1p
Magyarországon az online vásárlás minden területen visszaesett, kivéve az élelmiszer- és italkereskedelmet. Míg az online könyv- és újságvásárlás a felére csökkent Magyarországon 2010 óta, addig az ételt interneten vásárolni szándékozók száma egyharmaddal nőtt, így érte el a nyolc százalékot. A magyar fogyasztók 46 százaléka szokott interneten tájékozódni az élelmiszerek áráról, kedvezményekről, más fogyasztók véleményéről - derült ki a Nielsen felméréséből.

Magyarország még mindig le van maradva

A felmérés 56 országban vizsgálta az internet hatását a fogyasztók élelmiszer vásárlási döntéseire. Világszerte a válaszadók átlag 85 százaléka tervezi, hogy online vásárol valamilyen árucikket vagy szolgáltatást, míg Magyarországon csupán a fogyasztók 54 százaléka tervezi ugyanezt.

A felmért ötvenhat ország átlagában a tervezett online vásárlás legnépszerűbb termékcsoportjai között a ruházati cikk került az élre, és 37 százalékos mutatóval megelőzte a könyvet/újságot (33%). Utánuk utazással kapcsolatos menetjegy és szállodafoglalás következik, valamint belépőjegy szórakoztató rendezvényre (30-30%). További sorrend: számítógépes és játékszoftver (29%); mobil telefon vagy alkatrész (26%); bőrápoló szer és kozmetikum, illetve számítógépes és játék hardver (25-25%); videó és zene - CD, VCD, DVD – (23%).

Csak az élelmiszer terén bővült a magyar vásárlási kedv

Hazánkban ezzel szemben az interneten vásárlók között legnépszerűbb a könyv és újság, amelynél az online beszerzést tervezők aránya 40 százalékról 20-ra csökkent 2010 óta. Szintén csökkent, bár sokkal kisebb mértékben az utazással kapcsolatos szolgáltatásokat (jegyvásárlás, szállásfoglalás) használók száma, mely 2010-ben még 15, ma már csak 14 százalék, szemben a globális 30 százalékkal.

Csökkenő trendet tapasztaltak a piackutatók a magyar fogyasztók körében öltözködéshez szükséges cikkek tervezett online vásárlásánál, kiegészítőkkel, cipővel és ékszerrel együtt. Ezzel szemben az élelmiszereket online vásárolni szándékozók száma egyharmaddal nőtt,  így elérte a nyolc százalékot.

Már nem csak a mozijegy és az utazás megy

A Nielsen felmérése megállapította, hogy amíg világszerte a válaszadók átlag 61 százaléka tájékozódott interneten, például árakról vagy más fogyasztók véleményéről, addig Magyarországon csupán 46 százalék.

Amikor a fogyasztók online vásárlást terveznek, legnagyobb részük tartós fogyasztási cikket vagy szolgáltatást tart szem előtt. Jelenleg azonban érzékelhetően növekszik az internet befolyása a napi fogyasztási cikkek beszerzésére  – állapítja meg John Burbank, a Nielsen stratégiai elnöke.  Ennek következtében egyre fontosabb megismerni azokat a fogyasztókat, akik használni kívánják a digitális eszközöket élelmiszer, ital, háztartási vegyiáru és kozmetikum megvételénél. Számukra a piaci szereplők fokozhatják a vásárlás élményét  az internet révén is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Az Apple kénytelen meghajolni, már a legújabb iPhone-t is olcsóbban adja a legdurvább versenyben
Buksza blog | 2025. január 6. 12:53
Az Apple kénytelen diszkonttal árulni az okostelefonjait Kínában, hogy lépést tartson a helyi gyártókkal. Köztük mindenekelőtt az egyik legnagyobb presztízzsel rendelkező Huaweijel.
Vásárló Nagyot kaszált a Lidl a Tesco pályáján
Buksza blog | 2025. január 6. 10:01
Az Egyesült Királyság kiskereskedelmi piacán számos kőkemény játékos focizik. Köztük a Tesco, amelynek ez a hazai pályája. Ám a Lidlt ez sem akadályozta meg abban, hogy szép karácsonya legyen.
Vásárló Szerencsétlen gazdagok: beütött a rolexes probléma
Buksza blog | 2025. január 3. 10:39
Teszteli a luxuscikkek legendás érzéketlenségét az áremelkedésekkel szemben a Rolex azzal, hogy jelentősen emeli aranyóráinak árát. Az arany drágulásából fakadó költségnövekedést áthárítja vevőire.
Vásárló Folytatódhat a csokirémálom
Privátbankár.hu | 2025. január 2. 15:43
Az elmúlt évek arról szóltak, hogy a kakaóbab-termelő vidékeken kialakult kedvezőtlen időjárás miatt felment az ára a csokoládé nélkülözhetetlen összetevőjének. Most újabb rossz hírek jöttek. 
Vásárló Az 5 leghatékonyabb online hirdetés a gyors eredmények eléréséhez
Márkázott tartalom | 2025. január 1. 18:05
Az online hirdetések által az azonnali eredmények nemcsak álomként lebeghetnek a vállalkozások előtt. Manapság már olyan lehetőségek rejlenek benne, hogy kár lenne parlagon hagyni. Hogy miért is? 
Vásárló Európa közepén rabszolgamunkával vádolnak egy vállalatot
Buksza blog | 2025. január 1. 15:21
Nem kell a világ szegény sarkaiba menni azért, hogy rabszolgamunkával vádolható cégeket találjanak a hatóságok, bírósági dokumentumok szerint elég Észak-Olaszországban körülnézniük.
Vásárló Mit jelent a pericoronitis, hogyan kapcsolódik a bölcsességfoghoz?
Márkázott tartalom | 2024. december 31. 10:24
A bölcsességfogak gyakran okozhatnak különböző problémákat, amelyek közül az egyik leggyakrabban előforduló a pericoronitis, azaz a bölcsességfogat körülölelő íny gyulladása. Ne sajnáljuk arra a pénzt, hogy felkeressünk ilyenkor egy fogorvost.
Vásárló Történetek a hátadon: ismerd meg a népszerű backprint pólókat!
Márkázott tartalom | 2024. december 30. 10:18
Egy póló jóval több lehet, mint egy funkcionális ruhadarab, kifejezheti viselője stílusát, látásmódját és akár személyes történeteket is mesélhet. A hátul mintázott pólók, az úgynevezett backprint darabok lehetőséget nyújtanak arra, hogy egyedi és figyelemfelkeltő módon tűnjünk ki a tömegből. 
Vásárló Átlépett az öt számjegyű ligába az Aldi, a Lidl és a Penny hármasa
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 30. 05:45
Tavaly még 10 ezer forintnál kevesebbet kellett fizetni a javarészt alapvető élelmiszereket tartalmazó kosárért a diszkontokban. Az idén viszont csaknem 12 ezer forintot. 
Vásárló Megéri-e használt telefont vagy más műszaki terméket vásárolni?
Márkázott tartalom | 2024. december 28. 18:20
Jó hír, hogy ma már nemcsak magánszemélyektől vásárolhatunk kedvező áron közép- vagy felsőkategóriás használt mobilokat, laptopokat és más műszaki készülékeket, egyre több cég foglalkozik ilyenek adásvételével. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG