2p

Megelégelték a francia politikusok az olcsó kínai ruhaneműk értékesítésével járó óriási környezetszennyezést. Ha más országok is követik a példát, az nagy változást hozhat az öltözködésben.

A francia kormánypárt olyan intézkedési tervet készül a parlament elé vinni, ami jelentősen megdrágítaná az úgynevezett fast fashion termékeket, azaz a szélsebesen változó divattrendeket követő, olcsó ruhadarabokat. Az indoklás egyszerű: az ilyen ruhák nagyon gyorsan a szemétbe kerülnek, amivel nagy környezetszennyezést okoznak előállításuk és felhasználásuk helyén is.

Besokkaltak a franciák, új korszak jöhet a ruhaszektorban. Fotó: Depositphotos
Besokkaltak a franciák, új korszak jöhet a ruhaszektorban. Fotó: Depositphotos

A fast fashion lényegében azt jelenti, hogy a gyártók nem az évszakokhoz igazodva, évente négyszer állnak elő új divatkollekciókkal, hanem naponta ezernyi új termékkel bombázzák a fogyasztókat. Ezzel impulzusvásárlásra sarkallják őket. Ez párosul a nagyon olcsó termékeket kínáló kínai webáruházak, mindenekelőtt a Shein megjelenésével. Ez a vállalat a francia politikusok adatai szerint naponta átlag 7200 új ruhamodellel áll elő és egyszerre 470 ezerféle terméket kínál a fogyasztónak. Hogy megszüntessék a túlságosan felpörgött fogyasztás okozta környezeti kárt, a termékek árát darabonként 50 százalékos de legalább 10 eurós (4000 forint) felárral fejelnék meg - írja a Reuters.

A Shein természetesen azzal reagált az üzleti modelljét felborító kezdeményezésre az AFP hírügynökségnek, hogy a legjobb nemzetközi gyakorlatoknak megfelelően jár el a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás terén.

Christophe Bechu, a francia kormány környezetvédelmi minisztere iparági szereplőkkel, aktivistákkal és kutatókkal folytatott tárgyalásai után azzal állt a sajtó elé, hogy Párizs az ultragyors divatcikkek reklámozásának betiltását tervezi és meg akarja drágítani az extraolcsó termékeket. Eközben a hosszú ideig hordott ruhákat olcsóbbá akarják tenni.

A Shein rugalmas ellátási láncai megfordították a ruházati kiskereskedelem működési módját. Míg a fast fashion hagyományos cégei, a Zara vagy a H&M a fogyasztók várható ízlését igyekszik kitalálni, az online áruház gigantikus, gyorsan változó, olcsó kínálatával diktálja, hogy mit kell vásárolniuk az embereknek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG