Nem egyszerű kihívás nehezedik a céged vállára, ha ügyfélszerzésről van szó: egyszerre kell megtalálnod és megtartanod a vásárlóidat, miközben folyamatosan azon kell dolgoznod, hogy a lehető legmagasabb vevőértéket érje el a csapatod. Ha még nem gondolkoztál el azon, hogy hozhatod ki a legtöbbet az ügyfélkapcsolataidból, adunk néhány támpontot a fejlődéshez.
Tedd fel magadnak a megfelelő kérdéseket
Szerencsére manapság már rengeteg könnyen elérhető digitális eszköz és stratégia áll a rendelkezésedre, hogy időt és pénzt spórolva juthass el a vevőidhez és tarts meg velük egy nagyszerű üzleti kapcsolatot. Minden adott tehát, hogy te is felsőfokra emeld az ügyfélkapcsolataidat, a kezdet pedig igazán egyszerű, mindössze csak a helyes kérdéseket kell feltenned a cégednek:
Hogyan jut el a szolgáltatásod a vevőhöz, és hogyan jut el a vevő a szolgáltatásodhoz? Melyek azok a csatornák, amin keresztül a saját üzletedhez irányíthatod és értékesíthetsz a számára?
Ha igazán számításba veszed a lehetőségeket, könnyen rájöhetsz, hogy szinte megszámlálhatatlan utat járhat be az ügyfeled, mire vásárlóvá avanzsál nálad, hiszen ahány platform, annyi lehetőség, hogy kapcsolatba lépj vele. Rég véget értek azok az idők, amikor a zöldséges üzletét csak a bolt fizikai megléte és a vásárlókkal kialakított bizalmi kapcsolat jelentette.
Hol és kinek?
Rengeteg módon terelheted az ügyfeleket a számukra legmegfelelőbb termékedhez, de érdemes két fontosabb csoportban gondolkoznod: direkt és indirekt kommunikációs csatornákban. Ma már weboldalakon, a közösségi médiában, üzletekben, telefonon, postán, mobilapplikációban, gyakorlatilag bárhol eladhatsz, a feladatod pedig az, hogy összeállítsd azt a kombinációt, amely a legnagyobb és legjobb elérést nyújtja a cégednek bizonyos árért cserébe. A márkádnak ott kell lennie, ahol a vásárlóid is vannak.
Légy elérhető mindenhol, ugyanúgy
De nem elég egyszerűen jelen lenned, hatást kell elérned. Olyan üzeneteket, olyan felhívásokat kell a kampányaidba átültetni, amelyek minden csatornán átütő sikert tudnak aratni úgy, hogy a vásárlónak ne tűnjön fel, hogy egyik vagy másik eszközön kerül kapcsolatba a cégeddel. A vásárló azt akarja, hogy az okostelefonjáról a bevásárlókosárba tett ruhadarab ugyanúgy ott legyen a kosarában, ha a mobilról átül a laptopjához. Ugyanazt az élményt várja el minden eszközön, minden platformon.
Ismerd meg a vevőid
Talán ez az egyik legnehezebb feladat, amikor elkezdesz stratégiát építeni az értékesítésed mögé. Kinek is akarsz eladni? Ismerd meg és fedezd fel azokat az adatgyűjtő eszközöket, amelyekkel csatornánként felépítheted az úgynevezett buyer personákat, azokat az összetett profilokat, amelyek részletes információt adnak neked a vásárlók karakterisztikájáról, így minden szegmensre képes leszel a megfelelő üzeneteket és felhívásokat megalkotni.
Kommunikálj, amennyit csak lehet
A jelenlét önmagában nem elég. Az természetes, hogy a vásárlók váltogatják az eszközeiket, egyik csatornából a másikba "ugrálnak", de mindenhol ugyanazt akarják: tudjanak a cégeddel kapcsolatot létesíteni. Ezért legyél kész mindenre: ha emailben, a közösségi oldalakon, a weboldaladon, telefonon, vagy a jó öreg postán érdeklődnek, neked tudnod kell reagálni. Ha a vevőid számára fontos csatornákat elhanyagolod, biztosan számíthatsz az elmaradt vásárlásokra.
Fogadd el, hogy szükséged van a technológiára
Masszív adathalmazok feldolgozása nélkül ma egy komoly üzleti vállalkozás labdába sem rúghat. A csatornákból beáramló információtömeg nagyobb kincs, mint azt el tudnád képzelni. Ismerd meg tehát, hogy mit rejtenek és tanuld meg feldolgozni, az eredményekből pedig a megfelelő következtetéseket levonni.
Ma már a vásárló szabja a szabályokat, neked pedig alkalmazkodnod kell ehhez. Ahogy egyre több csatornán jelennek meg, úgy kell neked is követned ezeket az irányokat, lehetőleg úgy terelgetni a csatornák között a vásárlót, hogy a végén mindkét fél elégedett legyen és a mihamarabb viszontlássák egymást.