A Starbucks kávézólánc csúszik lefelé a lejtőn. Kávézói hagyományos beülős vendéglátóhelyből a utóbbi években olyan boltokká váltak, ahol online módon rendel a vásárló és a pultnál veszi át az italát, hogy ripsz-ropsz legurítsa a torkán. A cég új vezérigazgatója, Brian Niccol úgy gondolja, van egy ötlete a dolgok rendbetételére.
Niccol kinevezésének másnapján írt egy e-mailt a vállalat alkalmazottainak és fogyasztóinak, amiben arról értekezett, hogy vissza akarja vezetni a Starbucksot a gyökereihez. Nevezetesen közösségi kávéházakká kell válniuk az üzleteknek személytelen kiszolgálóhelyek helyett. Ehhez kényelmes fotelekre, otthonos dizájnra és a megszokott illatok és hangok visszahozatalára van szükség. Világosan el kell választani a„fogd és vidd” fogyasztást a helyben fogyasztás kiszolgálásától. A cégvezető úgy látja, hogy ebben azok a munkatársak és ügyfelek is egyetértenek vele, akikkel kinevezése óta a kávézók felkeresésekor találkozott.
Niccolt úgy ismerik a vállalatok világban, mint Mr. Fixit, azaz a javítómestert. Ezt a Chipotle és a Taco Bell gyorsétteremláncoknál végzett munkájával érdemelte ki a CNN szerint. A Starbucksnál ő a negyedik vezérigazgató két éven belül. A cég árbevétele két egymást követő negyedévben esett, mert a fogyasztóknak elegük van a magas árakból, az online rendelések lassú teljesítéséből és a gyenge ételkínálatból.
A céget jó munkaadóként tartották nyilván korábban, ám az utóbbi időben szakszervezeti szervezkedés indult, mert a dolgozók elégedetlenek a munkakörülményeikkel, a fizetésükkel és a juttatásaikkal. A Starbucks az elmúlt években fizikai fogyasztási helyből online üzletté vált: a rendelések 70 százaléka mobilalkalmazásról vagy az úgynevezett drive-thru pontokról, az autósoknak kitalált egységekből érkezik.
Niccolt bírálják azért, mert megtartotta kaliforniai otthonát, s így a vállalat Seattle-ben lévő központjába céges magánrepülőgéppel ingázik. A Starbucks píárosai szerint kellő időt tölt mind a vállalat főhadiszállásán, mind a kávézókban, ahol személyesen szerez tapasztalatokat a vállalat mindennapjairól. Ezt mindenesetre csinos összegért teszi.
Ha teljesíti az feltételeket, akkor az első évében közel 117 millió dollárt, közel 42 milliárd forintot kaphat. Ez heti átlagban több mint 800 millió forintot jelent, munkanapokra lebontva átlagosan pedig 161 millió forintnak felelne meg.