Az olasz Parmalat tejtermékgyártó piacra dobta első, igazoltan részben újrahasznosított anyagból készülő fehér rPET palackját. A tartós (UHT) tejet tartalmazó eszközök egyelőre 50 százalékban tartalmaznak visszaforgatott műanyagot. Az újdonságot a Parmalat kutatási és fejlesztési részlege hozta létre az olasz Dentis Recycling vállalattal együttműködve. A projektre 21 millió eurót (8,1 milliárd forint) költöttek. Ebből a kutatási költségeken túl három új termelési láncot is felállítottak. Kettőt a Parmalat legnagyobb bázisán, a Collecchióban lévő Parmalat-gyárban.
Az új, fehér palackokat használatuk után újra lehet hasznosítani, be lehet illeszteni a termelési rendszerbe. Ennek eredményeként a tej ugyan nem lesz jobb ízű, de jó szájízt adhat a környezettudatos fogyasztóknak és vállalatoknak, hogy olyan csomagolóanyagot használnak, ami nem növeli a szeméthegyeket. A UHT tejek címkéjére egy QR-kódot nyomtatnak, amelyet leolvasva a fogyasztók megtudhatják, mi a teendőjük az újrahasznosítás érdekében.
Az új anyagot nem csupán a Parmalat márkához tartozó áruk esetén fogják használni, hanem a laktózmentes Zymilnél és más termékeknél is az ESM kiskereskedelmi szakportál összefoglalója szerint. A cél az, hogy már 2024-ben 100 százalékban újrahasznosítható palackokba töltsék a tejet. A fejlesztés eredményeként évente 3000 tonna újonnan előállított műanyagot válthatnak ki, amelyekből 150 millió új palack készülhetne – állítja a vállalat. A kevesebb új műanyag gyártása kisebb szén-dioxid-kibocsátással és vízfelhasználással jár. A Parmalatot is birtokló francia Lactalis Group minden csomagolását újrahasznosíthatóvá akarja tenni 2033-ra. A vállalat 2050-ben már nulla szén-dioxid-kibocsátással akarja végezni tevékenységét.