4p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2013-ban a korábbinál is kevesebb biztosítást kötöttek az emberek. Az ok egyszerű: egyre kevesebben vesznek új autót. Amíg ezen a területen nem lesz változás, addig fölösleges csodát várni a biztosítási piacon. Évet értékelt a Magyar Biztosítók Szövetsége.

Az idei évről még nem állnak rendelkezésre adatok, de az első kilenc havi statisztikák alapján az látszik, hogy 2013-ban még nem következett be valódi áttörés a biztosítási piacon. Az életbiztosítások területén ugyan nominálisan némi növekedés mutatkozott, ám ez egyértelműen az egyszeri díjas termékeknek volt köszönhető. A rendszeres díjas életbiztosítások volumene továbbra is stagnált, holott a piac stabil bővülését épp a lakosság hosszú távra szóló, rendszeres díjas életbiztosításainak növekedése alapozhatja meg.

Van remény öngondoskodásra

A decemberi adójogszabály-módosítással 2014-től versenysemlegessé válik a nyugdíj-előtakarékossági termékek adózása, és ezzel új lendületet kaphat a nyugdíj-biztosítási piac - mondta a Magyar Biztosítók Szövetségének főtitkár. Az Európai Biztosítási Szövetség, az Insurance Europe statisztikái szerint az Európai Unióban igen sokféle a nyugdíjtermékek támogatása, de az is látható, hogy az EU szinte minden országában a nyugdíjba vonuláskor igénybe vehető megtakarításokhoz adókedvezmény is társul. A nyugdíj-előtakarékosság megerősödése egyaránt érdeke a lakosságnak és az államnak, mivel a kedvezőtlen demográfiai tendenciák egész Európában, így Magyarországon is nagy kihívás elé állítják a nyugdíjrendszereket. A nyugdíjbiztosítások elterjedésével a társadalombiztosítás, illetve az állam terhei is enyhülhetnek, mivel a lakosság öngondoskodása hozzájárul a nyugdíjjövedelmek kiegészítéséhez - mutatott rá Molnos Dániel.

A főtitkár pozitív fejleménynek nevezte, hogy már tavaly óta adó- és járulékmentes a munkáltatók által köthető egészségbiztosítások díja, aminek hatására egyre több biztosító jelenik meg termékeivel ezen a piacon. Az egészségbiztosítások adókedvezménye, a biztosítások elterjedése egyre szélesebb körben nemcsak a színvonalas egészségügyi ellátást biztosítja egyre szélesebb rétegnek, hanem többletforrást is jelent az egészségügy számára. Ugyanakkor továbbra sem robbanásszerű a bővülés, inkább a lassú, folyamatos építkezés a jellemző - állapította meg a piaci szegmensről a MABISZ főtitkára.

Az autósok kevesebbet fizetnek

A nem életbiztosítási piacon - döntően a gépjármű-biztosításoknak köszönhetően - enyhe, egy százalék alatti csökkenés mutatkozott a díjbevételben az idén az első kilenc hónapban. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások díjbevételei - az előző év azonos időszakához képest - kissé tovább mérséklődtek, és csökkent a casco biztosítások díjbevétele is. A casco biztosítási piacon mind a szerződésszám, mind a díjbevétel jelentős csökkenése látszik 2013-ban. A jelenség az újautó-értékesítés és a finanszírozott gépjárművek értékesítésének visszaesésével függ össze, és az előrejelzések szerint addig, amíg az újautó-értékesítésben nem történik fordulat, a casco piacon sem várható érdemi növekedés.

A vagyonbiztosítások piacának alakulását elsősorban a magyar gazdaság fejlődési üteme határozza meg, itt a főtitkár szerint már láthatók pozitív jelek. Például 2012-től új rendszer támogatja a mezőgazdaságból élőket, a gazdálkodókat. Az állami támogatási rendszer és az üzleti biztosítás összekapcsolása hatékony állami segítség a gazdák számára, másfelől lehetőség arra, hogy a gazdák - a mezőgazdasági biztosítások révén - egyre szélesebb körben éljenek az öngondoskodás lehetőségével is.

Nem megy jobban a lakás- és utasbiztosítás sem

A lakásbiztosítások 2002-től megfigyelhető növekedése - darabszámban és díjbevételben is - megállt. A múlt év végén 3,012 millió darab szerződést tartottak nyilván a biztosítók, ami nagyjából 72 százalékos penetrációnak felel meg. Az elmúlt években a kárgyakoriság emelkedett, ennek oka az egyre gyakrabban előforduló szélsőséges időjárás, illetve a klímaváltozás.

Nem volt áttörés az utasbiztosítási piacon sem: továbbra is mindössze a kiutazók 30-35 százaléka köt utasbiztosítást. A penetráció növekedésének elősegítésében - nemcsak az utasbiztosítási, hanem egyéb piacokon is - komoly felvilágosító szerep hárul a MABISZ-ra - jegyezte meg a főtitkár.

Molnos Dániel tájékoztatása szerint a magyar biztosítási szektor tőkehelyzete továbbra is stabil: a jogszabályban előírt mértékhez képes több mint 200 százalékos tőkeerővel bír a rendszer. Tavaly mintegy 100 milliárd forintot fizetettek be a társaságok adóként, hozzájárulva ezzel a költségvetés adóbevételeinek növeléséhez, és a becslések szerint a 2013-as adófizetés is hasonló szinten alakul.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG