3p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csak egy lájk, és te is segíthetsz - sokszor találkozhatunk a Facebookon olyan kezdeményezéssel, ami azt próbálja elhitetni a felhasználóval, hogy nem a kattintására vadásznak, hanem valóban jótékony szándék vezérli a kiírókat - a végén persze sosem kap pénzt egy nemes cél sem ilyen módon. Egy új kezdeményezés változtathat ezen: tényleg több pénzt kaphat, aki több lájkot gyűjt.

A Likefunding nevű startup Facebook-lájkok révén nyújt támogatást jótékony és kreatív projekteknek. A társadalmi felelősségvállalást előtérbe helyező cégek felajánlanak egy pénzalapot, amiből a Facebook-felhasználók egy számukra szimpatikus jótékony célnak juttatnak kisebb összegeket azzal, hogy "lájkolják" a projektet. Az így adakozó vállalatok logója megjelenik a támogatott projekt Facebook postjain, ami jelentős PR értékkel bír. Mindenki nyer?

Itt a Like Funding!

Mára mindannyian ismerjük az internetes közösségi finanszírozás, a crowdfunding fogalmát. Nos, ideje megbarátkoznunk a „lájk-finanszírozással” (like fundinggal) is.

Egy új Hong Kong-i startup ugyanis kidolgozott egy módszert, amivel a Facebook-lájkok nem csak hogy jótékony kezdeményezéseknek nyújtanak pénzbeli támogatást, hanem egyúttal pénzt felajánló cégek CSR (társadalmi felelősségvállalás) profilját is erősítik – írja a CNN portálja. A Likefunding.me kis csapata a Hong Kong-i Science Parkban (amit a város saját Szilícium Völgyeként is emlegetnek) dolgozik azon, hogy összehozza az érdeklődésre számot tartó projekteket a CSR-publicitást kereső cégekkel.

Hogyan működik?

Kelly Yim, a cég egyik alapítója, kockázatelemzőként dolgozott egy nagy banknál. Ezt az állást hagyta ott, hogy egy olyan rendszert dolgozzon ki, amivel jótékony célokat és kreatív projekteket lehet támogatni. „Azt akarjuk, hogy az emberek megosszák az adott szponzor égisze alatt futó kreatív projekteket, ezzel pontosan mérhető publicitást adva a támogató cégnek.” – mondja Yim, hozzátéve, hogy a szponzor logója minden egyes megosztásnál a Facebook-postba ágyazva jelenik meg.

A CNN összeállítása  szerint a cégek maximum 2000 dolláros támogatói alapot ajánlhatnak fel, a Facebook felhasználók pedig egy listából választhatják ki a lájkjukra méltó projektet. Egy-egy lájk kb. 2 hongkongi dollárt jelent az adott projektnek.

A lájk-finanszírozás mögötti üzleti modell nagyon hasonló a közösségi finanszírozáséhoz; a rendszert üzemeltető cég a kiutalt adományok 10%-át veszi el egyfajta „szolgáltatási díjként”.

8000 megosztás 6 óra alatt

Noha a cég csak augusztusban indította a rendszer béta verzióját, már most jelentős sikereket könyvelhet el. Egy hátrányos helyzetű gyerekek megsegítésével foglalkozó szervezet 6 óra alatt 5000 lájkot és 8000 megosztást kapott, ezáltal sokkal nagyobb médiafigyelmet generálva, mintha a tömegsajtón keresztül hirdették volna magukat.

Yim szerint a jótékony vagy érdekes kezdeményezésekben rejlő viralitás értékesebb lehet egy cégnek mint a hagyományos hirdetés. Noha az adományozható összeg nagysága korlátozott, 2000 dollár igenis nagy eredményeket hozhat egy kis alapítvány életében.

Irány Kína!

A Likefunding.me jövő év végére válhat nyereségessé. Az alapító szerint a legnagyobb feladat a potenciális szponzorok „kitanítása”, az új promóciós lehetőség megismertetése. Ami a jövőt illeti, a kis Hong Kong-i cég máris nagyban gondolkodik; a cél Kína, már folynak is a tárgyalások egy, a Sina Weibo internetóriással közös partnerségről - írja a CNN.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
Vásárló Leszámolnak az oroszok az iPhone egyik legkedveltebb funkciójával
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 13:51
Korlátozzák a FaceTime működését.
Vásárló Itt vannak az új üzemanyagárak – további jó hírt kaphatnak az autósok
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 09:47
Az autósok egyik fele örülhet.
Vásárló Hogyan befolyásolja a jármű története az autó eladási árát?
PR | 2025. december 1. 14:34
A motorháztetőn lévő embléma ma már nem minden. Kiderült, hogy a vásárlók számára nagyobb jelentőséggel bír az autó tényleges műszaki állapota és története, amelyek kulcsfontosságú döntési tényezőkké válnak a vásárlásnál. Nem csoda – a jármű élettörténetének ismerete segít elkerülni jelentős anyagi veszteségeket. Pontosan milyen hatással van az autó története a vétel- és viszonteladási árra?
Vásárló Meglepetésekkel készül idén karácsonyra a Magyar Telekom
Natív tartalom | 2025. november 27. 12:50
Kedvezményözönt zúdít a Telekom karácsonykor jelenlegi és jövőbeli ügyfeleire, ezzel is támogatva a rég halogatott kapcsolatfelvételt családtagok, barátok, ismerősök között.
Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
PR | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Hogyan érheted el, hogy a webshopod előkelő helyen szerepeljen a keresőkben?
Márkázott tartalom | 2025. november 14. 18:04
Megépítetted a webshopodat, feltöltötted a termékeket, leírásokat is készítettél, mégsem nő a látogatottság? Sok webáruház-tulajdonos tapasztalja ugyanezt, amikor mindent megtesz, mégis alig látszik a Google organikus találatai között. Az alábbiakban a BP Digital szakértői osztanak meg hasznos tippeket, hogyan javíthatod a helyezéseidet!
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG