A Mol-csoport egy korábbi töltőállomás-átadó ünnepsége . MTI Fotó: Illyés Tibor |
A Mol-csoport mintegy 10 százalékkal a 2,2-2,4 milliárd dolláros sávba emelte éves kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény-célkitűzését (EBITDA) a 2019-2021-es időszakra, 2022-2023-ra pedig a 2,4-2,6 milliárd dolláros sávba emelkedhet az EBITDA.
Forrás: MOL Befektetői nap prezentáció |
Az olajipari vállalat csütörtökön londoni befektetői napján számolt be a két éve meghirdetett Mol 2030-as stratégia végrehajtásának eddigi eredményeiről, és frissítette eredményvárakozásait.
Upstream
A társaság közleménye szerint a kutatás-kitermelés (upstream) üzletág megnövelte középtávú termelési célkitűzését és arra számít, hogy a jelenlegi portfólió 2023-ig naponta 100-110 ezer hordó egyenérték termelésére lesz képes. Az alapot ehhez az Irak kurdisztáni régiójában található Shaikan mező fejlesztési programja, az egyesült-királyságbeli portfólió termelésének hosszabb távon történő fenntartása, valamint a magyar és pakisztáni kitermelést érintő optimalizációs programok adják. A Mol célja továbbá mintegy 350 millió hordó szénhidrogén készlet pótlása 2023-ra.
Downstream
A feldolgozás-kereskedelem (downstream) üzletág további folyamatos hatékonyságnövelése, illetve a 2030-as stratégia első ütemében megvalósítandó projektek 2022-23-ra számottevő mértékben fognak hozzájárulni az eredményekhez. A Mol profitálhat továbbá a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) új bunkerolaj-szabályozásából, amely 2020-tól megtiltja a magas kéntartalmat. Mivel a dunai és a pozsonyi finomítóban a fűtőolaj termelése nem érdemleges, a MOL finomítói marzsai növekedhetnek.
Fogyasztói szolgáltatások
A fogyasztói szolgáltatások üzletág EBITDA-ja 2023-ra várhatóan meghaladja az 500 millió dollárt a hagyományos és alternatív üzemanyagkereslet növekedése, illetve a fogyasztói termékek és mobilitási szolgáltatások fokozódó hozzájárulása miatt. A Mol a Fresh Cornerek számát 2021-ig 1250-re növeli, tehát megduplázza. A Mol LIMO flottája pedig teljesen elektromos lesz és 600 gépjárműre bővülhet Budapesten, valamint a szolgáltatás a régióban további 2-3 új városban is elérhetővé válhat - közölték. (A Mol Limo jelenleg csak Budapesten érhető el, a flottában 450 autó van, ebből csak 100 elektromos.)
Az elektromos töltőállomások létesítésében is belehúz a Mol: az alábbi grafikán látszik, hogy míg idén az év végén 30 töltőállomása lesz a társaságnak, amelyeken 60 ezer töltést hajtanak végre, 2021-re már 700 töltőt üzemeltet a Mol, amelyeken 1,7 millió töltésre számítanak. (A Mol egyébként egyelőre messze nem a legnagyobb szereplője a hazai villanyautótöltő-piacnak - itt írtunk bővebben erről >>)
Forrás: MOL Befektetői nap prezentáció |
A befektetők örülnek a terveknek
Nem véletlen, hogy ma a Mol a legjobban teljesítő bluechip a budapesti tőzsdén: a papír bő 1,5 százalékos pluszban jár, miközben a BUX index csak 0,3 százalékos pluszban. Friss árfolyamok >>