2p

Megelégelték a francia politikusok az olcsó kínai ruhaneműk értékesítésével járó óriási környezetszennyezést. Ha más országok is követik a példát, az nagy változást hozhat az öltözködésben.

A francia kormánypárt olyan intézkedési tervet készül a parlament elé vinni, ami jelentősen megdrágítaná az úgynevezett fast fashion termékeket, azaz a szélsebesen változó divattrendeket követő, olcsó ruhadarabokat. Az indoklás egyszerű: az ilyen ruhák nagyon gyorsan a szemétbe kerülnek, amivel nagy környezetszennyezést okoznak előállításuk és felhasználásuk helyén is.

Besokkaltak a franciák, új korszak jöhet a ruhaszektorban. Fotó: Depositphotos
Besokkaltak a franciák, új korszak jöhet a ruhaszektorban. Fotó: Depositphotos

A fast fashion lényegében azt jelenti, hogy a gyártók nem az évszakokhoz igazodva, évente négyszer állnak elő új divatkollekciókkal, hanem naponta ezernyi új termékkel bombázzák a fogyasztókat. Ezzel impulzusvásárlásra sarkallják őket. Ez párosul a nagyon olcsó termékeket kínáló kínai webáruházak, mindenekelőtt a Shein megjelenésével. Ez a vállalat a francia politikusok adatai szerint naponta átlag 7200 új ruhamodellel áll elő és egyszerre 470 ezerféle terméket kínál a fogyasztónak. Hogy megszüntessék a túlságosan felpörgött fogyasztás okozta környezeti kárt, a termékek árát darabonként 50 százalékos de legalább 10 eurós (4000 forint) felárral fejelnék meg - írja a Reuters.

A Shein természetesen azzal reagált az üzleti modelljét felborító kezdeményezésre az AFP hírügynökségnek, hogy a legjobb nemzetközi gyakorlatoknak megfelelően jár el a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás terén.

Christophe Bechu, a francia kormány környezetvédelmi minisztere iparági szereplőkkel, aktivistákkal és kutatókkal folytatott tárgyalásai után azzal állt a sajtó elé, hogy Párizs az ultragyors divatcikkek reklámozásának betiltását tervezi és meg akarja drágítani az extraolcsó termékeket. Eközben a hosszú ideig hordott ruhákat olcsóbbá akarják tenni.

A Shein rugalmas ellátási láncai megfordították a ruházati kiskereskedelem működési módját. Míg a fast fashion hagyományos cégei, a Zara vagy a H&M a fogyasztók várható ízlését igyekszik kitalálni, az online áruház gigantikus, gyorsan változó, olcsó kínálatával diktálja, hogy mit kell vásárolniuk az embereknek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
Vásárló Fekete karácsony: minden idők legdrágább bevásárlására készülhetnek a magyarok
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. december 9. 05:47
Az elmúlt hónapok áremelkedése decemberben tetőzött: másfél éve nem láttunk akkora drágulást a hipermarketekben, mint most. A két számjegyű drágulás visszatért az üzletekbe, sosem volt még ilyen drága a nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár története során.
Vásárló Évtizedek óta példátlan drágulás történt: méregdrága lett a kávé
Buksza blog | 2024. december 8. 16:45
A kávé ára ötven éve nem látott magasságba nőtt miután az alapanyag kínálata messze elmarad a kereslettől. A háttérben részben a klímaváltozás és az ellátás finanszírozásának némi kavarodása áll.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG