A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) adatai szerint a múlt hét végén hordónként 111,70 dollárt kellett fizetni a kerozinért, ami 4,5 százalékkal több a január elejinél, 7,1 százalékkal magasabb a december közepi árnál, és 27,2 százalékkal az egy évvel korábbinál. A repülőgépek üzemanyaga 2008 szeptember vége óta nem volt olyan drága, mint most - írta a lap.
Ágazati elemzők szerint a vállalatok csak arra várnak, hogy valamelyik konkurensük elkezdje az áremelést, mert a legnagyobb cégek egyike sem akarja megtenni az első lépést. A Napi megjegyzi, hogy a kisebbek közül a Singapore Airlines nem bírta a nyomást, és december 2-án - 2008 júniusa óta először - emelte üzemanyagpótdíjait. Az American Airlines tulajdonosa, az AMR Corp. vezérigazgatója, Gerard Arpey az alkalmazottaknak írt levélben jelezte: idén egymilliárd dollárral többe kerülhet a cégnek a kerozin, mint 2010-ben.
A Malév már közel egy éve ugyanolyan árképzési stratégia mentén állapítja meg jegyárait, melyet elsősorban a piaci versenyhelyzet határoz meg - mondta a Napi Gazdaságnak Róna Márta, a Malév kommunikációs igazgatója, hozzátéve, hogy a légitársaság folyamatosan figyelemmel kíséri az olajár alakulását, és amennyiben a kerozinpótdíjban változás történne az európai piacon, akkor azt is figyelembe veszi az árak kialakításánál, úgy, hogy versenyképességét megőrizze. A kerozin árának emelkedése azonnali hatásként inkább a hosszú távú járatokat érintheti, ilyeneket azonban a Malév jelenleg nem közlekedtet.
MTI