4p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Kaspersky Lab a gyerekek internetes viselkedéseiről szóló riportja szerint a gyerekek által keresett videók 17 százaléka felnőtt tartalom volt. Nem csak a pornó érdekli azonban a gyereket, meglepő, mennyire könnyen és gyorsan rezonálnak a felnőtt világ változásaira. Kérdés, mennyit értenek meg abból, amit találnak.
Kép forrása: Kaspersky Blog

Átfogó felmérést készített az orosz vírusirtó-cég, amely olyan anonim statisztikák alapján készül, amelyeket a Kaspersky Lab olyan termékei, ahol a Parental Control – Szülői Felügyelet funkció be van kapcsolva, valamint a Kaspersky Safe Kids program gyűjtenek a számítógépeken. A kutatás a mobil használat során végzett online tevékenységeket nem vizsgálta. A tanulmány az elmúlt hat hónap 10 legnépszerűbb nyelvére vonatkozó keresési eredményeket elemzi: angol, német, orosz, portugál, arab, japán, kínai, francia, olasz és spanyol nyelven, tudta meg a Privátbankár.hu.

A Kaspersky felmérésnek eredményei azt mutatják, hogy leginkább (17%) az audio- és videó kategóriába tartozó tartalmakat kerestek a gyerekek, köztük például a streaming szolgáltatókat, a videóbloggereket, a sorozatokat és a filmeket. A második helyen a fordító felületek (14%) végeztek, míg a harmadik helyre az online kommunikációs weboldalak (10%) kerültek. Érdekesség, hogy az online játékok idén lecsúsztak a dobogóról és csupán a negyedik helyre futottak be 9 százalékkal, tudta meg a Privátbankár. hu.

Nyelvtől függ, mit keres a gyerek

Anna Larkina, a cég webes tartalom elemzője szerint a különböző régiókban, országokban élő gyerekeknek eltérő az online érdeklődésük és viselkedésük, de ami közös, hogy mindenkinek szüksége van az online védelemre. Például mesefilm keresése közben véletlenül is belefuthatnak kéretlen tartalomba, például felnőtteknek szánt vagy erőszakos videóba, amelyek hosszú távon is hatást gyakorolhatnak érzékeny és sérülékeny világukra, tette hozzá a szakember.

Nyilvánvaló különbségek is kiderültek a riportból: például a videókat és a zenéket jellemzően angolul keresik a gyerekek, de a legtöbb fordítást a spanyol anyanyelvű fiatalok keresték, míg a kommunikációs szolgáltatások oldalait többnyire orosz nyelven böngészték. A kínaiak minden más nációnál többször kerestek oktató weboldalakat, a franciák főleg sport után érdeklődnek, a németek pedig online vásárolnak gyakran. A pornó sem marad el, a japán és arab gyerekek kerestek erre a kategóriára a legtöbb alkalommal.

Milyen veszélyek leselkedhetnek a gyerekekre?

A riport szerint összesen 14 kategóriába sorolhatók azok a veszélyek vagy veszélyes felületek, ahol nem kívánt információkba futhatnak bele a gyerekek egy-egy, akár teljesen ártatlannak szánt böngészés során. Ezek lehetnek: felnőtt tartalom (nevezzük nevén: pornó); alkohol, dohánytermékek és narkotikumok; trágár beszéd; szerencsejáték; webcím átirányítás egy másik (akár káros) weboldalra; de találkozhatnak fegyverekkel, erőszakkal, és vallási extrémista tartalmakkal is. A legveszélyesebb területeknek a számítógépes játékok, a webshopok hirdetési felületei, a különböző online kommunikációs szobák (chat, fórum, közösségi háló), valamint a videómegosztók és a híroldalak számítanak.

A vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy még mindig a kommunikációs weboldalak (közösségi hálók, üzenetküldő oldalak és email kezelő felületek) a legnépszerűbbek (60%) az elmúlt 12 hónapban. A felhasználók által látogatott webhelyek második legnépszerűbb kategóriája a "szoftver, audio és videó" tartalmakat (22%) közzétevő honlapok, míg tavaly ez jóval kevesebb volt (6%). A harmadik legkeresettebb kategória, az „alkohol, dohánytermékek és narkotikumok” kategóriája 6%-kal.

Mit tehet a szülő?

Nem számít, mit csinálnak online, fontos, hogy a szülők ne hagyják felügyelet nélkül gyerekeik digitális tevékenységeit, mert nagy különbség van a törődés és a tolakodás között. Fontos, hogy bízzunk gyerekeinkben és oktassuk a biztonságos online jelenlétre, de még a jó tanácsok sem védhetik meg őket a kéretlen tartalmaktól. Épp ezért a megfelelő biztonsági megoldások kulcsfontosságú szerepet játszhatnak a gyerekek online védelmében és segítenek abban, hogy az internet ne egy veszélyes, hanem egy izgalmas világ lehessen, fűzte hozzá Anna Larkina.

Beszippantotta a videójáték a gyereket - mit tegyek?

Ma már elmondható, hogy minden családban akad egy játékos személyiség, aki hol több, hol kevesebb időt tölt videojátékokkal: csak ma Magyarországon tízből hat ember játszik napi szinten valamivel. Mit tehet a szülő, ha a virtuális tér beszippantja a gyereket? Hogyan szabályozzuk, tiltsuk-e egyáltalán ezt a szórakozási módot? Ad-e egyáltalán plusz képességeket a gyereknek, ha hagyjuk, hogy játsszon? Az aggódó szülők nevében eNET kutatásvezetőjét, Pintér Róbertet faggattuk. >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG