Korábban lapunknak nyilatkozva Kálózdi Tamás, a Signal Biztosító nyáron kinevezett új vezetője azt mondta, a válságban a kisebb biztosítók végre előretörhetnek a sok ideig mozdulatlan magyar piacon. A cég idei harmadik negyedéves adatai alátámasztani látszanak az új vezető prognózisát, miközben ugyanis a biztosítási szektor 2,2%-ot csökkent, a Signal 8%-kal nőni tudott. 
Egy mai budapesti háttérbeszélgetésen Kálózdi Tamás beszélt a biztosító új stratégiájáról és az eddig elért új eredményekről. A most zárult kgfb-kampányban a Signal 25%-os díjbevétel-emelkedést ért el, miközben az egész piac az ötödével csökkent. Kálózdi elárulta, hogy a Signal is csökkentett a díjain, közel 5%-ot, meglátásuk szerint ugyanis csak látszatgyőzelem ebben a versenyben az élen zárni. A legtöbb biztosító olyan díjkedvezményekkel vetette bele magát az idei versenybe, hogy jóformán a biztosítást váltó ügyfelek a baleseti adó bevezetését nem is fogják megérezni. 
| Az alacsonyabb díjak rosszabb szolgáltatást eredményeznek, a kárhányad  nőni fog - a Signal szerint a magas benzinár miatt kevesebben ülnek  manapság kocsiba, de a javuló baleseti statisztikák ellenére sem lett  volna lehetőség ekkora díjcsökkentésre.  Érthető azonban, hogy a nagyjából stagnáló hazai biztosítási piacon, bizonyos szereplők irreálisnak tűnő kedvezményekkel édesgetik magukhoz az ügyfeleket - ez főleg a kötelezőre és az egyszeri díjas életbiztosításokra igaz. Azt ismét hangsúlyozta Kálózdi, hogy a keresztértékesítéshez fűzött remények illúziónak bizonyultak, ugyanakkor tény, hogy az idén a piacot a korábbi évekkel ellentétben valósággal elárasztó kiegészítőbiztosítások kelendőek voltak, ezek akár egy adott biztosítóhoz láncolhatják az ügyfeleket, elszerződés esetén ugyanis a díjak többszörösét kell majd befizetni a gyanútlan ügyfeleknek. "Két dolog történhet a kötelező-kampányban, amitől egy menedzser fél, vagy túl sok ügyfelet vesztesz, vagy túl sokat nyersz" - mondta a beszélgetésen Kálózdi, aki szerint jól megfigyelhető, hogy általában egy-egy kampány nyertese a következő évben mindig agresszívan beszáll az árversenybe.  | 
A Signal idén odafigyelt a flottákra is, főleg azokat a cégeket célozták meg, amelyeknek az fuvaozás, áruszállítás nem fő tevékenységük (és a járműpark kevesebb mint 25 autóból áll). A piaci átlag felett nőtt a Signalnál a casco is, míg a lakossági életbiztosítások közül az egyszeri és eseti díjas termékek bevétele is dinamikusan nőtt, akárcsak az unit-linked biztosítások esetében, ahol 30%-os volt a bővülés. 
                 
                     | 
| Kálózdi Tamás, a Signal Biztosító elnök-vezérigazgatója | 
Jön a betegbiztosítások aranykora? 
A Signal jövőre stagnálást vár a piacon, hiszen a belső fogyasztás sem igen fog nőni, ez pedig kedvezőtlenül hat az egész szektorra. Ugyanakkor a saját céljaikból mit sem vesznek vissza, további bővülést terveznek, ehhez pedig célterületeket jelöltek ki. Így jövőre nagyobb hangsúlyt fektetnek a kkv-nak, számukra teljes körű termékportfóliót kínálnak majd, a lakossági ügyfelek közül pedig a felső középréteg kerül majd célkeresztbe. A Generalihoz hasonlóan a Signal is nagy lehetőséget lét a jövő évi adóváltozásokban, főleg ami a betegbiztosításokat illeti. Kálózdi Tamás szerint ez ehet a következő évek slágerterméke. 
Új értékesítési pontok és a webes megjelenés 
| A végtörlesztéshez köthető hitelfedezeti biztosítások adhatnak még lökést a Signal év végi eredményének, a biztosító ugyanis nagyon jó kapcsolatot ápol a hitelversenybe "akciós forinthitelekkel" beszálló takarékszövetkezetekkel. | 
A Signal mindezek mellett újraszervezi értékesítési hálózatát is, és még intenzívebb együttműködésre törekszik a vidéken kiváló helyismerettel rendelkező takarékszövetkezetekkel. A beszélgetésen elhangzott, hogy a szövetkezeti ügyfélkör az egyik "legjobb", ugyanis megbízató és kockázatkerülő. A Signal kapcsolata ezekkel a pénzintézetekkel nem újkeletű, ráadásul a kormányzat kiemelt figyelmet fordít a szövetkezetekre, amiből a Signal is profitálhat. 
Az online alkuszok kínálatában is egyre több terméket terveznek megjeleníteni,  így például lakásbiztosításokat. Az online szegmens a piac egyik legfontosabb része, hiszen az online kereskedelemben a biztosítási termékek - elsősorban a kgfb miatt - itthon és Európában is előkelő helyezésen vannak. Ezen kvül "offline" módon is erősít a biztosító, mely regionális igazgatóságokat alakít ki (Budapest mellett Miskolc, Szeged, Békéscsaba, Veszprém) országszerte. 
A nyereséget elviszi a bankadó 
A Signal Biztosító az ezt megelőző években már nyereséget tudott felmutatni, idén az eredmény 0-hoz közeli lesz, a 2010-ben befizetett 400 millió forintnyi bankadó elviszi ugyanis a nyereséget. Hasonlóan alakulhat ez a következő évben, de a biztosítónál "enyhe pluszt" várnak jövőre. 
                    
							Olcsón és hatékonyan működnek a pénztárak.						
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        

