3p

Régi panasza az ügyfeleknek, hogy miközben semmi perc alatt megköthetnek egy előfizetési szerződést, annak lemondása a lehetetlennel határos. Az Egyesült Államok illetékes hatósága megelégelte ezt a helyzetet.

Az Egyesült Államok pénzügyi felügyelete, a Federal Trade Commission (FTC) elfogadta a „click to cancel” szabályt, amely alapján az ügyfelek néhány klikkeléssel felbonthatják a korábban megkötött előfizetői szerződéseikel.

A szabály fél év múlva lép életbe. A cél az, hogy az előfizetések lemondása éppen olyan egyszerű legyen, mint a megkötésük volt. A vállalatoknak emellett beleegyezést kell kérniük a fogyasztóiktól, mielőtt meghosszabbítják az előfizetéseiket vagy a fizetett vásárlói tagsági megállapodásaikat. Ugyanez vonatkozik az áttérésre az ingyenes bemutatókról a fizetős kapcsolatra. A BBC szerint az új szabály megtiltja, hogy az ügyfelet chatbothoz vagy az ügyfélszolgálatra irányítsák, ha le akar mondani valamit. Végül lehetővé kell tenni, hogy a személyesen kötött szerződést online vagy telefonon le lehessen mondani.

Kiiktatják a láncot
Kiiktatják a láncot
Fotó: Pixabay

A cégek túl sokszor terelik végeláthatatlan egyeztetési körökbe azokat az ügyfeleiket, akik érzékeny búcsút akarnak venni tőlük – mondta Lina Khan, az FTC elnöke. Az új szabállyal véget vetnek ezeknek a piszkos kis trükköknek és csapdáknak. Ezzel időt és pénzt spórolhatnak meg a derék amerikai felhasználóknak.

Nincs itt semmi látvnivaló - az Amazon szerint

Az FTC jogi eljárást kezdeményezett az Amazonnal szemben egy idevágó ügyben. Azzal vádolták az online kiskereskedőt, hogy a Prime néven futó szolgáltatására feliratkozó ügyfelei előfizetését automatikusan hosszabbítja meg és megnehezíti a felhasználóknak, hogy töröljék részvételüket a programban. Az Amazon reflexszerűen visszautasította a vádakat.

Egy hasonló esetben, amelyben az Adobe szoftverfejlesztő cég volt a hatóság ellenfele, a csűrcsavaros lemondási procedúra mellett azt is állította az FTC, hogy a vállalat titokban lemondási díjjal büntette a távozni kívánó ügyfeleit. Az Adobe szintén vitatta a vádakat.

Az Egyesült Királyságban májusban életbe lépett törvény megköveteli a cégektől, hogy világosan tájékoztassák az oldalaikon sertepertélő érdeklődőket, hogy hol van az a pont, amelyen túl ezt már csak
fizetős formában tehetik meg. Ez a jogszabály szintén előírja a szerződések könnyű felbontásának lehetővé tételét.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG