TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
Csatornák miriádjain keresztül léphet ma kapcsolatba egy üzlet a potenciális vásárlóival, de komoly felkészülésre van szükség, ha nem akarunk elveszni a zűrzavarban.

Nem egyszerű kihívás nehezedik a céged vállára, ha ügyfélszerzésről van szó: egyszerre kell megtalálnod és megtartanod a vásárlóidat, miközben folyamatosan azon kell dolgoznod, hogy a lehető legmagasabb vevőértéket érje el a csapatod. Ha még nem gondolkoztál el azon, hogy hozhatod ki a legtöbbet az ügyfélkapcsolataidból, adunk néhány támpontot a fejlődéshez.

Tedd fel magadnak a megfelelő kérdéseket

Szerencsére manapság már rengeteg könnyen elérhető digitális eszköz és stratégia áll a rendelkezésedre, hogy időt és pénzt spórolva juthass el a vevőidhez és tarts meg velük egy nagyszerű üzleti kapcsolatot. Minden adott tehát, hogy te is felsőfokra emeld az ügyfélkapcsolataidat, a kezdet pedig igazán egyszerű, mindössze csak a helyes kérdéseket kell feltenned a cégednek:

Hogyan jut el a szolgáltatásod a vevőhöz, és hogyan jut el a vevő a szolgáltatásodhoz? Melyek azok a csatornák, amin keresztül a saját üzletedhez irányíthatod és értékesíthetsz a számára?

    Ha igazán számításba veszed a lehetőségeket, könnyen rájöhetsz, hogy szinte megszámlálhatatlan utat járhat be az ügyfeled, mire vásárlóvá avanzsál nálad, hiszen ahány platform, annyi lehetőség, hogy kapcsolatba lépj vele. Rég véget értek azok az idők, amikor a zöldséges üzletét csak a bolt fizikai megléte és a vásárlókkal kialakított bizalmi kapcsolat jelentette.

    Hol és kinek?

    Rengeteg módon terelheted az ügyfeleket a számukra legmegfelelőbb termékedhez, de érdemes két fontosabb csoportban gondolkoznod: direkt és indirekt kommunikációs csatornákban. Ma már weboldalakon, a közösségi médiában, üzletekben, telefonon, postán, mobilapplikációban, gyakorlatilag bárhol eladhatsz, a feladatod pedig az, hogy összeállítsd azt a kombinációt, amely a legnagyobb és legjobb elérést nyújtja a cégednek bizonyos árért cserébe. A márkádnak ott kell lennie, ahol a vásárlóid is vannak.

    Légy elérhető mindenhol, ugyanúgy

    De nem elég egyszerűen jelen lenned, hatást kell elérned. Olyan üzeneteket, olyan felhívásokat kell a kampányaidba átültetni, amelyek minden csatornán átütő sikert tudnak aratni úgy, hogy a vásárlónak ne tűnjön fel, hogy egyik vagy másik eszközön kerül kapcsolatba a cégeddel. A vásárló azt akarja, hogy az okostelefonjáról a bevásárlókosárba tett ruhadarab ugyanúgy ott legyen a kosarában, ha a mobilról átül a laptopjához. Ugyanazt az élményt várja el minden eszközön, minden platformon.

    Ismerd meg a vevőid

    Talán ez az egyik legnehezebb feladat, amikor elkezdesz stratégiát építeni az értékesítésed mögé. Kinek is akarsz eladni? Ismerd meg és fedezd fel azokat az adatgyűjtő eszközöket, amelyekkel csatornánként felépítheted az úgynevezett buyer personákat, azokat az összetett profilokat, amelyek részletes információt adnak neked a vásárlók karakterisztikájáról, így minden szegmensre képes leszel a megfelelő üzeneteket és felhívásokat megalkotni.

    Kommunikálj, amennyit csak lehet

    A jelenlét önmagában nem elég. Az természetes, hogy a vásárlók váltogatják az eszközeiket, egyik csatornából a másikba "ugrálnak", de mindenhol ugyanazt akarják: tudjanak a cégeddel kapcsolatot létesíteni. Ezért legyél kész mindenre: ha emailben, a közösségi oldalakon, a weboldaladon, telefonon, vagy a jó öreg postán érdeklődnek, neked tudnod kell reagálni. Ha a vevőid számára fontos csatornákat elhanyagolod, biztosan számíthatsz az elmaradt vásárlásokra.

    Fogadd el, hogy szükséged van a technológiára

    Masszív adathalmazok feldolgozása nélkül ma egy komoly üzleti vállalkozás labdába sem rúghat. A csatornákból beáramló információtömeg nagyobb kincs, mint azt el tudnád képzelni. Ismerd meg tehát, hogy mit rejtenek és tanuld meg feldolgozni, az eredményekből pedig a megfelelő következtetéseket levonni.

    Ma már a vásárló szabja a szabályokat, neked pedig alkalmazkodnod kell ehhez. Ahogy egyre több csatornán jelennek meg, úgy kell neked is követned ezeket az irányokat, lehetőleg úgy terelgetni a csatornák között a vásárlót, hogy a végén mindkét fél elégedett legyen és a mihamarabb viszontlássák egymást.

    Az Ön bizalma a mi tőkénk

    A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.

    Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


    Jól jönne 1,5 millió forint?

    A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon után, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

    Tippek Kinőtted az országot? Ezzel az öt tippel külföldön is sikeres leszel
    Balkó Rita | 2017. szeptember 20. 18:00
    Sikeressé válni egy olyan kis országban is kihívás, mint a miénk, sokak számára azonban szűk ez a falatnyi kis terület. Ha sikerült túlélni a kezdeti nehézségeket, célszerű új piacok után nézni a határon túl, a külföldi terjeszkedés azonban a jelentős profitnövelés mellett sok ismeretlen buktatót és veszélyt rejteget. Mutatunk öt tippet, hogy hogyan élje túl a cég a külföldi terjeszkedést!
    Tippek Sikeres akarsz lenni? Hallgasd meg azokat, akik a legfontosabbak!
    Privátbankár.hu | 2016. december 31. 17:00
    Mire az ember alapos tervezés után elindít egy vállalkozást, már pontosan tudja, milyen termékkel, szolgáltatással kíván belépni a piacra, mivel akarja meghódítani a vásárlókat. Azt is kitalálja, hogyan vezesse be termékét, hogyan reklámozza, tegye népszerűvé és kívánatossá az ügyfelek számára - innentől pedig már csak egy dolog állhat a siker útjába: ha amit kínálunk, az nem elég jó az ügyfélnek. A kudarc azonban biztosan elkerülhető, ha odafigyelünk arra, amit a vevőink jeleznek nekünk.
    Tippek Hogyan válasszunk céges mobilelőfizetést?
    Privátbankár.hu | 2016. december 30. 14:30
    Nem is olyan régen még kinevették az úttörőket, ma már egy vállalkozás sem maradhat életben mobiltelefon nélkül. A piacon rengeteg az ajánlat, versenyeznek az ügyfelekért a szolgáltatók – hogyan válasszunk hát szolgáltatáscsomagot? Miközben nincs mindenkire egyformán alkalmazható recept, összeszedtünk néhány szempontot, amit érdemes szem előtt tartani a választásnál.
    Tippek Amire nem számítanál: kik azok, akik még szabadságra is alig mernek elmenni?
    Privátbankár.hu | 2016. december 28. 13:05
    Lehet, hogy később majd benő a fejük lágya, de az Y-generáció tagjai egy felmérés szerint pályájuk elején képtelenek elengedni a munkaügyeket: igazi mártíroknak tartják magukat, akik nélkül megáll az élet a cégnél. Még szabadságra se nagyon mennek el, vagy ha igen, akkor is a vállalati ügyekkel foglalkoznak – mivel állandóan online vannak, ezt könnyen meg is tehetik.
    Tippek A 10 legmenőbb juttatás, amit egy főnök adhat
    Privátbankár.hu | 2016. december 26. 17:30
    A jó fizetés a mai világban már csak egy dolog, mivel szinte minden munkahely ad valamilyen extra juttatást ma már. Azt régóta tudjuk, hogy a boldog alkalmazott jobban is dolgozik, ezért összegyűjtöttük, hogy mik azok az extra figyelmességek, amelyek jócskán megkönnyítik a mindennapokat. Irigykedjetek velünk!
    Tippek Egy 404-es történet: csinálj előnyt egy hibából!
    Balkó Rita | 2016. december 22. 17:00
    Elgépeltük, törölték, valami hiba csúszott a számításba – aki számítógépet használ, legalább egyszer az életében már találkozott a 404-es hibakóddal. Ez mind a felhasználónak, mind az oldal üzemeltetőjének egy apró, de megkerülhetetlen kellemetlenség a digitális világban. Ha azonban az oldal üzemeltetője egy kicsit kreatív, úgy nem csak egyedi, de akár szerethető is lehet a hibaüzenet.
    Tippek Mi az a rugalmas munkaidő? Akkor dolgozunk, amikor akarunk?
    Valkai Nikoletta | 2016. december 21. 16:12
    Valószínűleg mindenkinek jutott már legalább egyszer az eszébe, hogy sokszor teljesen felesleges egyhuzamban 8 órát a munkahelyen tölteni. Szerencsére egyre több munkáltató dönt úgy, hogy rugalmas munkaidőt engedélyez dolgozóinak. Így nem csak költségeket lehet csökkenteni, de az alkalmazottak is motiváltabbak lesznek azáltal, hogy befolyásuk van a munkaidejükre, és amellyel nemcsak a munkavégzés válhat hatékonyabbá, de mindebből a cég is profitálhat.
    Tippek Nem elég hatékonyak a beosztottjaid? Dolgozzanak csak négy napot!
    Privátbankár.hu | 2016. december 19. 17:30
    Bár az elmúlt években egyre komolyabb előrelépések történtek a rugalmas munkavégzés területén, azért még jócskán van hová fejlődnünk. A home office ma már kezd megszokottá válni, de a négynapos munkahét Magyarországon még finoman szólva is ismeretlen. Holott a koncepció mindenképpen életképes, erre példa mások mellett a világ egyik leggazdagabb emberének ötlete is.
    Tippek Kineveti az ötleted a bank? Kérj pénzt az internetezőktől!
    Privátbankár.hu | 2016. december 16. 19:55
    Ha banánzongorát vagy egy szupermenő hűtőtáskát akar az ember gyártani, de az ötleten kívül semmije sincs meg hozzá, valószínűleg még sorszámot sem kap a bankban, nem hogy hitelt. Ha azonban mások is hisznek az ötletben és pár dollárral beszállnak a megvalósításba, akár a milliók is összejöhetnek. Mire jó a crowdfunding?
    Tippek Akiket nem lehet kilóra megvenni - hogyan tartsuk meg a fiatalokat?
    Privátbankár.hu | 2016. december 13. 06:10
    Hatalmas változáson esik át a munkaerőpiac, új generáció veszi át az irányítást a világban: az Y-generáció tagjai (az 1980-1999 között születettek) teljesen más személettel és elvárással fognak munkához, cégvezetőként pedig tudnod kell, mire van szükségük ahhoz, hogy a legjobbat nyújtsák az üzleted számára ezek a fiatalok.
    hírlevél