2p

A műanyagszemét egyik legnagyobb forrása a tejtermékek csomagolására használt palackok és tégelyek sokasága, ám ezek eltüntetésének terén elkezdődött valami. 

Az olasz Parmalat tejtermékgyártó piacra dobta első, igazoltan részben újrahasznosított anyagból készülő fehér rPET palackját. A tartós (UHT) tejet tartalmazó eszközök egyelőre 50 százalékban tartalmaznak visszaforgatott műanyagot. Az újdonságot a Parmalat kutatási és fejlesztési részlege hozta létre az olasz Dentis Recycling vállalattal együttműködve. A projektre 21 millió eurót (8,1 milliárd forint) költöttek. Ebből a kutatási költségeken túl három új termelési láncot is felállítottak. Kettőt a Parmalat legnagyobb bázisán, a Collecchióban lévő Parmalat-gyárban.

Új ruhát kapnak a tartós tejek. Fotó: European Food Agency (EFA)
Új ruhát kapnak a tartós tejek. Fotó: European Food Agency (EFA)

Az új, fehér palackokat használatuk után újra lehet hasznosítani, be lehet illeszteni a termelési rendszerbe. Ennek eredményeként a tej ugyan nem lesz jobb ízű, de jó szájízt adhat a környezettudatos fogyasztóknak és vállalatoknak, hogy olyan csomagolóanyagot használnak, ami nem növeli a szeméthegyeket. A UHT tejek címkéjére egy QR-kódot nyomtatnak, amelyet leolvasva a fogyasztók megtudhatják, mi a teendőjük az újrahasznosítás érdekében.

Az új anyagot nem csupán a Parmalat márkához tartozó áruk esetén fogják használni, hanem a laktózmentes Zymilnél és más termékeknél is az ESM kiskereskedelmi szakportál összefoglalója szerint.  A cél az, hogy már 2024-ben 100 százalékban újrahasznosítható palackokba töltsék a tejet. A fejlesztés eredményeként évente 3000 tonna újonnan előállított műanyagot válthatnak ki, amelyekből 150 millió új palack készülhetne – állítja a vállalat. A kevesebb új műanyag gyártása kisebb szén-dioxid-kibocsátással és vízfelhasználással jár. A Parmalatot is birtokló francia Lactalis Group minden csomagolását újrahasznosíthatóvá akarja tenni 2033-ra. A vállalat 2050-ben már nulla szén-dioxid-kibocsátással akarja végezni tevékenységét. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG