3p

Határtalan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában, amely még csak most kezdi meg igazi karrierjét – jelentette ki Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője a „bevezetés a digitális asszisztencia világába” online eseményen. A beszélgetés középpontjában a K&H november elején bemutatott, mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztense, Kate állt.

„Az elmúlt években előbb minden a számítógépeink, majd onnan az okostelefonjaink képernyőjére került” – mondta Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője a szerdai online eseményen.

Hozzátette: ma már az ügyfelek folyamatosan, akár egyszerre több készülékkel is jelen vannak az online térben és páratlanul aktívak. Tevékenységük jelentős részét pénzügyi tranzakciók kísérik.

Németh Balázs szerint a bonyolult folyamatoknál is egyre inkább az okos, digitális megoldásoké a jövő, amelyek a mesterséges intelligenciára épülve egyszerűbbé, emészthetőbbé teszik az ügyfelek számára olykor bonyolultnak tűnő folyamatokat.

A táguló kibertérben lényegében minden művelet megoldható emberi közreműködés nélkül, digitális technológiával. A kérdés tehát ma már nem a technológiai megoldásokon van – bár a folyamatos innováció gyakorta átrajzolják ezek térképét is –, hanem az, hogy miként elemezzük és használjuk fel a felhalmozott adatokat.

Egyrészről az ügyfelek egyre inkább tisztában vannak azzal, hogy milyen adatok birtokában van a pénzintézetük, és egyre érzékenyebbek arra, hogy csak azokat az adataikat használják fel, amelyekre feltétlenül szükség van. „Másrészről viszont mi látjuk – tette hozzá Németh Balázs –, hogy melyek a releváns adatok és hogy hogyan lehet ezekből érdemi és vonzó ajánlatot adni az ügyfeleknek”.

A személyre szabott ajánlatok és a szolgáltatások egyszerűsítésében nagy szerep vár a mesterséges intelligenciára és a személyes digitális asszisztensekre. Utóbbit a K&H Csoport Kate néven november elején vezette be mobilapplikációjában.

Kate már ma is mintegy 30 műveletben tud segítséget nyújtani az ügyfeleknek – ért és beszél magyarul. A fejlesztések és a folyamatos gépi tanulás eredményeképpen azonban egyre bővülni fog ez a funkció. Kate előbb-utóbb olyan pénzügyi szakértővé válik, amely valódi segítséget nyújt az ügyfeleknek, egyben saját személyiséggel rendelkezik.

Az ügyfelek felé mind több szolgáltatásra és kezdeményezésre képes személyes digitális asszisztens később más feladatokat is kap. Ez a fejlesztési irány a banki- és biztosítói belső folyamatokat célozza, ami megteremti annak a feltételeit, hogy a pénzintézet bonyolultabb szolgáltatásokat is tudjon digitális csatornákon keresztül nyújtani, méghozzá úgy, hogy az ügyfelek számára mindez élményszerű legyen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Népszerű szolgáltatást szüntet meg a Revolut Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 13:30
A neobank elérhetetlenné teszi a kriptovaluta-szolgáltatását a magyar felhasználók számára.
Pénzügyi szektor A jegybank az infláció ellen is bevetheti a mesterséges intelligenciát
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 12:54
A mesterséges intelligencia (MI) a pénzügyi rendszer új motorja lehet – hangsúlyozta Izer Norbert, a jegybank pénzpiacokért és digitalizációért felelős ügyvezető igazgatója.
Pénzügyi szektor Kéz a kézben esik a Mol, az OTP, a Telekom és a Richter is
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 11:54
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe a plusz 0,93 pontos nyitás után csökkent hétfőn délelőtt.
Pénzügyi szektor Hiába jött az Otthon Start Program, elmaradt az áttörés
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 08:26
A babaváró hitel még mindig jelentős tényező.
Pénzügyi szektor Tovább szárnyal a K&H – visszafogottabb nyereség az adók miatt
Privátbankár.hu | 2025. november 27. 13:54
A bank hitelállománya egy év alatt 9 százalékkal nőtt, meghaladva a bankszektor átlagát. A betétállomány ugyanakkor 6 százalékkal bővült.
Pénzügyi szektor Már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei
Natív tartalom | 2025. november 25. 13:34
Teljessé vált az NFC elven működő érintésmentes fizetési lehetőségek palettája a Gránit Banknál: az okosórás fizetések mellett mostantól karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a pénzintézet ügyfelei. A bank ráadásul most ingyenesen biztosítja a karkötőket azoknak az ügyfeleknek, akik legalább két ügyfélajánlást teljesítenek 2025. december 19-ig.
Pénzügyi szektor Keszthelyi Erik: a sikerhez a szorgalom is kell a szerencse mellett – Klasszis Podcast
Izsó Márton - Herman Bernadett | 2025. november 25. 13:14
Hisz a biztosítási piac fejlődésében, és tesz is érte. Képzést szervez, integrálja a kis cégeket, és fogyasztóbarát intézkedéseket sürget Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Pénzügyi szektor A bankbetétektől a globálisan diverzifikált portfólióig – 30 éve indult az első hazai privátbanki szolgáltató
Izsó Márton - Veresegyházi Gábor | 2025. november 24. 14:20
A Klasszis Podcast friss epizódjában Bálint Attila, a Raiffeisen Bank Private Banking üzletágának ügyvezető igazgatója kalauzol el minket a magyar privátbanki szolgáltatások három évtizedes fejlődésén.
Pénzügyi szektor Tízezer milliárd forint felett van az Erste által kezelt ügyfélvagyon
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 12:53
A működéssel kapcsolatos kiadások 11 százalékkal emelkedtek.
Pénzügyi szektor A Magyar Bankszövetség nem hagyta szó nélkül a tervezett adóemelést
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 16:31
A szervezet szerint a banki extra terhek emelése a teljes magyar gazdaságot sújtja, tovább fékezi a magyar gazdaság növekedését és rontja hazánk megítélését.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG