3p
Csak egy lájk, és te is segíthetsz - sokszor találkozhatunk a Facebookon olyan kezdeményezéssel, ami azt próbálja elhitetni a felhasználóval, hogy nem a kattintására vadásznak, hanem valóban jótékony szándék vezérli a kiírókat - a végén persze sosem kap pénzt egy nemes cél sem ilyen módon. Egy új kezdeményezés változtathat ezen: tényleg több pénzt kaphat, aki több lájkot gyűjt.

A Likefunding nevű startup Facebook-lájkok révén nyújt támogatást jótékony és kreatív projekteknek. A társadalmi felelősségvállalást előtérbe helyező cégek felajánlanak egy pénzalapot, amiből a Facebook-felhasználók egy számukra szimpatikus jótékony célnak juttatnak kisebb összegeket azzal, hogy "lájkolják" a projektet. Az így adakozó vállalatok logója megjelenik a támogatott projekt Facebook postjain, ami jelentős PR értékkel bír. Mindenki nyer?

Itt a Like Funding!

Mára mindannyian ismerjük az internetes közösségi finanszírozás, a crowdfunding fogalmát. Nos, ideje megbarátkoznunk a „lájk-finanszírozással” (like fundinggal) is.

Egy új Hong Kong-i startup ugyanis kidolgozott egy módszert, amivel a Facebook-lájkok nem csak hogy jótékony kezdeményezéseknek nyújtanak pénzbeli támogatást, hanem egyúttal pénzt felajánló cégek CSR (társadalmi felelősségvállalás) profilját is erősítik – írja a CNN portálja. A Likefunding.me kis csapata a Hong Kong-i Science Parkban (amit a város saját Szilícium Völgyeként is emlegetnek) dolgozik azon, hogy összehozza az érdeklődésre számot tartó projekteket a CSR-publicitást kereső cégekkel.

Hogyan működik?

Kelly Yim, a cég egyik alapítója, kockázatelemzőként dolgozott egy nagy banknál. Ezt az állást hagyta ott, hogy egy olyan rendszert dolgozzon ki, amivel jótékony célokat és kreatív projekteket lehet támogatni. „Azt akarjuk, hogy az emberek megosszák az adott szponzor égisze alatt futó kreatív projekteket, ezzel pontosan mérhető publicitást adva a támogató cégnek.” – mondja Yim, hozzátéve, hogy a szponzor logója minden egyes megosztásnál a Facebook-postba ágyazva jelenik meg.

A CNN összeállítása  szerint a cégek maximum 2000 dolláros támogatói alapot ajánlhatnak fel, a Facebook felhasználók pedig egy listából választhatják ki a lájkjukra méltó projektet. Egy-egy lájk kb. 2 hongkongi dollárt jelent az adott projektnek.

A lájk-finanszírozás mögötti üzleti modell nagyon hasonló a közösségi finanszírozáséhoz; a rendszert üzemeltető cég a kiutalt adományok 10%-át veszi el egyfajta „szolgáltatási díjként”.

8000 megosztás 6 óra alatt

Noha a cég csak augusztusban indította a rendszer béta verzióját, már most jelentős sikereket könyvelhet el. Egy hátrányos helyzetű gyerekek megsegítésével foglalkozó szervezet 6 óra alatt 5000 lájkot és 8000 megosztást kapott, ezáltal sokkal nagyobb médiafigyelmet generálva, mintha a tömegsajtón keresztül hirdették volna magukat.

Yim szerint a jótékony vagy érdekes kezdeményezésekben rejlő viralitás értékesebb lehet egy cégnek mint a hagyományos hirdetés. Noha az adományozható összeg nagysága korlátozott, 2000 dollár igenis nagy eredményeket hozhat egy kis alapítvány életében.

Irány Kína!

A Likefunding.me jövő év végére válhat nyereségessé. Az alapító szerint a legnagyobb feladat a potenciális szponzorok „kitanítása”, az új promóciós lehetőség megismertetése. Ami a jövőt illeti, a kis Hong Kong-i cég máris nagyban gondolkodik; a cél Kína, már folynak is a tárgyalások egy, a Sina Weibo internetóriással közös partnerségről - írja a CNN.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG