3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az Ikea - a cég állítása szerint - igyekezett elkerülni az áremeléseket még akkor is, ha költségei növekedése miatt ez a profit rovására ment. A bútor-kiskereskedőnél úgy látják, hogy újabb engedményekre lesz szükség. Az egyelőre nem derül ki, hogy mely termékeket érinti a lépés. 

További árcsökkentések alapozhatják meg az Ikeánál, hogy az értékesítés mennyisége 2024-ben ne csökkenjen az ideihez képest. Legalábbis ez derül ki a bútor-kiskereskedőt működtető Ingka Group beszámolójából.

Az értékesítés mennyisége a szeptemberben kezdődött új üzleti év első negyedében nagyjából ugyanannyi volt, mint 2022 hasonló időszakában. Ehhez azonban arra volt szükség, hogy a vállalat nagyjából 1 milliárd eurónyi árcsökkentéssel szippantsa magához a kevesebb szabadon elkölthető jövedelemmel rendelkező vásárlókat.

Árfolyam

A Reuters idézte Juvencio Maeztut, az Ingka pénzügyi igazgatóját, aki a következőket mondta: 

Nagyjából azon a szinten vagyunk, mint a múlt évben. Bízunk benne, hogy ha a következő hónapban és a következő évben továbbra is invesztálunk az árak mérséklésébe, akkor megerősödik az emberekben az a meggyőződés, hogy a legjobb hely, ahova jöhetnek vásárolni, az az Ikea. Arra nem tért ki, hogy mely termékeknél, mekkora árkedvezményeket terveznek.

Az Ingka Group, amelynek áruházai az Ikea árbevételének majdnem kilencven százalékát hozzák, 2 milliárd eurós üzemi eredményt könyvelt ez az augusztusig tartó 2023/2022-es üzleti évében, szemben az egy évvel korábbi 2,04 milliárd euróval. Maeztu szerint ennél jobb számot is elérhettek volna, ám a nyereségesség javítása helyett az árak szinten tartását választottak, ami azzal járt, hogy nem háríthatták át költségeik emelkedését a vásárlóikra.

Örülhetnek az Ikeába tartó vásárlók? Fotó: Ikea
Örülhetnek az Ikeába tartó vásárlók? Fotó: Ikea

Az Ingka korábban arról számolt be, hogy a kiskereskedelmi értékesítés összege 6 százalékkal, 41,7 milliárd euróra nőtt az üzleti évben. A cég abban bízik, hogy az év végi bevásárlási szezonban nem utazásra, hanem otthonukra fognak költeni az emberek, ami növelheti az Ikea forgalmát. Az Ingka Investment, a vállalat beruházási ága 1 milliárd euróval, 7,5 milliárd euróra növelte azt az összeget, amit megújuló beruházásokra szán.

Magyarországon kispadra kerültek a bútorok 

A magyar piacon a hivatalos kiskereskedelmi statisztikák alapján az idén jelentősen csökkenés következett be. A KSH a műszaki cikkek és a bútorok forgalmát együtt nézi, az év első kilenc hónapjában 16,4 százalékkal csökkent a forgalom volumene az előző év azonos időszakához képest. Ez érthető, hiszen olyan termékekről van szó, amelyekről a háztartások le tudnak mondani, az ilyen beszerzéseket az inflációs nyomás miatt jelentősen megugró kiadások miatt elhalasztják. 

A forgalom volumenének visszaesése mellett a műszaki cikkek és bútorok összforgalma növekedett: január és szeptember vége között meghaladta a 707 milliárd forintot, ami 6 százalékos hanyatlást tükröz. Tehát a forgalom volumene jóval nagyobb mértékben csökkent, ennek hátterében pedig az áll, hogy sok terméknek feljebb ment az ára. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG