A Magyar Nemzeti Bank (MNB) vezetői levélben értesítette a Magyar Cetelem Bank Zrt.-t a fogyasztóbarát személyi kölcsönére vonatkozó minősítése felfüggesztéséről. A hitelintézet ugyanis nem felelt meg a pályázati kiírásban szereplő – a minősítés elnyerésekor számára is ismert –, a személyi kölcsönök online igényelhetőségére vonatkozó előírásának. A felfüggesztés visszavonására akkor van mód, ha a Magyar Cetelem (megadott határidőn belül) a teljeskörűen biztosítja az online hiteligénylési folyamat lehetőségét az ügyfeleknek – áll az MNB közleményében.
Mint írják, a fogyasztóbarát személyi kölcsön minősítés elnyeréséhez a pályázó pénzügyi intézményeknek a velük már szerződéses kapcsolatban álló adósoknak idén április 1-jétől, minden más ügyfél (vagyis az új, a bankkal korábban nem szerződött hiteligénylők) számára pedig július 1-jétől lehetővé kell tenni a teljeskörű online hitelfelvétel lehetőségét.
Gyorsabb és olcsóbb online
A pályázati kiírás alapján az online hitelfelvétel a hagyományos eljáráshoz képest a fogyasztóknak még gyorsabb és olcsóbb folyamatot jelent. Az online hitelfelvétel folyósítási díja ugyanis ingyenes és a kölcsönt a hitel befogadását követő 2 munkanapon belül folyósítani kell (hagyományos eljárásnál a díj a hitelösszeg maximum 0,75 százaléka és a folyósítási idő 3 munkanap).
A Magyar Cetelem 2020. december 31-én kapta meg a fogyasztóbarát személyi kölcsön minősítést az MNB-től. A hitelintézet ennek ellenére április 1-jétől nem tette elérhetővé meglévő ügyfeleinek az online hitelügyintézés lehetőségét, továbbá az ezt követő július 1-jei dátumot sem tudta tartani.
A fogyasztóbarát személyi kölcsönöket itthon így jelenleg 6 kereskedelmi bank, illetve banki fióktelep forgalmazza. Az idei év első hónapjaiban az összes újonnan felvett személyi kölcsön több mint 20 százalékát már a fogyasztóbarát termékek adták – közölte az MNB.