A régióban egyedülálló digitális megoldás bemutatóját hirdette meg az OTP Bank mai sajtótájékoztatójára, ahol kiderült, mi nagyon mellélőttünk a tippjeinkkel: mostantól akár a fotelből, online igényelhetünk személyi kölcsönt.
Minden digitális
A személyi kölcsön piacon hatalmas ugrást láthattunk az előző évben, pedig akkor még csak „offline” üzemmódban létezett: 2015-höz képest mintegy 60 százalékkal, 210 milliárd forintra ugrott a felvett hitelállomány az OTP Banknál. A pénzintézet egyébként egy meglehetősen nagy szeletet hasít ki a piacból, a személyi kölcsönök 64 százalékát kötötték tavaly a banknál - vezette fel a témát Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese. A mostani új, digitális megoldás első körben 600 ezer ügyfélnek vált elérhetővé, és az indulás óta már mintegy egymilliárd forintot folyósítottak ilyen formában.
Az igényléshez egyébként OTP Direkt hozzáférés és egy internetes eszköz kell, a követhető lépcsőkön végighaladva pedig maximum 50-60 percen belül már a számlánkon is van a pénz. A személyre szabottság itt is megjelenik, a felvenni kívánt összeg mellett a törlesztőrészlet mértékét és a futamidőt is mi választhatjuk meg, a bank pedig generál az igényeinkre egy ajánlatot. Ha pedig bármi kérdés merülne fel, úgy telefonon vagy akár chaten keresztül kérhetünk segítséget a bank alkalmazottjaitól, a nap 24 órájában.
Miért érdemes a bankoknak digitálisra állni?
Az ok meglehetősen egyszerű Kovács Antal szerint: a bankoknak is lépést kell tartaniuk a technológia fejlődésével, az egyre nagyobb teljesítményű mobil eszközök pedig lehetővé teszik, hogy ezt végre is hajtsák. Ráadásul ma már egyre inkább nyűg a személyes ügyintézés, így minden modern pénzintézetnek érdeke, hogy kényelmes, élményszerű, személyre szabott bankolást biztosítson az ügyfeleinek.
Bár az online hitel egyelőre még csak az OTP mobilbankos ügyfeleinek érhető el, a későbbiekben tervezik a netbankkal, illetve jövedelem-átutalással nem rendelkező ügyfelek és az új ügyfelek bevonását is. Nekik azonban jövedelemigazolást kell adniuk.
Mire készülnek még?
A bank jelenleg több mint 50 projekten dolgozik, így a jövőben újítások jönnek egyebek mellett a nagymértékű adatkezelés (Big Data), a mobilfizetések és –bankolás, valamint a Simple alkalmazás fejlesztését illetően. Emellett papírmentesítenék a belső folyamatokat, digitalizálják a már meglévő fizikai hálózatot, és újdonságok jönnek majd az end-to-end online folyamatok területén is, fűzte hozzá Kovács Antal.