5p
Ha azt hiszed, egy jó ötlet elég ahhoz, hogy a befektetők a lábaid előtt heverjenek, nagyon tévedsz. Neked alapvetően fontos, de nekik is tudniuk kell, hogy mire adnak egy zsák pénzt, ezt pedig egy jó üzleti tervből deríthetik ki. Nem árt, ha tudod, hogyan kell felvázolnod a vállalkozásod jövőjét.

Egy egyszerű dokumentum, amiben két dolog van: mit csinálsz és hogyan csinálod majd. Ennyi kell egy jó üzleti tervhez, ami elsőre nem tűnik túl nehéz feladatnak, de ha arra kérnénk, hogy írd le most a terveidet, bizonyára egy jó darabig csak ülnél az üres lap felett. Adunk ezért néhány tippet, hogy mégis el tudd kápráztatni az üzletfeleidet:

Hogyan is nézzen ki?

Meghatározhatsz néhány elemet, amelynek mindenképp szerepelnie kell majd a tervben: ilyen például a víziód ütős összefoglalója és a vállalkozásod leírása pár mondatban. Elfér még egy piaci analízis is, ahol felméred az iparági kihívásokat, a piac nagyságát és a versenytársakat. Írj a szolgáltatásodról is, hiszen ezen, vagy ennek finomításán áll vagy bukik a siker. Mesélj arról is, hogyan, milyen csatornákon akarod majd értékesíteni ezeket a szolgáltatásokat vagy termékeket! A befektetőd számára viszont az egyik legfontosabb elem, hogy lássa, mennyi pénzre van szükséged és hogyan akarod azt elkölteni bizonyos időn belül, így mindenképp készíts erre vonatkozó előrejelzéseket!

Kutass, amennyit csak bírsz!

Ahhoz, hogy jól felmérhesd az ötletedben lévő potenciált, ismerned kell az iparágat, ahová készülsz betörni. Ne spórold meg az időt és vesd bele magad a szakma napi híreibe: tudd, hogy mik a trendek, mit várnak a szakértők és elemzők. Ismerd meg a konkurencia termékeit és szolgáltatásait, hiszen csak így döntheted el, hogy tudsz-e valami mást, valami jobbat kínálni a vásárlóidnak. Nem tudsz valamit? Hívd fel, írj, keres meg azt a személyt, aki tudja rá a választ! Senki sem fog elhajtani, ez szinte biztos. De ne csak az iparági részletekre figyelj oda, lásd a nagy képet: tudd, hogy mi történik a világban, milyen hatások érik és hova fejlődik. Ha ezt a tudást átadod az üzleti tervedben is, kristálytiszta képet adhatsz arról, hogy miért érdemes veled dolgozni, vagy rájöhetsz arra, hol érdemes még javítanod.

Fejlessz!

Térj ki arra is, milyen munkafolyamatokat végeztek majd el, hogy néz ki egy nap, hogy lesz az elvégzett feladatokból termék. Milyen szaktudású emberekre van szükséged? Mi az, ami adott és kit kell még pótolni? Hogyan illeszkednek össze a puzzle darabjai? Milyen kooperációban dolgoznak majd a kollégák? Nem árt, ha tisztázod, hogy van-e a szolgáltatásodnak, termékednek tere a fejlődésre? Hogyan lehet új funkciókat vagy elemeket hozzáadni? Érintsd a versenytársak termékeit is, és írd le, mivel kínálsz te többet vagy jobbat.

Kik lesznek a vásárlóid?

Készíts egy profilt arról, hogy kik lehetnek az ügyfeleid? Mire van nekik szükségük és te hogy adod ezt meg nekik? Hányan lehetnek a piacodon és milyen a vagyoni helyzetük, tudnak-e fizetni a termékeidnél? Foglald össze azokat a csatornákat is, amelyeken keresztül eljutsz majd hozzájuk: térj ki arra, hogyan fogod majd az új terméket bemutatni. Legyen legalább egy blogod, ahol megszólítod a vásárlóidat és ápolod velük a kapcsolatot. Találd ki, hogy kikkel tudsz együttműködni, milyen új piacokra léphetsz be? Milyen lesz az üzleti modelled? Havidíjas vagy egyszeri költséget számítasz fel? Számold ki, hogy mi lehet a reális ár, amit elkérhetsz a szolgáltatásodért.

Légy gyakorlatias!

A befektetőd egy valamiben érdekelt, és az a pénz, amit termelsz majd neki. Az üzleti terved végén vezesd le egyszerűen, de reálisan, hogy honnan, milyen csatornákon keresztül remélsz bevételeket. Számítsd ki a költségeidet és a várható bevételed rövid és hosszabb távra. Ne hagyd ki belőle azt sem, ha például valamilyen licenszért kell fizetned, de mérd fel azt is, hogy milyen a lokációdhoz képest kiket érsz el, hányan vannak a potenciális vásárlóid. Ha kacérkodsz a gondolattal, azt is beleírhatod, hogy mikor akarod eladni a céget, azaz exitálni, hiszen ez is lehet egy gazdasági cél: olcsón létrehozni, majd drágábban eladni.

Ne felejtsd el,hogy egy jó üzleti tervet nem csak a befektetők fogadnak örömmel. Te is letisztázhatod magadban, hogy mit akarsz csinálni és hogyan akarod csinálni, így útmutatást adhat a nehezebb időszakokra, amikor nem egyértelmű számodra, hogy mi a jó irány. Egy ilyen prezentációt a jövőbeli kollégáid is szívesebben vesznek: hiszen már az állásinterjún az az üzenetet közvetíted, hogy törődsz azzal, amibe belevágod a fejszéd, így a komoly jelöltek is nagyobb örömmel csatlakoznak a célod megvalósításához.

Innentől már csak rajtad áll a dolog, akár a gépen, akár egy levélpapírra vagy egy söralátétre írva, de kezdd el az üzleti terved kidolgozását, és szerezd meg a legjobb befektetőket, akik segítenek a céljaid megvalósításában!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Tippek Kinőtted az országot? Ezzel az öt tippel külföldön is sikeres leszel
Balkó Rita | 2017. szeptember 20. 18:00
Sikeressé válni egy olyan kis országban is kihívás, mint a miénk, sokak számára azonban szűk ez a falatnyi kis terület. Ha sikerült túlélni a kezdeti nehézségeket, célszerű új piacok után nézni a határon túl, a külföldi terjeszkedés azonban a jelentős profitnövelés mellett sok ismeretlen buktatót és veszélyt rejteget. Mutatunk öt tippet, hogy hogyan élje túl a cég a külföldi terjeszkedést!
Tippek Sikeres akarsz lenni? Hallgasd meg azokat, akik a legfontosabbak!
Privátbankár.hu | 2016. december 31. 17:00
Mire az ember alapos tervezés után elindít egy vállalkozást, már pontosan tudja, milyen termékkel, szolgáltatással kíván belépni a piacra, mivel akarja meghódítani a vásárlókat. Azt is kitalálja, hogyan vezesse be termékét, hogyan reklámozza, tegye népszerűvé és kívánatossá az ügyfelek számára - innentől pedig már csak egy dolog állhat a siker útjába: ha amit kínálunk, az nem elég jó az ügyfélnek. A kudarc azonban biztosan elkerülhető, ha odafigyelünk arra, amit a vevőink jeleznek nekünk.
Tippek Hogyan válasszunk céges mobilelőfizetést?
Privátbankár.hu | 2016. december 30. 14:30
Nem is olyan régen még kinevették az úttörőket, ma már egy vállalkozás sem maradhat életben mobiltelefon nélkül. A piacon rengeteg az ajánlat, versenyeznek az ügyfelekért a szolgáltatók – hogyan válasszunk hát szolgáltatáscsomagot? Miközben nincs mindenkire egyformán alkalmazható recept, összeszedtünk néhány szempontot, amit érdemes szem előtt tartani a választásnál.
Tippek Ez legyen a célod jövőre: a leendő ügyfeleid mindenhol ott vannak, csak el kell érned őket
Privátbankár.hu | 2016. december 29. 15:06
Csatornák miriádjain keresztül léphet ma kapcsolatba egy üzlet a potenciális vásárlóival, de komoly felkészülésre van szükség, ha nem akarunk elveszni a zűrzavarban.
Tippek Amire nem számítanál: kik azok, akik még szabadságra is alig mernek elmenni?
Privátbankár.hu | 2016. december 28. 13:05
Lehet, hogy később majd benő a fejük lágya, de az Y-generáció tagjai egy felmérés szerint pályájuk elején képtelenek elengedni a munkaügyeket: igazi mártíroknak tartják magukat, akik nélkül megáll az élet a cégnél. Még szabadságra se nagyon mennek el, vagy ha igen, akkor is a vállalati ügyekkel foglalkoznak – mivel állandóan online vannak, ezt könnyen meg is tehetik.
Tippek A 10 legmenőbb juttatás, amit egy főnök adhat
Privátbankár.hu | 2016. december 26. 17:30
A jó fizetés a mai világban már csak egy dolog, mivel szinte minden munkahely ad valamilyen extra juttatást ma már. Azt régóta tudjuk, hogy a boldog alkalmazott jobban is dolgozik, ezért összegyűjtöttük, hogy mik azok az extra figyelmességek, amelyek jócskán megkönnyítik a mindennapokat. Irigykedjetek velünk!
Tippek Egy 404-es történet: csinálj előnyt egy hibából!
Balkó Rita | 2016. december 22. 17:00
Elgépeltük, törölték, valami hiba csúszott a számításba – aki számítógépet használ, legalább egyszer az életében már találkozott a 404-es hibakóddal. Ez mind a felhasználónak, mind az oldal üzemeltetőjének egy apró, de megkerülhetetlen kellemetlenség a digitális világban. Ha azonban az oldal üzemeltetője egy kicsit kreatív, úgy nem csak egyedi, de akár szerethető is lehet a hibaüzenet.
Tippek Mi az a rugalmas munkaidő? Akkor dolgozunk, amikor akarunk?
Valkai Nikoletta | 2016. december 21. 16:12
Valószínűleg mindenkinek jutott már legalább egyszer az eszébe, hogy sokszor teljesen felesleges egyhuzamban 8 órát a munkahelyen tölteni. Szerencsére egyre több munkáltató dönt úgy, hogy rugalmas munkaidőt engedélyez dolgozóinak. Így nem csak költségeket lehet csökkenteni, de az alkalmazottak is motiváltabbak lesznek azáltal, hogy befolyásuk van a munkaidejükre, és amellyel nemcsak a munkavégzés válhat hatékonyabbá, de mindebből a cég is profitálhat.
Tippek Nem elég hatékonyak a beosztottjaid? Dolgozzanak csak négy napot!
Privátbankár.hu | 2016. december 19. 17:30
Bár az elmúlt években egyre komolyabb előrelépések történtek a rugalmas munkavégzés területén, azért még jócskán van hová fejlődnünk. A home office ma már kezd megszokottá válni, de a négynapos munkahét Magyarországon még finoman szólva is ismeretlen. Holott a koncepció mindenképpen életképes, erre példa mások mellett a világ egyik leggazdagabb emberének ötlete is.
Tippek Kineveti az ötleted a bank? Kérj pénzt az internetezőktől!
Privátbankár.hu | 2016. december 16. 19:55
Ha banánzongorát vagy egy szupermenő hűtőtáskát akar az ember gyártani, de az ötleten kívül semmije sincs meg hozzá, valószínűleg még sorszámot sem kap a bankban, nem hogy hitelt. Ha azonban mások is hisznek az ötletben és pár dollárral beszállnak a megvalósításba, akár a milliók is összejöhetnek. Mire jó a crowdfunding?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG