3p

Régi panasza az ügyfeleknek, hogy miközben semmi perc alatt megköthetnek egy előfizetési szerződést, annak lemondása a lehetetlennel határos. Az Egyesült Államok illetékes hatósága megelégelte ezt a helyzetet.

Az Egyesült Államok pénzügyi felügyelete, a Federal Trade Commission (FTC) elfogadta a „click to cancel” szabályt, amely alapján az ügyfelek néhány klikkeléssel felbonthatják a korábban megkötött előfizetői szerződéseikel.

A szabály fél év múlva lép életbe. A cél az, hogy az előfizetések lemondása éppen olyan egyszerű legyen, mint a megkötésük volt. A vállalatoknak emellett beleegyezést kell kérniük a fogyasztóiktól, mielőtt meghosszabbítják az előfizetéseiket vagy a fizetett vásárlói tagsági megállapodásaikat. Ugyanez vonatkozik az áttérésre az ingyenes bemutatókról a fizetős kapcsolatra. A BBC szerint az új szabály megtiltja, hogy az ügyfelet chatbothoz vagy az ügyfélszolgálatra irányítsák, ha le akar mondani valamit. Végül lehetővé kell tenni, hogy a személyesen kötött szerződést online vagy telefonon le lehessen mondani.

Kiiktatják a láncot
Kiiktatják a láncot
Fotó: Pixabay

A cégek túl sokszor terelik végeláthatatlan egyeztetési körökbe azokat az ügyfeleiket, akik érzékeny búcsút akarnak venni tőlük – mondta Lina Khan, az FTC elnöke. Az új szabállyal véget vetnek ezeknek a piszkos kis trükköknek és csapdáknak. Ezzel időt és pénzt spórolhatnak meg a derék amerikai felhasználóknak.

Nincs itt semmi látvnivaló - az Amazon szerint

Az FTC jogi eljárást kezdeményezett az Amazonnal szemben egy idevágó ügyben. Azzal vádolták az online kiskereskedőt, hogy a Prime néven futó szolgáltatására feliratkozó ügyfelei előfizetését automatikusan hosszabbítja meg és megnehezíti a felhasználóknak, hogy töröljék részvételüket a programban. Az Amazon reflexszerűen visszautasította a vádakat.

Egy hasonló esetben, amelyben az Adobe szoftverfejlesztő cég volt a hatóság ellenfele, a csűrcsavaros lemondási procedúra mellett azt is állította az FTC, hogy a vállalat titokban lemondási díjjal büntette a távozni kívánó ügyfeleit. Az Adobe szintén vitatta a vádakat.

Az Egyesült Királyságban májusban életbe lépett törvény megköveteli a cégektől, hogy világosan tájékoztassák az oldalaikon sertepertélő érdeklődőket, hogy hol van az a pont, amelyen túl ezt már csak
fizetős formában tehetik meg. Ez a jogszabály szintén előírja a szerződések könnyű felbontásának lehetővé tételét.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Ezért éri meg az állítható asztal beszerzése az irodába
Márkázott tartalom | 2024. december 16. 10:49
Minden döntés, ami magas beruházási költséget igényel, alapos megfontolás eredménye. Az üzleti környezetben ez már megszokott dolog, de elkerülhetetlen, hogy olyan környezetet alakítsunk ki magunk körül, ami az irodai munkavégzés fizikai terheit csökkentheti.
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Hogyan válassz okosan szerszámokat?
Márkázott tartalom | 2024. december 15. 11:41
Az otthoni és professzionális szerszámvásárlás tele van kihívásokkal és lehetőségekkel. Aki már próbált eligazodni a különböző márkák, modellek és árkategóriák tengerében, az tudja, hogy nem könnyű megtalálni a legmegfelelőbb eszközöket. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG