3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mozgalmas év volt a magyar reklámpiacon: komoly jogszabályváltozások és évtizede nem látott tulajdonosi átrendeződések hoztak izgalmakat 2015-ben. Az állam is átrendezte sorait, eközben 13 százalékkal visszafogta reklámköltéseit. Összesen 194 milliárd forintot költöttek magyarországi reklámra a szereplők – ennek felét külföldi ügyfelek adták.

Csak kapkodtuk a fejünket, annyi minden történt

Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke a szerdai Evolution konferencián a magyar reklámköltési adatok bejelentése előtt elmondta: 2015 mozgalmas év volt: komoly jogszabályi változások léptek életbe (reklámadó, reklámtörvény változása), emellett olyan piaci átrendeződések voltak, amelyeket az elmúlt 10 évben nem láttunk – ez igaz a tévékre, de a nyomtatott és az online piacra is. Miközben 2014-ben 35 százalékkal nőtt az állami költés a piacon, 2015-ben 13 százalékkal kisebb lett az állami reklámbüdzsé, miközben folytatódott a külföldi szereplők térnyerése.

Az internet legyőzte a tévét

A konkrét számokat Hivatal Péter, a Reklámszövetség alelnöke mutatta be.

A televíziós piacon 3,15 százalékkal nőtt a reklámköltés 51,6 milliárd forintra. A sajtónál komolyabb, 7 százalékot közelítő csökkenést mértek 32,2 milliárd forintra, míg az internet kilőtt, 14,4 százalékkal 54,1 milliárdra emelkedett az éves reklámköltés.

A direktmarketing piac érdemben nem nőtt, 29,3 milliárdos volt; az outdoor piac 3 százalékot csökkent. A kicsi, mindössze 2,68 milliárdos ambient szektor szépen, 9,1 százalékkal bővült.

A rádiós piac 3 százalékkal csökkent 9,06 milliárd forintra, míg a mozis hirdetésekre 1,59 milliárd forintot költöttek, 20 százalékkal többet, mint tavaly.


2015-ös költés (milliárd forint) Változás 2014-hez képest Részesedés a reklámtortából
Internet* 54,10 14,40% 27,60%
TV 51,60 3,15% 26,40%
Print sajtó 32,20 -6,95% 16,50%
DM* 29,30 -0,68% 15,00%
Outdoor 15,14 -2,98% 7,70%
Rádió 9,06 -3,08% 4,60%
Ambient 2,68 9,10% 1,40%
Mozi 1,59 20,00% 0,80%
Összesen 194,37 2,81% 100%
*Az adatok 1,4 milliárd forint átfedést tartalmaznak (e-mail marketing), az összegzésből ezt kivonták

Összesen 194,37 milliárd forintos jelenleg a magyar reklámtorta, ez 2,81 százalékos bővülés 2014-hez képest. A magyar kommunikációban tehát fontos mérföldkőhöz érkeztünk – az internet idén először megelőzte a tévés piacot, mondta Hivatal Péter.

A 2015-ös magyar reklámtorta (milliárd forint / százalék)

Reklámozás az interneten: külföldiektől jön a pénz fele

Novák Péter, az IAB Hungary elnökségi tagja az internetes reklámpiac változásairól beszélt. A digitális reklámpiacon 14 százalékkal több, bő 56 milliárd forinttal többet költöttek az ügyfelek – 2014-ben még 20 százalékkal bővült a piac. A mobil reklámköltések piaca megduplázódott, 98 százalékkal 9,3 milliárd forintra ugrott a piaci költés. A videós tartalmakon történő hirdetésekre 60 százalékkal többet költöttek, mint egy évvel korábban.

Fontos mérföldkő, hogy a globális és a hazai szereplők súlya gyakorlatilag kiegyenlítődött, magyarán a külföldi szereplők ma már annyit költenek a magyar piacon, mint a hazaiak.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Kínában portyázik a világ egyik leggazdagabb embere
Privátbankár.hu | 2024. április 28. 17:18
Elon Musk, a Tesla elektromosautó-vállalat vezetője, a világ egyik leggazdagabb embere a kínai nemzetközi kereskedelmi tanács meghívására előre be nem jelentett látogatást kezdett vasárnap az ázsiai országban, és találkozik magas rangú kínai vezetőkkel.
Vállalat Irányt vált a Volkswagen
Privátbankár.hu | 2024. április 28. 16:02
Szerény tervekkel vág neki a következő éveknek a Volkswagen Kínában, de még ezek eléréséhez is alaposan fel kell kötnie a gatyáját és rengeteg erőforrást kell fordítania fejlesztésekre.
Vállalat Hernádi Zsolt elárulta: megvan, mekkora osztalékot fizet a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 25. 16:43
Nem volt egyszerű éve a Molnak 2023-ban.
Vállalat Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 16:11
A villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.
Vállalat Négynapos? Hatnapos munkahét jön a Samsungnál
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 14:24
Gazdasági okokra hivatkozva hozták meg az intézkedést.
Vállalat Érkezik az új, nyolcmillió forintos elektromos Dacia
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 12:59
 A Renault francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít.
Vállalat A BioTechUSA-cégcsoport 2023-as éve: közel a 100 milliárdos árbevételi határ
Natív tartalom | 2024. április 22. 16:24
Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő BioTechUSA-cégcsoport. Tavaly csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte árbevételét, és közel 5 milliárd forintot fordított beruházásokra. Évről évre nő a bevételük, pedig Lévai Bálint vezérigazgató szerint a maratoni futás 42 kilométeréből még csak az 5. kilométernél járnak.
Vállalat Telekom-ügyfél? Fontos bejelentést tett a szolgáltatója
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 11:18
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. 
Vállalat Profitboom, forgalomcsökkenéssel: erre volt képes az Ericsson
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 12:55
Az Ericsson AB svéd távközlési berendezésgyártó negyedéves nyeresége növekedéséről, ugyanakkor bevételének csökkenéséről jelentett kedden.
Vállalat A Tesla-vezér minden tizedik dolgozót kirúgja
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 15:12
Egy vállalati belső levél is kiszivárgott, amelyben Musk lényegében elbúcsúzott az érintettektől.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG