2p

Az önkiszolgáló kasszákkal nincs mindenki megelégedve, az amerikai Kroger áruházlánc azonban még is ebbe az irányba megy. Nincs egyedül. 

Az áruházláncok egyik legnagyobb gondja, hogy hol automatizálják a tevékenységüket és hol ragaszkodjanak az emberi részvételhez – írta a főként amerikai tőzsdei cégekkel foglalkozó The Street magazin. Általában a háttérben, főként a raktárakban folyó munkákat robotizálják az érintett cégek, elsősorban olyan tevékenységeket bíznak a gépekre, amelyekben azok jobbak, hatékonyabbak. Ilyen például a raktárkészletek valós idejű nyilvántartása. 

Gondok is vannak

Ami a vásárlók kiszolgálását illeti, a Walmart megpróbálkozott az automatizált rendelésfelvevő pontok és a polcfeltöltő robotok bevezetésével, ám ezek nem váltak be. Ugyanakkor egy dologban mindegyik áruházlánc azonos úton jár: egyre több önkiszolgáló pénztárat telepítenek. Bár ezzel munkaerőt takarítanak meg, az „ügyes kezű” vásárlók a gépek előtt zsonglőrködve többet lopnak.

Nagyobb probléma ennél, hogy a vásárlók jelentős része nem szereti ezt a módszert. Az még hagyján, hogy nem kell felesleglesen beszélniük a bolti dolgozókkal, ám sokan úgy vannak vele, miért csinálnák maguk azt, amit eddig valaki más elvégzett helyettük. Emellett idegesítő, ha gond adódik a vonalkód leolvasásával és várni kell a bolti dolgozó segítségére.

Új megoldással próbálkozik az amerikai boltlánc. Fotó: Depositphotos
Új megoldással próbálkozik az amerikai boltlánc. Fotó: Depositphotos

Mindezek tükrében a vásárlók barátságtalan reakcióját kockáztató lépésre szánta el magát a Kroger boltlánc azzal, hogy egyes áruházaiban kizárólag önkiszolgáló pénztárakat működtet. A cég szóvivője természetesen megvédi a lépést, szerinte nagyszerű élményt nyújt az önkiszolgálás lehetősége. Emellett azért vezették be az újdonságot, mert azt tapasztalták, hogy egyre több vevőjük használja az önkiszolgáló pénztárakat.

Azt azonban tudni kell, hogy sokan nem azért választják ezeket, mert jobban szeretik a tradicionális megoldásnál, hanem azért, mert kénytelenek ezt tenni. Kevés a hagyományos pénztár, és hosszú sorok alakulnak ki előttük. Ezzel együtt a Krogert máris követi a Walmart és a Dollar General, amelyek elindították a saját, kizárólag önkiszolgáló fizetést kínáló kísérleteiket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG