2p

A klímaváltozás miatt megszokottá váltak a furcsa időjárási jelenségek, amelyek befolyásolják a vásárlói keresletet is. Innen már csak egy lépés, hogyan használhatják ki ezt az áruházláncok.

Az olyan nagy áruházláncok, mint például az egyesült államokbeli Walmart egyre jobban támaszkodnak a klímaváltozás miatt kiszámíthatatlannál vált időjárás lehető legpontosabb előrejelzésére. Az időjárási adatokat korábban csak a szezonális készletek tervezésekor használták.

A szokatlan időjárás, amely a nagy, országos hálózattal rendelkezdő vállalatoknál egyben azt jelenti, hogy különböző helyeken nagyon eltérő feltételek alakulnak ki, segítik a cégeket abban, hogy meghatározzák hol, mit érdemes éppen kínálniuk és reklámozniuk. A Walmart mesterséges intelligenciára alapuló kereslet-előrejelzése ma már rutinszerűen számol az időjárással is.

Idén például néhány héttel a megszokott időszak előtt árazták le a napszemüvegeket, mert az Egyesült Államok egyes részein korábban jött a napos idő. Ez aztán szép bevételt hozott a cégnek. Néhány évvel ezelőtt még nem tudtak volna így elébe menni a várható keresletnek. És nem csak az időjárási adatok felhasználása válik kifinomultabbá.

Spekulálnak a boltosok
Spekulálnak a boltosok
Fotó: Depositphotos

Az olyan időjárási tanácsadó vállalatok, mint a német Meteonomiqs vagy az amerikai Planalytics felhőmegoldásokkal olyan mennyiségű adatot dolgoznak fel, amilyet korábban el sem tudtak képzelni a meteorológusok. Ezek iránt pedig azzal arányban nő a kereslet, ahogy kiszámíthatatlanabbá válik az időjárás.

A jövőben közvetlenül részei lesznek az árak meghatározásának az időjárási várakozások is. Ennek persze az a feltétele, hogy túlnyomórészt teljesüljenek a jóslatok, amire a nagyobb adatbázisra alapuló előrejelzések jobb esélyt kínálnak. Például az idei október melegebb volt a megszokottnál, ami azt jelenti, hogy a téli árukészlet eladásához hideg novemberre lenne szükség. Másrészt egy korai leértékelés erre apellálva a később elérhető árbevétel elvesztését jelentené. (via Reuters

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG