7p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Nem akármilyen flottabővítést jelentett be a Mol: a meglévő 400 VW mellé beszereztek 50 prémium Mercedest. Az A-Klassékat másfélszer annyiért lehet bérelni, mint az Up-okat, cserébe jóval nagyobbak és hosszabb utazásra is alkalmasak - az biztos, hogy sose volt még ilyen könnyű egy hétköznapi autósnak kvázi-luxusban leugrani a boltba vagy elmenni a gyerekért az iskolába egy tizenhárommilliós autóval.

Virágzik a közösségi autó- és robogó-megosztás

Egyre virágzóbb piac a közösségi járművek piaca (legalábbis a fővárosban - a vidéki városokkal egyelőre senki sem mert kísérletezni). A piac úttörője a GreenGo startup volt, jó egy évvel később tőkeerős versenytársat kaptak, amikor a Mol beindította Limo elnevezésű szolgáltatását. Közben az E.On támogatásával a magyar piacra lépett a Blinkee.city is egy kisebb flottányi villanyrobogóval. Az innovatív, környezetbarát szolgáltatásból a budapesti piac bőven elbír ennyi szereplőt, különösen ha az igen eltérő hátterű cégek versenye a jövőben is ilyen tiszta marad.

A közösségi járműmegosztós cégek újdonságai leginkább flottabővítést, területi lefedettség-bővítést jelentenek, most azonban a Mol szokatlant és kissé váratlant lépett. Amikor közös sajtótájékoztatót hirdettek a Mercedes-Benz Hungáriával, várható volt, hogy a meglévő Volkswagenek mellé Mercedeseket tesznek a flottába, de a várakozásokkal ellentétben nem az olcsóbb modellek közül választottak: igazi prémium kategóriás autókat állítottak üzembe, amelyek magasabb áron érhetőek el a felhasználóknak.

Már 35 ezren regisztráltak

Ratatics Péter, a Mol-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója a társaság sajtótájékoztatóján az eddigi eredményekről azt mondta: az első félév túlteljesítette a várakozásokat. Több, mint 35 ezer regisztrált felhasználója van a Limonak, ők másfél millió kilométert tettek meg a januári indulás óta. Ezeket a számokat csak egy év után tartották elképzelhetőnek az induláskor.

Ratatics elmondta: a budapesti felhasználók visszajelzései és a nemzetközi trendek alapján is van helye a közösségi közlekedésnek a városban, sőt: egyre nagyobb teret kell kapnia. A szolgáltatást elsősorban a fiatalok használják, a sofőrök átlagéletkora 28-29 év; a visszajelzések alapján pedig van igény a prémium szolgáltatásra is. Ebben a kategóriában a Mercedest találta alkalmas partnernek a Mol, így mostantól 50 darab (Kecskeméten gyártott) A-osztály is a limósok rendelkezésére áll - jelentették be.

Másfélszer annyiba kerül a Merci, mint a VW

A prémium kategóriának persze az ára is prémium. Míg az "alap" Volkswagen-autókat a havidíjas felhasználók percenként 66 forintért használhatják, a 990 forintos havidíj vállalása nélkül regisztrálók pedig 77 forintért, a prémium Mercik a havidíjasoknak 99, az alkalmi használók számára pedig 111 forintért érhetőek el percenként. Ez azt jelenti, hogy a Mercik nagyjából másfélszeres áron érhetőek el.

Volkswagen Mercedes Volkswagen Mercedes
Regisztrációs díj (Ft) 5900 5900 5900 5900
Havidíj (Ft / hó) 990 990 0 0
Bérlés (Ft / perc) 66 99 77 111
Várakozás (Ft / perc) 15 15 15 15

Tényleg prémium - vajon ki veti majd rá magát?

A felár persze érthető. A Mercedes A-osztály nem hasonlítható a a VW eUp-okhoz - különösen a Limo-flottában lévő első, fapados benzinesekhez. A cikk szerzője nem autós újságíró, de ezzel a többi közösségi autós is valószínűleg így van, így a rengeteg különbség elemzésébe kár is lenne belemenni - fogalmazzunk úgy, hogy egy rakás műszer, kijelző, érintős vezérlő, GPS, médiaközpont, tágas és kényelmes belső tér, prémium anyagok fogadják azokat, akik átülnek a VW-kből. Az autók egyébként benzinesek, automata sebváltósok, tele vannak extrákkal - egy ilyen felszereltségű autó listaáron 13 millió forintba kerül. Egy kicsit ez azért ijesztő is, a városi furikázáshoz tervezett VW-k után egész más beleülni az A-osztályba - ez az autó tényleg nem arra van, hogy az ember leugorjon a Lidlbe egy nagybevásárlásra.

Kérdés, hogy akkor mire. A Privátbankár.hu érdeklődésére elmondták: részben az is cél, hogy cégvezetőket, menedzsereket sikerüljön "kiugrasztani" saját hasonló kategóriájú autójukból - kérdés, hogy számukra eddig a kisebb városi VW-k jelentették-e esetleg a visszatartó erőt a szolgáltatástól. Ennél fontosabb lehet azonban az a célközönség, amely a visszajelzések alapján szereti ugyan a Limót, de időnként nagyobb autóra lenne szüksége, messzebbre utazna vele, hosszabb időre. Négy-öt utasnak is kényelmes hosszabb távra a Mercedes, több csomag is fér bele, így akár nagyobb útra is vállalkozhatunk.

Mennyibe kerülne egy hétvégi kiruccanás a Mercivel?

Az autókon Pest megyei matrica van, de az egész ország területén használhatóak. Aki nem csak alkalmi felhasználó, annak mindenképp érdemes havidíjas konstrukciót választania (nagyjából havi 90 percnyi bérlés esetén térül meg az alacsonyabb percdíjnak köszönhetően a 990 forintos havidíj). Kiszámoltuk, mennyibe kerül így egy egynapos hétvégi kiruccanás: másfél órányi autózás oda és vissza, 6 órányi parkolással bő 23 ezer forintos költséget jelent - egy napra kaució nélkül nem nagyon kapunk sehol ennyiért ilyen autót, ez tény. Ha nem egy család, hanem egy baráti társaság utazik vele, a költségeket természetesen szét lehet dobni.

Szombati kirándulás Mol Limoval (Mercedes A-osztály, 1,5 órás út oda és vissza, 6 órás parkolás)
Ár (Ft/perc) Használati idő (perc) Összesen (Ft)
Bérlés 99 180 17820
Várakozás 15 360 5400
Összesen: 23220

Egy hosszabb hétvégi utazás összesen 3 óra utazással, 24 órányi parkolással nagyjából 40 ezer forintba kerül a limós Mercikkel.

Hétvégi kirándulás Mol Limoval (Mercedes A-osztály, 1,5 órás út oda és vissza, 24 órás parkolás)
Ár (Ft/perc) Használati idő (perc) Összesen (Ft)
Bérlés 99 180 17820
Várakozás 15 1440 21600
Összesen: 39420

Ez utóbbit egyelőre egyébként még nem tehetjük meg, a hatályos ÁSZF szerint egy egyedi bérlés maximum 24 órára szólhat - mint megtudtuk, az új autók bekerülésével ezt a feltételt átgondolják, hogy akár egy hétvégi kirándulás is beleférhessen egyetlen bérlésbe.

Végül a célközönséget illetően az is igaz, hogy egy átlagos autósnak ritkán adatik meg, hogy egy A-Klasséval furikázzon csak úgy, erre pedig most lehetőség nyílik - bár hétköznapi használatban annyit nem tesz hozzá az élmény, hogy széles tömegeknek legyen érdemes másfélszer annyi pénzért eljutni A-ból B-be.

Egyszer azért mindenképp érdemes kipróbálni, a Mol szerint pedig lesz is kereslet a luxus-járművekre. A fejlesztésből egyébként jól látszik, hogy a piac két autós versenytársa, a GreenGo és a Mol mennyire különböző tőkeerővel rendelkezik: a listaáron 13 milliós Mercikből 50-et beszerezni komoly beruházást jelent (még ha egy ekkora flotta beszerzésénél biztosan nem a listaárat fizette ki a Mol a Mercedesnek), amelynek megtérülési időtávja nehezen becsülhető meg - főleg akkor, ha a flotta többi fehér rendszámos autójához hasonlóan a Mercedesek is gyűjtenek még néha mikuláscsomagokat a fizetős parkolóhelyeken.

Már 450 autójuk van - ebből 100 elektromos

Az indulás óta egyébként a flotta és a lefedett terület is szépen bővült a Mol Limónál. Ez egyelőre csak a flotta benzinüzemű részét érintette: az elektromos VW eUp-okból még mindig az induláskori 100 darab áll szolgálatban, ehhez 300 benzines VW Up és mostantól 50 Mercedes A-osztály tartozik. Nagyjából nyolc hónap alatt tehát a flotta másfélszeresére növekedett: 300 járművel indultak, most az 50 új Mercivel együtt 450 autójuk van.

Annak ellenére, hogy egyelőre nem bővült az elektromos flotta, a töltési infrastruktúrán javítottak: a Mol a külső Váci úton található benzinkútján is elektromos töltőegységeket alakított ki. Erre a jövőben szükség lehet: a kitűzött cél az, hogy emeljék az elektromos autók arányát (bár eddig ez csak csökkent), és hogy 2020-ra teljes Budapestet lefedje a szolgáltatási terület.

A szolgáltatási terület az indulás óta jó 10 négyzetkilométerrel bővült, 70 négyzetkilométer fölé. Az alábbi térképen a zölddel határolt területen lehet felvenni és leadni az autókat a mobilapp segítségével, egy telefonról elvégezhető regisztráció (és az azt követő jóváhagyás) után:

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Töltsd le az 5 éves MySPAR appot – spórolj és nyerd meg az új Peugeot 2008-at!
PR | 2025. október 9. 10:03
Születésnapját ünnepli a MySPAR app, amit már több mint félmillióan használnak nap mint nap. Most a hetente frissülő digitális kuponok többsége akár 30% kedvezményt ad, a nyereményjáték fődíja pedig egy vadonatúj Peugeot 2008!
Vásárló Energiatakarékos hűtők 2025-ben: mennyit spórolhat egy A-osztályos modell?
PR | 2025. október 7. 13:44
A háztartások energiafogyasztásának jelentős részét a folyamatosan üzemelő készülékek adják. Közülük is a hűtőszekrény az, amely a nap 24 órájában működik, így választása hosszú évekre meghatározza a villanyszámlát. 2025-ben az energiahatékonyság már nemcsak környezetvédelmi kérdés, hanem egyre inkább pénzügyi döntés is: egy A-osztályos modell éves szinten tízezreket hagyhat a családi kasszában.
Vásárló Őszi hajtrendek: a legdivatosabb frizurák ebben a szezonban
Márkázott tartalom | 2025. október 7. 10:20
Az őszi időszak mindig kiváló lehetőséget ad arra, hogy kicsit megújítsa magát, akár egy új frizura segítségével. 
Vásárló Eldobja a „csodafegyverét” a kormány a választásokig? Kizártnak tűnik
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. október 7. 05:37
Már nem csak tavalyhoz képest drágább a nagybevásárlás: két hónap után újra emelkedésnek indultak az élelmiszerárak a hipermarketekben. Az viszont jó hír, hogy az éves drágulás tempója legalább egy kicsit újra lassult. Elképzelhetetlennek tűnik az árrésstop november végi kivezetése a Privátbankár Árkosár legfrissebb eredményei alapján.
Vásárló A hatékonyság titka: modern higiéniai megoldások
Márkázott tartalom | 2025. október 6. 10:12
Gondolta volna, hogy a tisztaság mennyire fontos szerepet játszik a vállalatok hétköznapjaiban? Akár szállodák, akár kórházak működtetése a cél, a megfelelő higiéniai rendszerek kialakítása nemcsak a komfortérzetet növeli, hanem közvetlenül befolyásolja a gazdasági teljesítményt is. 
Vásárló Motorkerékpár vásárlása lízinggel?
Márkázott tartalom | 2025. október 5. 13:40
Bizony erre is van lehetőség, de természetesen itt a részletekre kiemelten figyelni kell. Kevesen tudják, de több típusa is elérhető a lízingnek, a nyílt végű kifejezetten vállalkozók, cégek számára érheti meg, mivel még áfalevonásra is lehetőség van, így kevesebb kamatot kell visszafizetni.
Vásárló Vitaminok és ásványi anyagok a teljesebb életért
Márkázott tartalom | 2025. október 5. 11:09
Ma már teljesen hétköznapinak számít, ha étrend-kiegészítőkkel támogatjuk szervezetünk működését. Különösen az őszi, megfázásra hajlamosító időjárásban érezzük ennek szükségét. A termékek közt azonban könnyen zavarba jöhetünk, ha meglátjuk, milyen széles a kínálat a piacon, ezért nagyon fontos, hogy megtaláljuk azt a termékcsaládot, ami megbízható és minden tekintetben meg is felel az elvárásainknak. 
Vásárló Milyen párnahuzatot érdemes választani?
Márkázott tartalom | 2025. október 4. 10:40
Gondoltál már arra, milyen hatással van az alvási kényelemre egy egyszerű párnahuzat? Bár sokan inkább a megjelenésre figyelnek, az anyagválasztás valójában alapvető fontosságú a pihenés minőségének javításában. Különösen a természetes anyagok, mint a selyem, olyan előnyöket kínálnak, amik jelentősen befolyásolják a mindennapi komfortot. Nemcsak luxusérzést nyújtanak, hanem bőr- és hajápolási szempontból is előnyösek.
Vásárló Ínycsiklandó élmények: hogyan formálják át a gasztronómiai programok a rendezvényeket?
Márkázott tartalom | 2025. október 3. 13:44
A gasztronómiai élmények egyre több embert vonzanak, hiszen nem csupán az ízlelőbimbókat stimulálják, hanem közösségi élményeket és emlékeket is eredményeznek. 
Vásárló Ezekkel a megoldásokkal letisztulttá varázsolhatjuk a otthonunkat
Márkázott tartalom | 2025. október 2. 13:44
Egy gyermekes családban, ahol folyamatosan minden a nappaliban vagy a szoba padlóján hever, nehéz minimalista, elegáns, letisztult otthont létrehozni. De nem kell, hogy a lurkó elvegye a kedvünket, hiszen van pár megoldás, amivel még akkor is sokat tehetünk a rendszerezettségért, ha még van pár évünk, amíg a kicsi felnő. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG