6p

Sokan felkapják a fejüket, ha meghallják, mennyivel olcsóbb Magyarországon a fogászati kezelés a nyugati országok árszabásához (például a svájcihoz) képest. Egyesek úgy gondolják, ha valahol egy szolgáltatást ennyivel kevesebb pénzért el lehet adni, akkor az bizonyára a minőség rovására megy. De mit mondanak a kliensek? Elsöprően pozitív a véleménye azoknak a svájci pácienseknek, akik az elmúlt években megtapasztalhatták a magyar ellátás professzionalitását, fogorvos csapataink szakmai felkészültségét.

Ebben a cikkben a fogturizmus jelenségét járjuk körbe, összeszedjük, miért éri meg a Magyarországra érkező fogorvosi pácienseknek Svájcból egy kezelésért több, mint 1000 kilométert utazniuk.

1. A szolgáltatás ára

Először is hasonlítsuk össze néhány kezelés árát különböző országokban. Mennyibe kerül például egy foghiány kezelése? Aki már esett át fogpótlási folyamaton, tudja, hogy egy csontba ültetett implantátum sajnos még nem elég ahhoz, hogy helyreálljon a rágófunkció vagy hogy esztétikailag is kielégítő legyen a végeredmény. A komplex foghiány pótlásához szükségünk lesz ínyformázó csavarra, egy fémmentes vagy fémkerámia koronára, fogtechnikai analógra és a koronát az implantátummal összekötő felépítményre. Ebben az árban nemcsak az implantátum költsége van benne, hanem a komplex helyreállítási folyamat. Mivel elsősorban a svájci-magyar fogturizmus iparágát vesszük górcső alá, svájci frankban adjuk meg ezeket az árakat.

  • Az Atlanti-óceán túlpartján:
    • Kanada 3900 CHF
    • USA 3250 CHF
  • Nyugat-Európában:
    • Svájc 3000 CHF
    • UK 2450 CHF
    • Franciaország 2000 CHF
  • Közép-Európában:
    • Lengyelország 1550 CHF
    • Szlovákia 1300 CHF
    • Magyarország (Budapest) 1198 CHF

(Ezek az árak átlagos értékek, az implantátumok ára függ a termék márkájától, és a szolgáltatások árában is lehetnek eltérések a különböző fogklinikákon.)

Láthatjuk, hogy egy kanadai foghiány kezelés több mint háromszor annyiba kerül, mint a magyarországi. De a svájci ár is elég borsos. Ha átváltjuk forintra, közel egymillióba fáj Svájcban a pótlás, ezért a szolgáltatásért Magyarországon 390 000 forintot kell kifizetni. És ha már több fog pótlásáról, komplexebb műveletek elvégzéséről van szó, mindenképp megéri a svájci paciensnek akár több alkalommal is Magyarországra utazni egy-egy kezelésre, kezeléssorozatra.    

2. Miért ennyire olcsó?

Adódik a kérdés, hogy miért ennyire “olcsó” Magyarországon például a fogpótlás? Nem megy a minőség rovására a lenyomott ár? Meg kell nyugtassunk mindenkit, a magyarországi, szlovák vagy lengyel fogászok szakmai képzettsége, a klinikák technikai felszereltsége, a felhasznált anyagok minősége semmiben sem marad el a nyugat-európai vagy az észak-amerikai fogászok szakismeretétől, vagy technikai felkészültségétől.

Akkor hogy képes egy magyar fogorvosi csapat akár 70 %-kal olcsóbban biztosítani ugyanazt a szolgáltatást úgy, hogy szakmailag egyenrangú a nyugati szolgáltatással?

A választ a bérek, árak közötti alapvető különbségeknél kell keresni. Magyarországon jelentősen alacsonyabbak a bérek, a bérleti díjak vagy egy cég üzemeltetési költsége, mint Svájcban. (Például a magyar fogorvosok bére is alig negyede a svájci fogorvosokénak.) Így jelentősen kedvezőbb árszabással tudnak dolgozni.      

3. Minőség mindenek felett!

Azt látjuk már, hogy mitől alacsonyabbak az árak, de hogyan lesz ebből minőségi szolgáltatás? Hát úgy, hogy egyre több magyarországi klinika nyit a külföldi klientúra felé, a klinikák között kialakuló komoly verseny garantálja a folyamaots fejlődést és a magas szakmai nívót. A legjobb marketing 2021-ben is szájról szájra terjed (hát még fogászati berkekben!), ha egy klinika gyöngébb szolgáltatást nyújt, vagy nem a megfelelő minőségű anyagot használja a kezelés során, annak pillanatok alatt híre megy a páciensek körében és lerontja a klinika renoméját. Viszont ugyanúgy híre megy egy jó kezű, profi orvoscsapatnak, kifogástalan, minőségi szolgáltatásnak. Az online értékelések és ajánlások világában nem engedhet meg magának a külföldi páciensekkel dolgozó fogorvos egy felületesebb szakmai döntést, figyelmetlenséget.

4. A szakma krémje 

Magyarországon kiemelkedően magas színvonalú a fogorvosképzés, ennek ellenére nagyon nehéz egy frissen végzett fogorvosnak bekerülnie valamelyik éllovas klinikára, komoly verseny van a bekerülésért a kiváló, fiatal szakemberek között.

A fogturizmusban dolgozó fogorvosnak ráadásul egészen más stratégiával kell hozzáállni a külföldi kliens kezeléshez, mint egy hagyományos, magyar páciens esetében. A defenzív fogászati tervezés során figyelembe kell venniük, hogy pontosan mennyi időt tölt Magyarországon a páciens és ennek fényében kell dönteni a kezelésekről. Teljesen máshogy kell kezelni egy olyan ügyfelet, aki “bármikor” vissza tud jönni, mint egy olyan pácienst, aki csak egy-két hetet van hazánkban. Nem lehet bizonytalan kimenetelű kezeléseket indítani vagy menet közben változtatni a terven. Vagyis szakmailag gyorsan és hatékonyan kell döntenie a fogorvosnak ahhoz, hogy sikeres kezelésben részesítse vendégét a rendelkezésre álló idő alatt. 

Ráadásul ezeknek a fogorvosoknak legalább két-három idegen nyelven folyékonyan kell beszélniük, hiszen a szakma egyik leglényegesebb összetevője a gyors és hatékony kommunikáció a pácienssel.     

5. Utazás előtt is lehet tudni, hogy milyen kezelés vár a páciensre?

A magyar klinikával való első találkozáshoz nem kell feltétlenül 1000 kilométert utazni, a nívósabb szolgáltatóknak van Svájcban kihelyezett rendelője, ahol előzetesen meg tudják vizsgálni a pácienst és el tudják dönteni, hogy milyen kezelés várható, ez megközelítőleg mennyi időt vesz igénybe. Ezt az információt megkapja a magyarországi rendelő és felkészülten várja az ügyfeleket.   

6. És hogy működik a garancia ekkora távolságban?

Előfordulhat, hogy egy kezelés után mégis igazítani kell a fogpótláson, vagy pár év elteltével egyéb probléma adódik. Mivel a legtöbb klinika egy évtől élethosszig tartó garanciát vállal az elvégzett munkára, természetesen nem hagyják cserben a páciensüket. Először a svájci rendelőben felmérik, hogy milyen szintű beavatkozásra van szükség. A kisebb problémákat megoldják helyben, ám amennyiben szükséges, segítenek megszervezni az utazást, hogy Magyarországon folytassák a kezelést. 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG