A Vodafone elkezdte tesztelni a világ első légi irányítási drónkövető és biztonsági megoldását. A repülőgépek védelmére tervezett megoldás segítségével megelőzhetők lesznek a véletlenszerű, vagy szándékos berepülések olyan kritikus helyszínek közelében, mint a repülőterek, a büntetés-végrehajtási intézetek, vagy a kórházak.
A kereskedelmi forgalomban kapható civil drónokat kis méretük miatt a hagyományos radar nem tudja érzékelni. Ennek ellenére világszerte komoly veszélyt jelentenek a légiközlekedésre, különösen a repülőterek közelében. A drónokat bűncselekményekhez is használják (drogcsempészet), a bizonsági és hírszerzési hatóságokat azonban egyre inkább aggasztja, hogy a terroristák kisméretű, ugyanakkor halálos robbanószerkezetek szállítására átalakított drónokat is bevethetnek a GPS segítségével bemért célpontok ellen.
Nagy ígéretek: a számládon is látni fogod az áfacsökkentést Január végén már érezni lehet majd az áfacsökkentést az internetárakon a szolgáltatók szerint. Tovább >>> |
A repülőgépek drónok általi veszélyeztetettsége rohamosan növekszik. Az „Egységes európai égbolt” légiforgalmi szolgáltatási kutatási projekt (SESAR) elemzése szerint 2050-re Európai Unió sűrűn lakott területei felett a drónok több mint 250 millió repülési órát teljesíthetnek majd évente – ez a hagyományos légi járművek összesített éves repülési idejének mintegy hétszerese.
Programozható virtuális kerítés
A Vodafone által kidolgozott új technológia ezen felül növeli az Európai Unió esélyét, hogy a dróntechnológia területén a globális innováció központjává válhasson, az Európai Bizottság ’U-space’ elnevezésű, innovatív és biztonságos drón-üzemeltetésére vonatkozó elképzelésével összhangban.
A rádiós helymeghatározó rendszere (Radio Positioning System - RPS) többek között képes követni minden drónba beépített 4G modemet és SIM-kártyát, amely képes valós időben követni a drónokat 50 méteres hibahatáron belül. védelmet nyújtó virtuális fal (geofencing), amelynek lényege, hogy a drónokat be lehet programozni, hogy amint egy előre meghatározott tiltott zóna (pl. repülőtér vagy büntetés-végrehajtási intézet) közelébe kerülnek, automatikusan szálljanak le, vagy térjenek vissza a kezelőhöz.
Az RPS helymeghatározási adatok sokkal nehezebben törhetők fel és kevésbé manipulálhatók, mint a GPS lokációs adatok, a drón irányításához használt adatkapcsolat pedig jelentős előnyöket (valós idejű visszajelzés) kínál az üzemeltetőnek a jelenlegi rádiós drónirányítási protokollokhoz képest. A technológiát mesterséges intelligencia algoritmusokkal is ötvözik, ami igen nagyszámú drón követését és irányítását teszi lehetővé.
Idén további kísérleteket tervez a szolgáltató Spanyolországban és Németországban az illetékes hatóságok koordinálása mellett. A kísérletek célja, hogy a Vodafone drónkövető és biztonsági technológiája már jövőre kereskedelmi forgalomba kerülhessen.
Iszik, vagy repül? Megtiltanák az ittas drónozást Amerikában Elegük van az amerikaiaknak a felelőtlen drónreptetésből, új törvényeket fogalmaznának. Részletek >>> |