4p

Nem prédikál vizet és ontja magából a szén-dioxidot a cégcsoport, magukon kezdik a karbonlábnyom csökkentését.

Az Európai Bizottság drákói szigorral lép fel a belsőégésű motorok által okozott légszennyezés visszaszorítása érdekében. Az Európai Parlament pedig a napokban úgy döntött, hogy 2035 után már nem lehet több belső égésű motorral felszerelt új autót forgalmazni az EU 27 tagállamában. „A döntés vitatott, de aki felelősen gondolkodik a jövőről, az igyekszik a saját karbonlábnyomát csökkenteni” – vallja Suba Levente, a K&H fenntarthatósági projektjének vezetője a cég lapunkhoz eljuttatott sajtóközleménye szerint.

„Az Európai Parlament döntése korántsem volt egyhangú, nem is számít jogszabályi előírásnak, és biztosan még sok vitát és ellenkezést fog kiváltani. Mindenesetre jelzi az irányt, amely felé a döntéshozók Európát terelni szeretnék”

– kommentálta a döntést Suba Levente, a K&H fenntarthatósági projektjének vezetője.

A jövő pedig egyértelműen a kisebb – de leginkább nulla- – kibocsátású mobilitásé. Ennek jegyében a K&H Csoport saját gépjárműparkjában egyre növeli a hibrid autók arányát, és kedvező, „zöld” lízing-konstrukcióval segíti ügyfeleit is a környezetkímélő autózáshoz.

Az Európai Bizottság új jogszabály javaslatot terjesztett elő februárban, amely a nehéz tehergépjárművekre, például a teherautókra, a városi és távolsági buszokra vonatkozik. A rendelettervezet a fosszilis tüzelőanyaggal működő járművek gyors kivonását írja elő ezekben a kategóriákban, és 2040-re fokozatosan 90 százalékos kibocsátás csökkentést vár el.

Kérdés, lesz-e elegendő pénz a gyors járműcserére

A városi buszokra még sürgetőbb dátum vonatkozik: a 2030-ra minden új városi busznak kibocsátásmentesnek kell lennie. A nehéz tehergépjárművek, például a teherautók, a városi és távolsági buszok az EU teljes üvegházhatású gáz-kibocsátásának mintegy 6 százalékáért felelősek. Ez az arány azonban 25 százalékra nő, ha csak a közúti közlekedés összes kibocsátását tekintjük, a városokban pedig az arány még sokkal magasabb.

A fenntartható közlekedésre vonatkozó döntés végrehajtásához azonban kellően kiterjedt töltőinfrastruktúrára is szükség lesz. A Bizottság már javaslatot tett az alternatív üzemanyag-infrastruktúráról szóló rendeletre, amely 60 kilométerenként egy elektromos töltőállomás és 150 kilométerenként egy hidrogéntöltő állomás létrehozását írja elő.

Míg a gazdagabb európai tagállamok számos vállalata és helyi önkormányzata már megkezdte járműparkjának lecserélését mind a városi, mind a távolsági buszok esetében, a kevésbé tehetős tagállamokról ugyanez nem mondható el, ezekben a járműcsere elhúzódhat.

„A fenntartható közlekedés elterjesztése és felgyorsítása nem csupán a klímavédelmi célok elérését segíti, de nagyban hozzájárul az EU energiafüggetlenségéhez is. A rendelet nyomán ugyanis jelentősen csökkenne a tagországok függősége a fosszilis tüzelőanyagok instabil és néha túlzó áraitól”

– jelentette ki Suba Levente.

Az épületállomány megújítása legalább annyira fontos

A fenntarthatósági szakember hozzátette: a széndioxid-kibocsátásnak csak egy részéért felelős a gépjárműforgalom. Legalább ennyire fontos az épületek energiahatékonysága, hűtési és fűtési rendszere. A K&H saját épületeit, ügyfélpontjait folyamatosan korszerűsíti, gázról villanyfűtésre állnak át, amivel nem csak az energia számlán spórolnak, hanem jelentősen csökkentik a pénzügyi csoport karbonlábnyomát is.

Ezeknek a céloknak az elérése érdekében zöld jelzáloghitellel segítik ügyfeleiket is az energiahatékony lakások megvásárlásában, illetve az energiapazarló ingatlanok korszerűsítésében. A K&H zöld jelzáloghitel konstrukcióban innovatív módon egyetlen szerződés keretében lehet ingatlanvásárláshoz és annak energiakorszerűsítéséhez hitelt igényelni - zárul a közlemény.

Címkék: Vállalat K&H Bank
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A határ a csillagos űr? Új vezérigazgató-helyettest nevezett ki a 4iG, izgalmas területekért felel
Privátbankár.hu | 2025. január 2. 12:16
Űripari, műholdgyártási, UAV-technológiák fejlesztésével és gyártásával, továbbá drónvédelemmel és védelmi digitalizációs szolgáltatásokkal foglalkozik.
Vállalat Most azok a vállalkozók is a digitalizáció felé fordulhatnak a bankolásban, akiket eddig ez nem érdekelt
Privátbankár.hu | 2025. január 2. 09:29
Kedvező díjjal átutalni ma egy vállalkozás számára igazi kihívást jelent, ezért sokan használják a készpénzt. Noha léteznek olcsóbb és drágább bankok a vállalkozók számára is, de a pénzügyi tranzakciós illeték miatti állami elvonás igazából egységesen megdrágítja valamennyi hazai pénzügyi szolgáltató kínálatát. Ezt töri most le az első magyar neobank, a BinX.
Vállalat Vállalati finanszírozás újragondolva: a faktoring előnyei
PR | 2024. december 29. 12:25
Minden vállalkozásnak szüksége van likviditásra a működéshez és a növekedéshez, de vajon miért hitelezné saját vevőit, ha ezt a feladatot egy pénzügyi partner is elvégezheti? A faktoring nemcsak gyors megoldást jelent, hanem lehetőség is arra, hogy a vállalat vevői mixének hitelképességére alapozva akár nagyobb összeghez jusson biztosíték nélkül. A könnyen elérhető hitellehetőségről beszélgettünk dr. Molnár Tamással, az MBH Bank Faktoring és Üzletfinanszírozási Igazgatóságának ügyvezető igazgatójával.Minden vállalkozásnak szüksége van likviditásra a működéshez és a növekedéshez, de vajon miért hitelezné saját vevőit, ha ezt a feladatot egy pénzügyi partner is elvégezheti? A faktoring nemcsak gyors megoldást jelent, hanem lehetőség is arra, hogy a vállalat vevői mixének hitelképességére alapozva akár nagyobb összeghez jusson biztosíték nélkül. A könnyen elérhető hitellehetőségről beszélgettünk dr. Molnár Tamással, az MBH Bank Faktoring és Üzletfinanszírozási Igazgatóságának ügyvezető igazgatójával.
Vállalat Ezek a kínaiak Bahiába mentek, de a BYD gyárépítés „rabszolgái” lettek
Privátbankár.hu | 2024. december 24. 15:45
A brazil tisztviselők 163 kínai állampolgárt találtak, akik „rabszolgasághoz hasonló körülmények között” dolgoztak a BYD kínai elektromos járműgyártó gyárának építkezésén a brazil Bahia államban.
Vállalat Ha ebben tétovázik Joe Biden, az felbosszanthatja Donald Trumpot
Privátbankár.hu | 2024. december 24. 13:15
A Nippon Steel és az U.S. Steel egyesülési terve, amely 15 milliárd dolláros üzletet jelent, az amerikai elnök elé került, aki a következő 15 napban dönthet a megállapodás sorsáról.
Vállalat Ezért zár be rengeteg amerikai Starbucks karácsonykor
Privátbankár.hu | 2024. december 24. 09:13
Nem azért, hogy kedveskedjen a cég dolgozóinak, épp ellenkezőleg.
Vállalat Bizony, ekkora forgalommal indult a Gránit Bank kereskedése a tőzsdén
Privátbankár.hu | 2024. december 24. 08:29
A bank részvényeinek kereskedelme ünnepélyes keretek között kezdődött hétfőn.
Vállalat Tovább terjeszkedik a 4iG
Privátbankár.hu | 2024. december 20. 17:51
A cég ezúttal a Rotors & Cams Zrt.-ben szerzett részesedést.
Vállalat Nem bukott akkorát a Nike, mint várták, de a jövő továbbra is borús
Privátbankár.hu | 2024. december 20. 11:04
Nem szépek a Nike számai, de ennél is rosszabbra számítottak az elemzők. Az új vezérigazgató viszont továbbra is hűti a kedélyeket.
Vállalat Amazon-dolgozók ezért váltak harcos amazonokká az ünnepek előtt
Privátbankár.hu | 2024. december 19. 17:48
A munkavállalók hét egyesült államokbeli raktárban kezdtek sztrájkba csütörtökön, hogy a cég végre elkezdje a bértárgyalásokat velük.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG