4p
A gazdasági helyzet normalizálásával áttörés jöhet a vállalati egészségbiztosítások piacán - állítják az Uniqa Biztosító szakértői. Van hova bővülni: 160 munkaképes lakosból egynek van ilyen biztosítása.

Az elmúlt évben 17 százalékkal nőtt az egészségbiztosítási ügyletek díjbevétele az Uniqa Biztosítónál - mondta a biztosító új, prevenciós szolgáltatását, az Uniqa Mobil Egészségközpontot bemutató tájékoztatón Othmar Michl, a biztosító vezérigazgatója. Jelenleg minden 3. szerződés az Uniqánál van, s ez az arány növekedni fog, hiszen minden második szerződés, amit értékesítenek, Uniqa-termék. Van mire alapozni, hiszen az anyacég Ausztriában a 2 millió egészségbiztosítási szerződés közül 1 milliót tudhat magáénak.

Juhos András, a biztosító vezérigazgató-helyettese szerint egyelőre döbbenetes a hazai lakosság alulbiztosítottsága az egészségbiztosítás terén. Míg megtakarítási életbiztosítással jelenleg minden negyedik 20-59 éves rendelkezik, kockázati életbiztosítással az érintett csoport 8,4 százaléka rendelkezik. Nyugdíjbiztosítása az érintettek 1 százalékának van. Ugyanakkor betegségbiztosítással csak az érintettek 0,6 százaléka rendelkezik.

Juhos fontosnak tartotta hangsúlyozni: 2012 óta a vállalati életbiztosítások úgy köthetőek, hogy az sem a munkáltatónak, sem a munkavállalónak nem kerül többletköltségbe, s bár az Uniqa ilyen termékében 35 százalékkal bővülő díjbevételről adhat számot, az áttörés továbbra is elmaradt. A piacon jelenleg 32 ezer egyéni egészségbiztosítás van, míg a vállalati szerződések száma néhány százra tehető. A betegségbiztosítási díjbevétel a piacon tavaly nem érte el a 6,5 milliárd forintot.

Miért nem megyünk táppénzre?

Szükség pedig lenne a termékre – vélekedett a vezérigazgató-helyettes. Mert bár a statisztikák azt mutatják, hogy 2005 és 2013 között Magyarországon 37,4 millióról 19,8 millióra csökkent a táppénzen töltött napok száma, ám a KSH adatai szerint a kilenc évig tartó csökkenő trend tavaly fordult meg, amikor az egy évvel korábbi 19,8 millióról 21,6 millióra nőtt a táppénzes napok száma. Ez azt jelenti, hogy 2014-ben naponta átlagosan 59 ezer fő volt táppénzen: ötezerrel többen, mint egy évvel korábban. Mindezzel összefüggésben az OEP táppénzfizetésre fordított kiadásai a 2013-as 58,0 milliárdról tavaly 66,5 milliárdra nőttek.

A Profession.hu HR-portál tavalyi felmérése ugyanakkor jelzi, hogy a csökkenés mögött aligha lehetett az egészségügyi állapot számottevő javulása: a felmérés szerint a dolgozók 32 százaléka félti a munkahelyét, 26 százalékuknál pedig nem megoldott a helyettesítés, ezért nem élnek a táppénz lehetőségével. Minden tizedik válaszadót pedig a bevételkiesés kényszerít arra, hogy akkor is dolgozzon, ha beteg.

A jelenség negatív következménye nemcsak az egyén teljesítménycsökkenésében mutatkozik meg, hanem például influenzajárvány idején akár egész részlegek munkáját visszavetheti. Egy egészségbiztosítás és a hozzá kapcsolt preventív szolgáltatások ugyanakkor csökkenthetik a kiesést. A fenti okfejtés miatt az Uniqa vezérigazgató-helyettese szerint bármikor megtörténhet az áttörés a vállalati egészségbiztosítások terén. Az egyéni egészségbiztosítás terén lassabb lehet a fejlődés, hiszen itt a betegség megelőzése a fontos, illetve felkészülés a betegségre. Ehhez mentalitásváltozás szükséges.

 

 

Fáradtak, kimerültek dolgoznak

És szemléletváltozás is. Az Uniqa Mobil Egészségközpont idén nyáron elvégzett ingyenes állapotfelmérés-sorozata is megerősíti, hogy a hazai prevenciós kultúra fejlesztése kulcsfontosságú. Az összegyűjtött adatok alapján ugyanis a felnőtt lakosság mindössze 7 százaléka mondható teljesen fittnek. Az Uniqa Mobil Egészségközpont néven egyedülálló prevenciós és egészségmegőrzési szolgáltatáscsomagot kínál elsősorban a közép- és a nagyvállalatoknak a biztosító és partnere, az országos magánrendelő-hálózatot üzemeltető Mediteam Zrt.

Az orvosi célra átalakított kamionnal az ország bármely pontján rugalmasan és költséghatékonyan végezhetők el olyan foglalkozás-egészségügyi vizsgálatok, szűrések, valamint teljes körű egészségügyi állapotfelmérések, amelyeket a munkaadók korábban dolgozóik utaztatásával, illetve jelentős munkaidő-kieséssel tudtak csak megoldani. A szűrések ára 4-12 ezer forint között mozog – hangzott el a tájékoztatón.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG