3p

Évek óta vergődik az amerikai Starbucks kávézólánc, amit a cég vezérigazgatója arra vezet vissza, hogy eltértek a kávézás kultúrájának ősi gyökereitől. Újra naggyá akarja tenni a kávéfogyasztást.

A Starbucks kávézólánc csúszik lefelé a lejtőn. Kávézói hagyományos beülős vendéglátóhelyből a utóbbi években olyan boltokká váltak, ahol online módon rendel a vásárló és a pultnál veszi át az italát, hogy ripsz-ropsz legurítsa a torkán. A cég új vezérigazgatója, Brian Niccol úgy gondolja, van egy ötlete a dolgok rendbetételére.

Niccol kinevezésének másnapján írt egy e-mailt a vállalat alkalmazottainak és fogyasztóinak, amiben arról értekezett, hogy vissza akarja vezetni a Starbucksot a gyökereihez. Nevezetesen közösségi kávéházakká kell válniuk az üzleteknek személytelen kiszolgálóhelyek helyett. Ehhez kényelmes fotelekre, otthonos dizájnra és a megszokott illatok és hangok visszahozatalára van szükség. Világosan el kell választani  a„fogd és vidd” fogyasztást a helyben fogyasztás kiszolgálásától. A cégvezető úgy látja, hogy ebben azok a munkatársak és ügyfelek is egyetértenek vele, akikkel kinevezése óta a kávézók felkeresésekor találkozott.

Niccolt úgy ismerik a vállalatok világban, mint Mr. Fixit, azaz a javítómestert. Ezt a Chipotle és a Taco Bell gyorsétteremláncoknál végzett munkájával érdemelte ki a CNN szerint. A Starbucksnál ő a negyedik vezérigazgató két éven belül. A cég árbevétele két egymást követő negyedévben esett, mert a fogyasztóknak elegük van a magas árakból, az online rendelések lassú teljesítéséből és a gyenge ételkínálatból.

Átalakulna a kávézólánc
Átalakulna a kávézólánc
Fotó: Depositphotos

A céget jó munkaadóként tartották nyilván korábban, ám az utóbbi időben szakszervezeti szervezkedés indult, mert a dolgozók elégedetlenek a munkakörülményeikkel, a fizetésükkel és a juttatásaikkal. A Starbucks az elmúlt években fizikai fogyasztási helyből online üzletté vált: a rendelések 70 százaléka mobilalkalmazásról vagy az úgynevezett drive-thru pontokról, az autósoknak kitalált egységekből érkezik.

Niccolt bírálják azért, mert megtartotta kaliforniai otthonát, s így a vállalat Seattle-ben lévő központjába céges magánrepülőgéppel ingázik. A Starbucks píárosai szerint kellő időt tölt mind a vállalat főhadiszállásán, mind a kávézókban, ahol személyesen szerez tapasztalatokat a vállalat mindennapjairól. Ezt mindenesetre csinos összegért teszi. 

Árfolyam

Ha teljesíti az feltételeket, akkor az első évében közel 117 millió dollárt, közel 42 milliárd forintot kaphat. Ez heti átlagban több mint 800 millió forintot jelent, munkanapokra lebontva átlagosan pedig 161 millió forintnak felelne meg. 

Címkék: Agrár Kávé Starbucks

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Agrár Nagy pénzt lehet keresni lenézett növényekkel és állatokkal
Buksza blog | 2025. április 1. 07:54
Aki azzal szidalmazza embertársait, hogy alacsonyabb rendűnek tartott állatokhoz hasonlítja őket, annak érdemes figyelembe vennie, hogy például a hernyók kiváló alapanyagai a bioélelmiszereknek.
Agrár Az orosz műtrágyaexport nyer a fekete-tengeri megállapodással
Bózsó Péter | 2025. március 29. 17:12
Oroszország kedden bejelentette, az Egyesült Államok beleegyezett bizonyos nyugati szankciók és korlátozások enyhítésébe az élelmiszer-, műtrágya- és hajózási szektorban.
Agrár Húsvét előtti pánik: hiába olcsóbb, de lesz elég sonka?
Szirmai S. Péter | 2025. március 26. 05:47
Egyszerre három súlyos, nagy gazdasági károkat okozó betegség, valóságos állatkór-attak nehezíti a húsvéti készülődést az élelmiszergazdaságban. A szarvasmarháktól a sertéseken át a juhokig, kecskékig a fő nagytestű haszonállatok veszélybe kerültek a száj- és körömfájás, a kiskérődzők pestisének megjelenésével. Ráadásul a madárinfluenza is megjelent a hazai baromfiállományban.
Agrár Nem késett a Spar közlése a vele szembeni versenyhivatali fellépés után
Privátbankár.hu | 2025. március 10. 10:29
Nem sokkal azután, hogy a GVH kiadta, versenyfelügyeleti eljárást indít az élelmiszerlánc ellen, a Spar közölte: közel 220 millió forintot fordított tavaly társadalmi ügyek támogatására.
Agrár A Lidl, a Spar és a Tesco ellen is versenyfelügyeleti eljárás indult
Privátbankár.hu | 2025. március 10. 09:56
A GVH azt gyanítja, hogy megtévesztő kereskedelmi kommunikációt folytatnak egyes „teljes kiőrlésűként” hirdetett termékeikkel kapcsolatban.
Agrár Megtalálhatták a megoldást az emberiség egyik legégetőbb gondjára
Kollár Dóra | 2025. február 22. 14:48
A vízhiányos területeken fellélegezhetnek, ha ez a módszer valóban működőnek bizonyul.
Agrár Veszteségből menekülő gazdák: mit vessünk az idén?
Szirmai S. Péter | 2025. február 19. 15:01
Közeleg a tavasz, nehéz döntés vár a termelőkre. Milyen növényt vessenek és mit ne, hogy a klímaváltozás és a piaci sokkok ellenére idén már elkerüljék a veszteséget.
Agrár Miért ennyire drága az alma? És lesz olcsóbb?
Szirmai S. Péter | 2025. február 18. 09:32
Az importnál is gyorsabban drágul a hazai alma. A folyamat az idén is megállíthatatlannak látszik, amit nem csak a klímaváltozás, a tavalyi rossz termés, az elmúlt 30 év ágazati hibáitól visszaesett termelés is garantál.
Agrár A Lidl-ben szokott vásárolni? Akkor most nagyon boldog lesz
Privátbankár.hu | 2025. február 17. 12:38
Olcsóbb lesz a tej és a tejtermékek.
Agrár Elkezdett drágulni egy alapélelmiszer, beavatkozik a kormány – de nem Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. február 14. 10:08
A japán állam belenyúl a rizstartalékába.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG