3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csak egy lájk, és te is segíthetsz - sokszor találkozhatunk a Facebookon olyan kezdeményezéssel, ami azt próbálja elhitetni a felhasználóval, hogy nem a kattintására vadásznak, hanem valóban jótékony szándék vezérli a kiírókat - a végén persze sosem kap pénzt egy nemes cél sem ilyen módon. Egy új kezdeményezés változtathat ezen: tényleg több pénzt kaphat, aki több lájkot gyűjt.

A Likefunding nevű startup Facebook-lájkok révén nyújt támogatást jótékony és kreatív projekteknek. A társadalmi felelősségvállalást előtérbe helyező cégek felajánlanak egy pénzalapot, amiből a Facebook-felhasználók egy számukra szimpatikus jótékony célnak juttatnak kisebb összegeket azzal, hogy "lájkolják" a projektet. Az így adakozó vállalatok logója megjelenik a támogatott projekt Facebook postjain, ami jelentős PR értékkel bír. Mindenki nyer?

Itt a Like Funding!

Mára mindannyian ismerjük az internetes közösségi finanszírozás, a crowdfunding fogalmát. Nos, ideje megbarátkoznunk a „lájk-finanszírozással” (like fundinggal) is.

Egy új Hong Kong-i startup ugyanis kidolgozott egy módszert, amivel a Facebook-lájkok nem csak hogy jótékony kezdeményezéseknek nyújtanak pénzbeli támogatást, hanem egyúttal pénzt felajánló cégek CSR (társadalmi felelősségvállalás) profilját is erősítik – írja a CNN portálja. A Likefunding.me kis csapata a Hong Kong-i Science Parkban (amit a város saját Szilícium Völgyeként is emlegetnek) dolgozik azon, hogy összehozza az érdeklődésre számot tartó projekteket a CSR-publicitást kereső cégekkel.

Hogyan működik?

Kelly Yim, a cég egyik alapítója, kockázatelemzőként dolgozott egy nagy banknál. Ezt az állást hagyta ott, hogy egy olyan rendszert dolgozzon ki, amivel jótékony célokat és kreatív projekteket lehet támogatni. „Azt akarjuk, hogy az emberek megosszák az adott szponzor égisze alatt futó kreatív projekteket, ezzel pontosan mérhető publicitást adva a támogató cégnek.” – mondja Yim, hozzátéve, hogy a szponzor logója minden egyes megosztásnál a Facebook-postba ágyazva jelenik meg.

A CNN összeállítása  szerint a cégek maximum 2000 dolláros támogatói alapot ajánlhatnak fel, a Facebook felhasználók pedig egy listából választhatják ki a lájkjukra méltó projektet. Egy-egy lájk kb. 2 hongkongi dollárt jelent az adott projektnek.

A lájk-finanszírozás mögötti üzleti modell nagyon hasonló a közösségi finanszírozáséhoz; a rendszert üzemeltető cég a kiutalt adományok 10%-át veszi el egyfajta „szolgáltatási díjként”.

8000 megosztás 6 óra alatt

Noha a cég csak augusztusban indította a rendszer béta verzióját, már most jelentős sikereket könyvelhet el. Egy hátrányos helyzetű gyerekek megsegítésével foglalkozó szervezet 6 óra alatt 5000 lájkot és 8000 megosztást kapott, ezáltal sokkal nagyobb médiafigyelmet generálva, mintha a tömegsajtón keresztül hirdették volna magukat.

Yim szerint a jótékony vagy érdekes kezdeményezésekben rejlő viralitás értékesebb lehet egy cégnek mint a hagyományos hirdetés. Noha az adományozható összeg nagysága korlátozott, 2000 dollár igenis nagy eredményeket hozhat egy kis alapítvány életében.

Irány Kína!

A Likefunding.me jövő év végére válhat nyereségessé. Az alapító szerint a legnagyobb feladat a potenciális szponzorok „kitanítása”, az új promóciós lehetőség megismertetése. Ami a jövőt illeti, a kis Hong Kong-i cég máris nagyban gondolkodik; a cél Kína, már folynak is a tárgyalások egy, a Sina Weibo internetóriással közös partnerségről - írja a CNN.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG