Az UNStudió és a Buro Happold Engineering alkotta konzorcium által 2018. április 20-án közzétett látványterve Budapesten felépülő, Dél-Budát és Csepelt összekötő hídról. (MTI Fotó: UNStudió és a Buro Happold Engineering) |
Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve alapján épülhet meg a Dél-Budát és Csepelt összekötő új híd Budapesten. Az új Duna-híd nemzetközi tervpályázatának eredményét péntek délután hirdették ki.
A tervpályázatra 17 pályamű érkezett, és az első díjat a rotterdami Erasmus-hidat is megálmodó UNStudió és a Buro Happold Engineering alkotta konzorcium terve nyerte el.
A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb.
(MTI Fotó: UNStudió és a Buro Happold Engineering) |
Tarlós István főpolgármester közölte, az új Duna-híd közvetlen összeköttetést teremt majd Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között is. A hatástanulmányi adatok szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépkocsival csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezerrel járművel az Üllői út forgalma.
Az UNStudió és a Buro Happold Engineering alkotta konzorcium által 2018. április 20-án közzétett látványterve Budapesten felépülő, Dél-Budát és Csepelt összekötő hídról. (MTI Fotó: UNStudió és a Buro Happold Engineering) |
Fürjes Balázs egyes budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos elmondta: az első helyezettel szerződést kötnek, ezután indulhat a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése. Ez várhatóan 2-3 évet vesz majd igénybe.
Az új híd három városrészt köt majd össze, és a bátrabb becslések szerint napi 55 ezer gépkocsival csökkenti a belvárosi hidak forgalmát.