3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csak egy lájk, és te is segíthetsz - sokszor találkozhatunk a Facebookon olyan kezdeményezéssel, ami azt próbálja elhitetni a felhasználóval, hogy nem a kattintására vadásznak, hanem valóban jótékony szándék vezérli a kiírókat - a végén persze sosem kap pénzt egy nemes cél sem ilyen módon. Egy új kezdeményezés változtathat ezen: tényleg több pénzt kaphat, aki több lájkot gyűjt.

A Likefunding nevű startup Facebook-lájkok révén nyújt támogatást jótékony és kreatív projekteknek. A társadalmi felelősségvállalást előtérbe helyező cégek felajánlanak egy pénzalapot, amiből a Facebook-felhasználók egy számukra szimpatikus jótékony célnak juttatnak kisebb összegeket azzal, hogy "lájkolják" a projektet. Az így adakozó vállalatok logója megjelenik a támogatott projekt Facebook postjain, ami jelentős PR értékkel bír. Mindenki nyer?

Itt a Like Funding!

Mára mindannyian ismerjük az internetes közösségi finanszírozás, a crowdfunding fogalmát. Nos, ideje megbarátkoznunk a „lájk-finanszírozással” (like fundinggal) is.

Egy új Hong Kong-i startup ugyanis kidolgozott egy módszert, amivel a Facebook-lájkok nem csak hogy jótékony kezdeményezéseknek nyújtanak pénzbeli támogatást, hanem egyúttal pénzt felajánló cégek CSR (társadalmi felelősségvállalás) profilját is erősítik – írja a CNN portálja. A Likefunding.me kis csapata a Hong Kong-i Science Parkban (amit a város saját Szilícium Völgyeként is emlegetnek) dolgozik azon, hogy összehozza az érdeklődésre számot tartó projekteket a CSR-publicitást kereső cégekkel.

Hogyan működik?

Kelly Yim, a cég egyik alapítója, kockázatelemzőként dolgozott egy nagy banknál. Ezt az állást hagyta ott, hogy egy olyan rendszert dolgozzon ki, amivel jótékony célokat és kreatív projekteket lehet támogatni. „Azt akarjuk, hogy az emberek megosszák az adott szponzor égisze alatt futó kreatív projekteket, ezzel pontosan mérhető publicitást adva a támogató cégnek.” – mondja Yim, hozzátéve, hogy a szponzor logója minden egyes megosztásnál a Facebook-postba ágyazva jelenik meg.

A CNN összeállítása  szerint a cégek maximum 2000 dolláros támogatói alapot ajánlhatnak fel, a Facebook felhasználók pedig egy listából választhatják ki a lájkjukra méltó projektet. Egy-egy lájk kb. 2 hongkongi dollárt jelent az adott projektnek.

A lájk-finanszírozás mögötti üzleti modell nagyon hasonló a közösségi finanszírozáséhoz; a rendszert üzemeltető cég a kiutalt adományok 10%-át veszi el egyfajta „szolgáltatási díjként”.

8000 megosztás 6 óra alatt

Noha a cég csak augusztusban indította a rendszer béta verzióját, már most jelentős sikereket könyvelhet el. Egy hátrányos helyzetű gyerekek megsegítésével foglalkozó szervezet 6 óra alatt 5000 lájkot és 8000 megosztást kapott, ezáltal sokkal nagyobb médiafigyelmet generálva, mintha a tömegsajtón keresztül hirdették volna magukat.

Yim szerint a jótékony vagy érdekes kezdeményezésekben rejlő viralitás értékesebb lehet egy cégnek mint a hagyományos hirdetés. Noha az adományozható összeg nagysága korlátozott, 2000 dollár igenis nagy eredményeket hozhat egy kis alapítvány életében.

Irány Kína!

A Likefunding.me jövő év végére válhat nyereségessé. Az alapító szerint a legnagyobb feladat a potenciális szponzorok „kitanítása”, az új promóciós lehetőség megismertetése. Ami a jövőt illeti, a kis Hong Kong-i cég máris nagyban gondolkodik; a cél Kína, már folynak is a tárgyalások egy, a Sina Weibo internetóriással közös partnerségről - írja a CNN.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG