Az unit-linked biztosítások mellett a CIG további termékek fejlesztésén dolgozik, várhatóan márciusban ezzel kapcsolatban több bejelentés várható. A CIG ezenkívül az egészségbiztosítási piacon is jelen kíván lenni - hangzott el a magyar biztosító mai sajtótájékoztatóján.Gaál Csaba elmondta, hogy ugyan az új szerzések elmaradtak az előzetesen várt szinttől, de ez nem tekinthető extrém adatnak. A tőzsdén is jegyzett magyar biztosító - ahogy arról korábban már beszámoltunk - tovább tudta faragni veszteségeit, és tartja dinamikus növekedési ütemét is. Gaál kiemelte, hogy a termékpaletta bővítése mellett az elmúlt évhez hasonlóan a CIG továbbra is dolgozik a működési költségek lefaragásán, a minél hatékonyabb működés végett - például leányvállalatával együtt közös szolgáltató központot hozott létre.
A tőzsdére lépés nagy dolog volt a biztosító életében, a bevezetőárhoz képest alacsonynak mondható jelenlegi árfolyam nagy szívfájdalma a CIG-nek. Gaál Csaba ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy a CIG papírjainak jegyzése tavaly őszig együtt mozgott a nagy európai biztosítók árfolyamával, de utána "országspecifikus" okok miatt leszakadt attól.
A vezérigazgató szerint ugyanakkor a rendszeres díjfizetésű életbiztosítási iparág válságálló, ezen a területen a piac 3%-ot bővült, vagyis az életbiztosítási piac 0,3%-ot visszaesés főleg az egyszeri és eseti díjak elmaradásának köszönhető. Gaál szerint a végtörlesztéshez szükséges önerő előteremtéséhez a díjtartalékok 5%-a került a bankokhoz.
A vezérigazgató kiemelte, hogy a CIG Pannónia díjbevétele tavaly 8,7%-kal nőtt, miközben a CIG nélkül a teljes magyar életbiztosítási piac 1,2%-kal esett vissza 2011-ben.
Jól teljesített a CIG-leány
Csurgó Ottó, az EMABIT vezérigazgatója a nem élet-ági tevékenységről elmondta, a célpiacok a vállalati-intézményi szereplők voltak a CIG számára, tavaly a fő feladat a piacra való betörés volt. A kulcsszámok jobban alakultak 2011-ben, mint azt várták.
1,9 milliárdot meghaladó új állománydíjat tudtak szerezni, míg a tavalyi 2,2 milliárd volt - vagyis a nem életbiztosítások piacán 0,6%-át szerezték meg a "semmiből".
Ennek a szegmensnek az egyik legfontosabb terméke a kötelező, a CIG EMABIT tavaly 870 flottát szerzett meg, ami 24 ezer kocsit jelent, valamint 760 milliós állománydíjat: így 0,9%-os részesedést szereztek a kötelezőpiaon. A flottapiacot tekintve (darabszám alapján) 20%-os a részesedésük, a casco piacon 1 milliárd fölött van az állomány, 220 flottával. A nem életbiztosítások 85%-át teszik ki a flottabiztosítások.
A gfb-állomány 40%-a személygépkocsi, közel 30%-a pedig kistehergépjármű, vagyis kockázati szempontból kifejezetten kedvező az állomány összetétele, a nagyobb kockázatot jelentő tehergépkocsik nincsenek például állományban. Ez nem véletlen, a kisebb, jó minőségű flottákat célozta meg a CIG, melyek kockázati szempontból jól menedzselhetően.
Tovább terjeszkedik az EMABIT
20 600 forint volt a piaci átlagdíj, a CIG-é 32 000 forint volt. A casco átlag 88 ezer ft felett volt. A saját terveiket és a piaci átlagot is meghaladják ezek az értékek.
Év közben a vagyon- és felelősségbiztosításokkal foglalkoznak, folytatják a "terjeszkedést" az utazásbiztosításokkal, megcélozva a lakossági piacot. Márciusban pedig indul a CIG lakásbiztosítás - mondta el Csurgó Ottó.