TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
Mire az ember alapos tervezés után elindít egy vállalkozást, már pontosan tudja, milyen termékkel, szolgáltatással kíván belépni a piacra, mivel akarja meghódítani a vásárlókat. Azt is kitalálja, hogyan vezesse be termékét, hogyan reklámozza, tegye népszerűvé és kívánatossá az ügyfelek számára - innentől pedig már csak egy dolog állhat a siker útjába: ha amit kínálunk, az nem elég jó az ügyfélnek. A kudarc azonban biztosan elkerülhető, ha odafigyelünk arra, amit a vevőink jeleznek nekünk.

A vevő ugyanis biztosan jelezni fog: különösen a közösségi média térhódításának korában igaz az, hogy nagyon gyorsan és könnyen megoszthatja a nagyvilággal tapasztalatait, élményeit - nem csak a vasárnapi ebéddel vagy a családi nyaralással, hanem a mi termékünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatban is. A mi dolgunk az, hogy ezeknek a visszajelzéseknek teret adjunk, reagáljunk rájuk és amennyire csak lehet, figyelembe vegyük őket. Az igazán eredményes termékfejlesztés alapja ugyanis kétségtelenül a vevőcentrikusság - olyan terméket kell kifejlesztenünk, amilyet a vevők valóban akarnak, és ha egy mód van rá, eközben az egyedi igényeket is próbáljuk figyelembe venni.

Légy látható - mindenhol

Az első és legfontosabb dolog, ahogy említettük: láthatóvá és elérhetővé kell válnunk az ügyfelek számára. Telefonon, e-mailen, személyesen, Facebookon, Twitteren, Instagramon - nincs olyan, hogy túl sok csatorna ebből a szempontból. Ha kérdése, észrevétele, problémája vagy kérése van a termékünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatban az ügyfélnek, akkor járunk a legjobban, ha azt közvetlenül hozzánk juttatja el - így érdemben tudunk rá reagálni, első kézből. Ha szövevényes weboldalakon kell keresnie elérhetőségeinket, könnyen lehet, hogy ügyfelünk megannyi kattintás és görgetés helyett inkább a könnyen elérhető közösségi felületeken ad hangot csalódottságának a nagyvilág felé, vagy a vállalkozásunk számára  igen hasznos észrevételei egyszerűen elvesznek anélkül, hogy a magunk javára fordítottuk volna őket.

Miért ne lehetne fekete a cipőfűző?

A vásárlók ugyanis pontosan tudják, mire van szükségük – nem kell kitalálnunk helyettük az igényeiket. Ehhez pedig kommunikálnunk kell velük. Ha azt akarjuk, hogy nálunk költsék el a pénzüket, ne idegenítsük őket el: menjünk bele a párbeszédekbe, hallgassuk meg ötleteiket, vegyük figyelembe egyedi igényeiket. Ha nem tömegtermelésben gyártunk például vasöntvényeket, akkor jó eséllyel tudunk alkalmazkodni a vevők kéréseihez: legyen szó akár arról, hogy kiadó szobánkat a szokásosnál egy órával később szeretné elhagyni a vendégünk, vagy a webáruházunkban megrendelt cipőt fehér helyett fekete fűzővel szeretné megkapni a kedves vásárló.

Segíts megoldani a problémákat!

Ha valami probléma merül fel a vásárlás során, valóban oda kell figyelnünk arra, hogy minél gyorsabban és hathatósabban segítsünk annak elhárításában. Miközben a vásárlók egyébként is hajlamosabbak negatív élményeiket másokkal megosztani, mint a pozitívakat, egy sikeres, gördülékeny problémaelhárítás okozta ügyfélélmény sok esetben pozitívabb, mint egy "sima" problémamentes vásárlás - éppen azért, mert egy látszólag veszett helyzetet sikerül konstruktív hozzáállásunkkal megmenteni. A vevő ugyanis vásárolni akar nálunk, és annak fog örülni, ha ehhez hozzásegítjük. Ehhez azonban megint az kell, hogy valódi kommunikációt folytassunk vevőinkkel, azt pedig nagyra fogják értékelni, hogy számít a szavuk, figyelembe vesszük a véleményüket és azt látják, hogy szeretnénk fejlődni,  jobbak lenni.

Fejlődj úgy, ahogy a vevőid szeretnék!

A vásárlók szavára persze nem csak az egyedi termékekkel, vásárlásokkal kapcsolatban érdemes hallgatni: utóbbi példánál maradva ha azt a visszajelzést kapjuk, hogy a webáruházunkban bonyolult volt terméket keresni, vagy nehezen találták meg a fizetési mód kiválasztását, néhány egyszerűbb változtatással rengeteget fejleszthetünk azon a vásárlói élményen, aminek végeredményeként minket választanak majd a konkurencia helyett.

A lényeg, hogy miközben a vállalkozásaink ügyeit egyengetjük, ne feledkezzünk meg róla, hogy a siker kulcsa a vevő, a megrendelő – tartsuk fókuszban igényeiket, hallgassuk meg őket, hogy valóban olyanná válhassunk, amilyenné a piac szeretné. A vásárlói visszajelzések jelentik számunkra az igazi tudást, ami sikerre viheti cégünket.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon után, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Tippek Kinőtted az országot? Ezzel az öt tippel külföldön is sikeres leszel
Balkó Rita | 2017. szeptember 20. 18:00
Sikeressé válni egy olyan kis országban is kihívás, mint a miénk, sokak számára azonban szűk ez a falatnyi kis terület. Ha sikerült túlélni a kezdeti nehézségeket, célszerű új piacok után nézni a határon túl, a külföldi terjeszkedés azonban a jelentős profitnövelés mellett sok ismeretlen buktatót és veszélyt rejteget. Mutatunk öt tippet, hogy hogyan élje túl a cég a külföldi terjeszkedést!
Tippek Hogyan válasszunk céges mobilelőfizetést?
Privátbankár.hu | 2016. december 30. 14:30
Nem is olyan régen még kinevették az úttörőket, ma már egy vállalkozás sem maradhat életben mobiltelefon nélkül. A piacon rengeteg az ajánlat, versenyeznek az ügyfelekért a szolgáltatók – hogyan válasszunk hát szolgáltatáscsomagot? Miközben nincs mindenkire egyformán alkalmazható recept, összeszedtünk néhány szempontot, amit érdemes szem előtt tartani a választásnál.
Tippek Ez legyen a célod jövőre: a leendő ügyfeleid mindenhol ott vannak, csak el kell érned őket
Privátbankár.hu | 2016. december 29. 15:06
Csatornák miriádjain keresztül léphet ma kapcsolatba egy üzlet a potenciális vásárlóival, de komoly felkészülésre van szükség, ha nem akarunk elveszni a zűrzavarban.
Tippek Amire nem számítanál: kik azok, akik még szabadságra is alig mernek elmenni?
Privátbankár.hu | 2016. december 28. 13:05
Lehet, hogy később majd benő a fejük lágya, de az Y-generáció tagjai egy felmérés szerint pályájuk elején képtelenek elengedni a munkaügyeket: igazi mártíroknak tartják magukat, akik nélkül megáll az élet a cégnél. Még szabadságra se nagyon mennek el, vagy ha igen, akkor is a vállalati ügyekkel foglalkoznak – mivel állandóan online vannak, ezt könnyen meg is tehetik.
Tippek A 10 legmenőbb juttatás, amit egy főnök adhat
Privátbankár.hu | 2016. december 26. 17:30
A jó fizetés a mai világban már csak egy dolog, mivel szinte minden munkahely ad valamilyen extra juttatást ma már. Azt régóta tudjuk, hogy a boldog alkalmazott jobban is dolgozik, ezért összegyűjtöttük, hogy mik azok az extra figyelmességek, amelyek jócskán megkönnyítik a mindennapokat. Irigykedjetek velünk!
Tippek Egy 404-es történet: csinálj előnyt egy hibából!
Balkó Rita | 2016. december 22. 17:00
Elgépeltük, törölték, valami hiba csúszott a számításba – aki számítógépet használ, legalább egyszer az életében már találkozott a 404-es hibakóddal. Ez mind a felhasználónak, mind az oldal üzemeltetőjének egy apró, de megkerülhetetlen kellemetlenség a digitális világban. Ha azonban az oldal üzemeltetője egy kicsit kreatív, úgy nem csak egyedi, de akár szerethető is lehet a hibaüzenet.
Tippek Mi az a rugalmas munkaidő? Akkor dolgozunk, amikor akarunk?
Valkai Nikoletta | 2016. december 21. 16:12
Valószínűleg mindenkinek jutott már legalább egyszer az eszébe, hogy sokszor teljesen felesleges egyhuzamban 8 órát a munkahelyen tölteni. Szerencsére egyre több munkáltató dönt úgy, hogy rugalmas munkaidőt engedélyez dolgozóinak. Így nem csak költségeket lehet csökkenteni, de az alkalmazottak is motiváltabbak lesznek azáltal, hogy befolyásuk van a munkaidejükre, és amellyel nemcsak a munkavégzés válhat hatékonyabbá, de mindebből a cég is profitálhat.
Tippek Nem elég hatékonyak a beosztottjaid? Dolgozzanak csak négy napot!
Privátbankár.hu | 2016. december 19. 17:30
Bár az elmúlt években egyre komolyabb előrelépések történtek a rugalmas munkavégzés területén, azért még jócskán van hová fejlődnünk. A home office ma már kezd megszokottá válni, de a négynapos munkahét Magyarországon még finoman szólva is ismeretlen. Holott a koncepció mindenképpen életképes, erre példa mások mellett a világ egyik leggazdagabb emberének ötlete is.
Tippek Kineveti az ötleted a bank? Kérj pénzt az internetezőktől!
Privátbankár.hu | 2016. december 16. 19:55
Ha banánzongorát vagy egy szupermenő hűtőtáskát akar az ember gyártani, de az ötleten kívül semmije sincs meg hozzá, valószínűleg még sorszámot sem kap a bankban, nem hogy hitelt. Ha azonban mások is hisznek az ötletben és pár dollárral beszállnak a megvalósításba, akár a milliók is összejöhetnek. Mire jó a crowdfunding?
Tippek Akiket nem lehet kilóra megvenni - hogyan tartsuk meg a fiatalokat?
Privátbankár.hu | 2016. december 13. 06:10
Hatalmas változáson esik át a munkaerőpiac, új generáció veszi át az irányítást a világban: az Y-generáció tagjai (az 1980-1999 között születettek) teljesen más személettel és elvárással fognak munkához, cégvezetőként pedig tudnod kell, mire van szükségük ahhoz, hogy a legjobbat nyújtsák az üzleted számára ezek a fiatalok.
hírlevél