4p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Kaspersky Lab a gyerekek internetes viselkedéseiről szóló riportja szerint a gyerekek által keresett videók 17 százaléka felnőtt tartalom volt. Nem csak a pornó érdekli azonban a gyereket, meglepő, mennyire könnyen és gyorsan rezonálnak a felnőtt világ változásaira. Kérdés, mennyit értenek meg abból, amit találnak.
Kép forrása: Kaspersky Blog

Átfogó felmérést készített az orosz vírusirtó-cég, amely olyan anonim statisztikák alapján készül, amelyeket a Kaspersky Lab olyan termékei, ahol a Parental Control – Szülői Felügyelet funkció be van kapcsolva, valamint a Kaspersky Safe Kids program gyűjtenek a számítógépeken. A kutatás a mobil használat során végzett online tevékenységeket nem vizsgálta. A tanulmány az elmúlt hat hónap 10 legnépszerűbb nyelvére vonatkozó keresési eredményeket elemzi: angol, német, orosz, portugál, arab, japán, kínai, francia, olasz és spanyol nyelven, tudta meg a Privátbankár.hu.

A Kaspersky felmérésnek eredményei azt mutatják, hogy leginkább (17%) az audio- és videó kategóriába tartozó tartalmakat kerestek a gyerekek, köztük például a streaming szolgáltatókat, a videóbloggereket, a sorozatokat és a filmeket. A második helyen a fordító felületek (14%) végeztek, míg a harmadik helyre az online kommunikációs weboldalak (10%) kerültek. Érdekesség, hogy az online játékok idén lecsúsztak a dobogóról és csupán a negyedik helyre futottak be 9 százalékkal, tudta meg a Privátbankár. hu.

Nyelvtől függ, mit keres a gyerek

Anna Larkina, a cég webes tartalom elemzője szerint a különböző régiókban, országokban élő gyerekeknek eltérő az online érdeklődésük és viselkedésük, de ami közös, hogy mindenkinek szüksége van az online védelemre. Például mesefilm keresése közben véletlenül is belefuthatnak kéretlen tartalomba, például felnőtteknek szánt vagy erőszakos videóba, amelyek hosszú távon is hatást gyakorolhatnak érzékeny és sérülékeny világukra, tette hozzá a szakember.

Nyilvánvaló különbségek is kiderültek a riportból: például a videókat és a zenéket jellemzően angolul keresik a gyerekek, de a legtöbb fordítást a spanyol anyanyelvű fiatalok keresték, míg a kommunikációs szolgáltatások oldalait többnyire orosz nyelven böngészték. A kínaiak minden más nációnál többször kerestek oktató weboldalakat, a franciák főleg sport után érdeklődnek, a németek pedig online vásárolnak gyakran. A pornó sem marad el, a japán és arab gyerekek kerestek erre a kategóriára a legtöbb alkalommal.

Milyen veszélyek leselkedhetnek a gyerekekre?

A riport szerint összesen 14 kategóriába sorolhatók azok a veszélyek vagy veszélyes felületek, ahol nem kívánt információkba futhatnak bele a gyerekek egy-egy, akár teljesen ártatlannak szánt böngészés során. Ezek lehetnek: felnőtt tartalom (nevezzük nevén: pornó); alkohol, dohánytermékek és narkotikumok; trágár beszéd; szerencsejáték; webcím átirányítás egy másik (akár káros) weboldalra; de találkozhatnak fegyverekkel, erőszakkal, és vallási extrémista tartalmakkal is. A legveszélyesebb területeknek a számítógépes játékok, a webshopok hirdetési felületei, a különböző online kommunikációs szobák (chat, fórum, közösségi háló), valamint a videómegosztók és a híroldalak számítanak.

A vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy még mindig a kommunikációs weboldalak (közösségi hálók, üzenetküldő oldalak és email kezelő felületek) a legnépszerűbbek (60%) az elmúlt 12 hónapban. A felhasználók által látogatott webhelyek második legnépszerűbb kategóriája a "szoftver, audio és videó" tartalmakat (22%) közzétevő honlapok, míg tavaly ez jóval kevesebb volt (6%). A harmadik legkeresettebb kategória, az „alkohol, dohánytermékek és narkotikumok” kategóriája 6%-kal.

Mit tehet a szülő?

Nem számít, mit csinálnak online, fontos, hogy a szülők ne hagyják felügyelet nélkül gyerekeik digitális tevékenységeit, mert nagy különbség van a törődés és a tolakodás között. Fontos, hogy bízzunk gyerekeinkben és oktassuk a biztonságos online jelenlétre, de még a jó tanácsok sem védhetik meg őket a kéretlen tartalmaktól. Épp ezért a megfelelő biztonsági megoldások kulcsfontosságú szerepet játszhatnak a gyerekek online védelmében és segítenek abban, hogy az internet ne egy veszélyes, hanem egy izgalmas világ lehessen, fűzte hozzá Anna Larkina.

Beszippantotta a videójáték a gyereket - mit tegyek?

Ma már elmondható, hogy minden családban akad egy játékos személyiség, aki hol több, hol kevesebb időt tölt videojátékokkal: csak ma Magyarországon tízből hat ember játszik napi szinten valamivel. Mit tehet a szülő, ha a virtuális tér beszippantja a gyereket? Hogyan szabályozzuk, tiltsuk-e egyáltalán ezt a szórakozási módot? Ad-e egyáltalán plusz képességeket a gyereknek, ha hagyjuk, hogy játsszon? Az aggódó szülők nevében eNET kutatásvezetőjét, Pintér Róbertet faggattuk. >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Hónapok óta nem láttunk ilyet a boltokban: megint drágább lett a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. június 10. 05:47
Az árrésstopos termékek ára csökkent, de így is megszakadt egy kedvező trend júniusban: három hónap után most először drágult újra a családi nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint. Alaposan megvizsgáltuk, hogyan alakítja az árakat az intézkedés, amivel a kormány elégedett, de a szakszövetség szerint csúnyán vissza fog majd ütni.
Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG