2p

A klímaváltozás miatt megszokottá váltak a furcsa időjárási jelenségek, amelyek befolyásolják a vásárlói keresletet is. Innen már csak egy lépés, hogyan használhatják ki ezt az áruházláncok.

Az olyan nagy áruházláncok, mint például az egyesült államokbeli Walmart egyre jobban támaszkodnak a klímaváltozás miatt kiszámíthatatlannál vált időjárás lehető legpontosabb előrejelzésére. Az időjárási adatokat korábban csak a szezonális készletek tervezésekor használták.

A szokatlan időjárás, amely a nagy, országos hálózattal rendelkezdő vállalatoknál egyben azt jelenti, hogy különböző helyeken nagyon eltérő feltételek alakulnak ki, segítik a cégeket abban, hogy meghatározzák hol, mit érdemes éppen kínálniuk és reklámozniuk. A Walmart mesterséges intelligenciára alapuló kereslet-előrejelzése ma már rutinszerűen számol az időjárással is.

Idén például néhány héttel a megszokott időszak előtt árazták le a napszemüvegeket, mert az Egyesült Államok egyes részein korábban jött a napos idő. Ez aztán szép bevételt hozott a cégnek. Néhány évvel ezelőtt még nem tudtak volna így elébe menni a várható keresletnek. És nem csak az időjárási adatok felhasználása válik kifinomultabbá.

Spekulálnak a boltosok
Spekulálnak a boltosok
Fotó: Depositphotos

Az olyan időjárási tanácsadó vállalatok, mint a német Meteonomiqs vagy az amerikai Planalytics felhőmegoldásokkal olyan mennyiségű adatot dolgoznak fel, amilyet korábban el sem tudtak képzelni a meteorológusok. Ezek iránt pedig azzal arányban nő a kereslet, ahogy kiszámíthatatlanabbá válik az időjárás.

A jövőben közvetlenül részei lesznek az árak meghatározásának az időjárási várakozások is. Ennek persze az a feltétele, hogy túlnyomórészt teljesüljenek a jóslatok, amire a nagyobb adatbázisra alapuló előrejelzések jobb esélyt kínálnak. Például az idei október melegebb volt a megszokottnál, ami azt jelenti, hogy a téli árukészlet eladásához hideg novemberre lenne szükség. Másrészt egy korai leértékelés erre apellálva a később elérhető árbevétel elvesztését jelentené. (via Reuters

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG