2p

Megelégelték a francia politikusok az olcsó kínai ruhaneműk értékesítésével járó óriási környezetszennyezést. Ha más országok is követik a példát, az nagy változást hozhat az öltözködésben.

A francia kormánypárt olyan intézkedési tervet készül a parlament elé vinni, ami jelentősen megdrágítaná az úgynevezett fast fashion termékeket, azaz a szélsebesen változó divattrendeket követő, olcsó ruhadarabokat. Az indoklás egyszerű: az ilyen ruhák nagyon gyorsan a szemétbe kerülnek, amivel nagy környezetszennyezést okoznak előállításuk és felhasználásuk helyén is.

Besokkaltak a franciák, új korszak jöhet a ruhaszektorban. Fotó: Depositphotos
Besokkaltak a franciák, új korszak jöhet a ruhaszektorban. Fotó: Depositphotos

A fast fashion lényegében azt jelenti, hogy a gyártók nem az évszakokhoz igazodva, évente négyszer állnak elő új divatkollekciókkal, hanem naponta ezernyi új termékkel bombázzák a fogyasztókat. Ezzel impulzusvásárlásra sarkallják őket. Ez párosul a nagyon olcsó termékeket kínáló kínai webáruházak, mindenekelőtt a Shein megjelenésével. Ez a vállalat a francia politikusok adatai szerint naponta átlag 7200 új ruhamodellel áll elő és egyszerre 470 ezerféle terméket kínál a fogyasztónak. Hogy megszüntessék a túlságosan felpörgött fogyasztás okozta környezeti kárt, a termékek árát darabonként 50 százalékos de legalább 10 eurós (4000 forint) felárral fejelnék meg - írja a Reuters.

A Shein természetesen azzal reagált az üzleti modelljét felborító kezdeményezésre az AFP hírügynökségnek, hogy a legjobb nemzetközi gyakorlatoknak megfelelően jár el a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás terén.

Christophe Bechu, a francia kormány környezetvédelmi minisztere iparági szereplőkkel, aktivistákkal és kutatókkal folytatott tárgyalásai után azzal állt a sajtó elé, hogy Párizs az ultragyors divatcikkek reklámozásának betiltását tervezi és meg akarja drágítani az extraolcsó termékeket. Eközben a hosszú ideig hordott ruhákat olcsóbbá akarják tenni.

A Shein rugalmas ellátási láncai megfordították a ruházati kiskereskedelem működési módját. Míg a fast fashion hagyományos cégei, a Zara vagy a H&M a fogyasztók várható ízlését igyekszik kitalálni, az online áruház gigantikus, gyorsan változó, olcsó kínálatával diktálja, hogy mit kell vásárolniuk az embereknek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG