjából ugyanazzal magyarázzák a technológiai fejlesztést: újra akarják alkotni kapcsolataikat a fogyasztókkal. Józan paraszti ésszel azt gondolhatja a külső szemlélő, hogy a mesterséges intelligencia segítségével újraértékelhetik az elmúlt évtizedekben különböző üzleti környezetben, eltérő vezetők irányítása alatt folytatott tevékenységük tapasztalatait.

Neeraj Tolmare, a Coca-Cola elnökhelyettese a Quartz amerikai hírportál szerint úgy értékeli a Microsofttal kötött egyezséget, hogy az a következő fejezet abban a történetben, amelyben a vállalat elsősorban digitális vállalkozássá válik.

A kiskereskedők nagyot kaszálhatnak

Persze nemcsak a gyártóknak, hanem a kiskereskedőknek - ezen belül a különböző boltláncoknak is jól jöhet a mesterséges intelligencia segítsége. Ahogy arról a laptársunk, az Mfor beszámolt, a generatív mesterséges intelligencia az áruházak háttérben zajló feladatainak ellátásából veheti ki a részét. Például raktárakban a készletek meghatározásában és a szállítást előkészítő szortírozási, címkézési és kiszállítási feladatok (fullfilment) ellátásában segíthet. Emellett megszabadíthatja az alkalmazottakat az Excel-táblák készítésétől és a táblázatok bogarászásának fárasztó munkájától is.

A mesterséges intelligencia bevonása megéri, legalábbis az IDC tanácsadó cég szerint, amely mazt állítja, hogy minden egyes dollár (365 forint), amit a mesterséges intelligencia használatára költenek, 3,5 dollárt (1278 forint) hozhat. A hatékonyság növekedése a költségmegtakarítások formájában 9-14 hónapon belül jelentkezhet.

Összességében azonban a hatákonyság, jövedelmezőség szempontjából kedvező változást hozó mesterséges intelligencia bevetésének velejárója lehet az is, hogy a cégek számára fontosabb a fogyasztók megdolgozása vásárlások növelése érdekében, mint akár maga a termék, amit el akarnak adni nekik.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG