Döntésüket azzal indokolták, hogy a a munkakörülmények javítására tett tárgyalási javaslatukat a munkaadó elutasította. A szakszervezet elkezdte a sztrájktámogató aláírások gyűjtését a mozdonyvezetők között. Az érdekvédők a követelések jogszerűségének megállapítását előzetesen megkéri a bíróságtól, és továbbra is kész a tárgyalásokra.
A szakszervezet honlapján található sztrájkfelhívás szerint a MOSZ, vagyis a Mozdonyvezetők Szakszervezete augusztusban felmérést készített a mozdonyvezetők munkavégzési körülményeiről és a járművek közlekedésbiztonsági állapotáról. A 24 órás felmérés eredményeit feldolgozták és erről novemberben kollektív munkaügyi vitát kezdeményeztek a MÁV-Trakció vezetésénél.
A munkáltató elzárkózott a vitától, illetve az egyeztető bizottság felállításától. A MOSZ november 21-én megalakította a sztrájkbizottságot, és november 26-án ismét kérte a cégvezetést, hogy folytassák le a kollektív munkaügyi vitát, de választ nem kaptak. A honlapjukon olvasható tájékoztatás szerint ezért hirdettek munkabeszüntetést. A január 24-re tervezett kétórás, a személyszállítást érintő sztrájk után kétnapos munkabeszüntetést tartanának január 29-30-án. Ezt január 31-én kétórás, február 7-8-án pedig kétnapos sztrájk követné az árufuvarozásban. A február 11-től 15-éig tartó munkabeszüntetés ismét a személyszállítást, a február 18-tól 22-éig tartó pedig az árufuvarozást érintené. Február 25-én nulla órától kezdődne a határozatlan ideig tartó sztrájk a személyszállításban és az árufuvarozásban.
A MOSZ öt pontban foglalta össze követeléseit. Kérik, hogy a MÁV-Trakció lássa el klímaberendezéssel a saját és az általa üzemeltetett járművek vezetőállását, hogy a mozdonyvezetők ne kapjanak hőgutát a nyári tartós kánikulában. Kérik, hogy a vezetőállásokat védjék az egészségre káros erős huzattól, illetve azt, hogy a vasúttársaság lássa el megfelelő minőségű járművezetői székkel valamennyi saját és általa üzemeltetett járművet, így biztosítva a mozdonyvezetők egész testére ható káros rezgések elleni védelmet.