1p
Egy év alatt kétszeresére nőtt az adathalász támadások száma. Percenként 70 embert ér támadás. Ma már a spamek is veszélyesek, az összes hacker támadás 12 százaléka levélszemétben érkezett, de közösségi oldalakat, webshopokat is támadnak a csalók.

A Kaspersky Lab felmérése szerint egy év alatt 19,9 millióról 37,3 millióra nőtt az adathalász támadások száma. Ez azt jelenti, hogy percenként 70 ember adatait próbálják meg ellopni.

A legtöbb támadás azokat érintette, akiket már korábban is megcéloztak a kiberbűnözők a Facebook, a Yahoo, a Google és az Amazon felületein. A 2013 júniusában végzett tanulmányból kiderül: a spam e-mailek egy része gyors növekedésnek és mutációnak indult a kiberbűnözők új és változatos módszerei miatt.

A Kaspersky Lab-ről

A Kaspersky Lab a világ legnagyobb magántulajdonban lévő végpontvédelmi megoldásokat gyártó vállalata. A cég jelenleg csaknem 200 országban működik világszerte és több, mint 300 millió felhasználónak biztosít védelmet.

Az American Express, az Xbox Live és a Twitter a Top 30-ban

Az 2012 és 2013 között indított adathalász támadások átlagosan naponta 102 ezer embert érintettek világszerte, főként Oroszországban, az Egyesült Államokban, Indiában, Vietnámban és az Egyesült Királyságban. Ennek megfelelően s legtöbb adathalász szervert is az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Németország, Oroszország és India területén regisztrálták.

Az adathalászok a Yahoo, a Google, a Facebook és az Amazon alkalmazásait támadták a legtöbbször. 20 százalékban másolták le banki és más pénzügyi szervezetek weboldalait. A Top 30 célzott weboldalak között olyan nevek szerepelnek, mint az American Express, PayPal, Xbox Live és a Twitter.

 

 

Hogy is megy ez?

Az internetes csalás az adathalászok egyik legelterjedtebb módszere. A már egy meglévő internetes oldalhoz teljesen hasonló és népszerű, ám hamis weboldalakat (e-mail levelezőrendszert, internetes bankfelületet, közösségi oldalakat) hoznak létre, amelyek segítségével elhitethetik az áldozatokkal, hogy a valós oldalon járnak. A gyanútlan felhasználók megadják a személyes adataikat, valamint a titkos jelszavukat, azonban ezeket az adatokat ekkor a rendszer továbbküldi az illegális szervereknek. A csalók ezt követően az áldozatok ellopott adataival további anyagi károkat tudnak okozni, a személyes adatokat továbbértékesíthetik más személyeknek.

A spameken keresztül érkező adathalász leveleket eddig kevésbé tartották ártalmasnak, ám ma már ezeket is igen veszélyes fenyegetettségnek kell tekinteni. Az összes regisztrált adathalász támadás 12 százaléka érkezett levélszeméten keresztül. A további 88 százalék böngésző vagy üzenetküldő rendszerek (Skype) segítségével ért célba.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG