10p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Távolságot tartunk, nem érintkezünk, sőt, leginkább ki se mozdulunk otthonról – de a pénzügyeket attól még változatlanul intéznünk kell. Hogy ezt könnyebben és biztonságosabban tudjuk megtenni, abban segítenek a PSC CEE és az Ff.next megoldásai. Mindkét magyar fintech cég a gödör helyett a kihívást látta meg a járványhelyzetben, és némi iránymódosítással, valamint annál több innovációval mindketten sikeresen reagáltak is rá. További közös vonásuk, hogy mindkettejüket az OXO csoport támogatja.

A koronavírus-járvány hatására akkorát ugrott pár hónap alatt az ügyfelekkel való online érintkezések mennyisége, mint amekkorát eredetileg éves távlatokban vártak. A McKinsey konzultációs cég felmérése szerint a digitális megoldások átvétele, meghonosítása a pandémia előtti időszakhoz képest most 25-szörös sebességgel történik. Ez sok más terület mellett a pénzügyi szférában is abszolút tetten érhető, előremozdultak a nagy pénzintézetek digitalizációs törekvései, számottevően csökkent a készpénzfelvételek száma, miközben fellendült az e-kereskedelem és a fertőzésveszély csökkentésének érdekében használt telefonnal vagy bankkártyával történő érintéses fizetés is.

Most, hogy sokkal többen kerülik a személyes kontaktust, még inkább helyzetbe kerültek azok a cégek, melyek a távoli szerződéskötésekre, ügyfél-azonosításokra fókuszálnak a pénzügyi szektoron belül, csak úgy, mint azon fejlesztők, akik a mindennapi életünket az érintésmentes fizetés-megoldásaikkal teszik biztonságosabbá. Köztük van két, az OXO csoport támogatását is élvező magyar cég is: a PSC CEE, mely a beszédes nevű, itthon Okoskassza, a nemzetközi porondon SmartKassa néven futó szolgáltatást fejleszti, és az Ff.next, mely eredetileg a Family Finances névre hallgatott, szintén jól tájolva a szolgáltatásai körét. Bár fintech cég révén mindkettőt védettebb állapotban lepte meg a koronavírus, így is válaszolniuk kellett az új világ új kihívásaira.

„A SmartKassa esetében azt tapasztaltuk, hogy rendkívül jól alkalmazkodtak a kialakult új helyzethez – például újragondolták a fejlesztési stratégiai irányaikat, a fizikai üzletekbe szánt termékük helyett az online termékfejlesztésre koncentráltak, emellett pedig hatékonyabbá tették a távoli ügyfélkiszolgálást is. Ugyanígy az Ff.next csapat is éleslátóan megtalálta a lehetőséget a megváltozott piaci környezetben, és egy rebranding folyamattal párhuzamosan nagy múltú pénzintézetekkel tudtak együtt dolgozni az általuk jól ismert UX/UI területen a hatékonyabb fejlesztések érdekében”

– mondta a két fintech cégről Oszkó Péter, az OXO Holdings vezetője.

De mivel is foglalkoznak pontosan ezek a cégek?

Kasszázás okosan

Egy magyarországi boltban fizetéskor a pultra felsorakoztatott készülékek garmadája várja a vásárlókat – egy pénztárgép a szükséges adóügyi egységgel, külön egy bankkártya-elfogadó terminállal, és akkor még nem is beszéltünk a raktárkészlet-nyilvántartó és egyéb rendszerekről. Minél több eszközzel kell zsonglőrködnünk egyetlen folyamat levezénylése közben, annál nagyobb a lehetőség arra, hogy hiba csússzon a folyamatba – és hát annál kényelmetlenebb is az egész. Erre kínál megoldást a PSC CEE által fejlesztett Okoskassza, amely mindent egy könnyen kezelhető rendszerben tesz elérhetővé.

Forrás: pscee.com
Forrás: pscee.com

Az Okoskassza Magyarország első és egyetlen Android alapú „mindent egyben” kasszája, beépített adóügyi egységgel, nyomtatóval, ügyfélkijelzővel és hozzákötött a bankkártya-elfogadó egységgel. A PSC CEE a kasszáján túl ráadásul azoknak a kereskedőknek is segítséget nyújt, akik a pandémiás helyzetben ismerték fel, hogy muszáj lesz webshopot is nyitniuk, hogy növeljék a túlélési esélyeiket. A cég asszisztál ügyfelei webáruház indításánál, ráadásul összes termékük mögött egyetlen felhasználóbarát, felhő alapú platform áll. A SmartPortal rendszerben minden valós időben követhető, ami a kasszában, a terminálon vagy a webáruházban történik, a kereskedő áttekintheti a forgalmi riportokat, átárazhatja a termékeit, a könyvelője pedig letöltheti a napi zárásokat és mindezt bárhonnan a mobiltelefonjukon keresztül. A kínált szolgáltatás-csomag tehát sokrétű, ezt az ügyfelek egyben, de akár külön-külön, elemenként is megrendelhetik.

„Mivel elég széles a termékpalettánk, továbbá egy új törvény kimondja, hogy 2021. január 1-től, aki online pénztárgéppel rendelkezik, annak kötelező valamilyen digitális fizetőeszközt elfogadni, amire a bankkártya-elfogadás még mindig a legjobb alternatíva, azt kell, hogy mondjuk, hogy a terminált igénylő ügyfeleink szám a növekszik. Úgyszintén egyre többen nyitnak webáruházat nálunk. A pénztárgépek eladásait tekintve visszaesést tapasztalunk, mivel ebben a bizonytalan időszakban nem ruháznak be a KKV-szektor szereplői. Így az érzéseink felemásak”

– foglalta össze a jelen helyzetet Molnár Tamás, az Okoskasszát fejlesztő PSC CEE vezérigazgatója, aki a jövőből is adott egy röpke kóstolót:

„Jelenleg a nyílt bankoláson dolgozunk – konkrétan arra törekszünk, hogy ügyfeleinknek ne kelljen tíz különböző rendszerben dolgoznia, hanem egy helyen tudja elintézni mindazt ami szükségszerű egy üzlet vezetéséhez.”

Mentőöv a KKV-knak

Az Okoskasszáéval rokon szellemben fogannak az Ff.next megoldásai is: tömören összefoglalva ők is azzal foglalkoznak, hogy bonyolult, szerteágazó pénzügyi folyamatokat csiszolnak egyetlen, áramvonalas, és legfőképpen gördülékenyen működő egésszé. Kicsit közelebbről: dizájn-vezérelt banki megoldásokat nyújtanak, melyek mobilról is elérhetőek, csak a legminimálisabb ügyfélaktivitást igénylik, nagyban automatizáltak, és mellé még szépek is. A csapat online felhasználói felületeket tervez pénzintézeteknek, de a legnagyobb régiós bankok mellett több hazai fintech cég is ott van az ügyfeleik között.

A társaság egyik népszerű megoldása a Flint, amely képes a banki bírálati folyamatok végrehajtására, akár mobilon keresztül, és akár 20 perc alatt lehet vele hitelt igényelni. A gyorsaság kulcsa, hogy a Flint közhiteles nyilvántartások használatával a felhasználói adatok nagy részét automatikusan kitölti, ezáltal garantálva az adatok tisztaságát.

Forrás: ffnext.io
Forrás: ffnext.io

A pandémia sok kisvállalkozást lökött a szakadék szélére. Az Ff.next segíteni akar nekik abban, hogy gyorsabban forrásokhoz jussanak, ezért úgy döntöttek, hogy az alapból a személyi hitelezésre optimalizált Flintet átalakítják, és kis- és középvállalkozások hiteligénylésére is alkalmas funkciókkal bővítik, a KKV-hitelezésre is felkészítik. Az alkalmazás módosítását már meg is kezdték.

„A Flint e-sales alkalmazásunk alapvetően lehetővé teszi, hogy az ügyfelek mobiltelefonjukon keresztül, otthonuk biztonságából igényeljenek pénzügyi termékeket, hitelkártyát, személyi kölcsönt, hitelt vagy nyissanak bankszámlát. Ezen funkciók mellett a terméket alkalmassá tesszük arra is, hogy a likviditási gondokkal küzdő kis- és középvállalkozások folyószámla, forgóeszköz, beruházási és egyéb hiteltermékek közül választhassanak. Esetükben a credit scoring mutatóink nagy részét automatizáltan, például Cégközlönyből, NAV adatbázisokból, valamint banki KHR lekérdezéssel és nyílt bankolásra épülő számlainformációból kívánjuk begyűjteni. Amint lefut a hitelbírálati folyamat, egy már testreszabott hiteltermék részleteit láthatjuk, és rögtön létrejön a hitelszerződésünk is, melyet minősített elektronikus aláírással láthat el ügyfelünk, és továbbítjuk is a teljes ügyletdokumentációt a szerződött banki partnerünk háttérrendszereire, melyet ezzel egyidejűleg ügyfelünknek is elküldünk e-mailben. Mindemellett end-to-end szolgáltatásaink keretein belül olyan KKV-k digitális felületeinek kialakításában is részt vállalunk, amelyek nem design-vezérelt tevékenységet folytatnak, valamint a jelenlegi helyzet tette szükségessé számukra ezen platformok bevezetését”

– mesélt a Flint bővítéséről Muck Iván, az Ff.next vezérigazgatója.

A pénzügyes gyerekekért

Az Ff.next, mint ahogy eredeti neve, a Family Finances is mutatja, elsőre a családi pénzügyek intézésére kínált okosabb megoldásokat. Ezt a területet a névváltás – és a vele érkező portfólió-bővítés – után sem engedték el. Strive néven létrehoztak egy átfogó értékajánlatot, amely segít a szülőknek szórakoztató és vonzó, mégis hatékony módon és biztonságos környezetben megtanítani gyermekeiket a pénzkezelés alapjaira. Az ajánlat részét képezi egy digitális malacpersely az 5-10 éves korosztály számára, egy zsebpénzkezelő alkalmazás a 10 éven felüli gyermekeknek, egy testreszabható Strive prepaid bankkártya a fiataloknak, valamint a szülői Strive alkalmazás, amely hozzáférést biztosít az összes felhasználói fiók kezeléséhez és a különböző szolgáltatásokhoz is.

A megoldás segítségével a szülők feladatokat, házimunkákat, közös megtakarítási célokat tűzhetnek ki, és jutalmazhatják gyermekeiket, így ők szórakoztató módon tanulhatják meg, hogy az elvégzett feladatokért cserébe fizetést kapnak, és hogy kiadásaik finanszírozására bevételeiket és megtakarításaikat használhatják.

Perspektívák és a segítő jobb

„Az OXO Holdings már az első találkozásunkkor megértette a víziónkat, és bizalmat szavazott nekünk, így anno már a prototípus fejlesztések után egyből a piacra tudtunk lépni” – mesél az együttműködés előnyeiről Molnár Tamás. Jelenleg itthon és a lengyelországi piacon növekednek, miután sikerüket látva további befektetők is beálltak mögéjük, folytatja az Okoskasszát fejlesztő PSC CEE vezére.

Muck Iván azt emelte ki az együttműködésből, hogy az Ff.next az OXO csoportnak köszönhetően kézzelfogható segítséget, hasznos tanácsokat és magas színvonalú mentorálást kapott már a kezdetektől fogva, de a befektető máig segíti munkájukat és üzletfejlesztési törekvéseiket. Az Ff.next itthon a Flinttől, külföldön a Strive-tól vár sokat – ők eddig Németországban, Ausztriában és Svájcban tudtak a legsikeresebben terjeszkedni. Kollaborációban pedig egy zöld banki terméken, az Ecomate nevű megoldáson is dolgoznak egy bécsi partnerükkel. Ez a személyes pénzügyek menedzselésére alkalmas eszköz segít a felhasználóknak nyomon követni és csökkenteni ökológiai lábnyomukat.

Oszkó Péter bizakodva tekint a jövőbe. Mint mondja, a pénzügyi szektorban a technológiai forradalom némileg más tempóban és hullámokban zajlik, mint a kevésbé szabályozott, fiatalabb és gyorsabban változó iparágakban. Minden sokkal lassabb, de meglátása szerint ez a magyar fintech cégeknek még jó is lehet.

„Sem az egy évtizede lezajlott globális pénzügyi válság, sem a blockchain-forradalom nem tudta egészében átrajzolni a pénzügyi szektor térképét, a realitás az, hogy ebben az iparágban a technológiai átalakulás a meglévő nagy piaci szereplők és az induló fintech vállalkozások együttműködése keretében fog lezajlani. Ez pedig Magyarország számára lehet akár előny is, mert így nem néhány globális monopóliummá növő big tech cég fogja lefölözni az átalakulás hasznát, ahogy az a közösségi média vagy az elektronikus kereskedelem területén történt vagy történik, hanem minden régió vállalkozásainak juthat szerep.”

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Zuhanórepülésben a Starbucks, az új székek csodát tesznek?
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:59
Az amerikai kávézóláncot még az ág is húzza. Elküldte alkalmazottai 8 százalékát, és értékesítene egy részt kínai üzletében. A szakszervezettel is tárgyalnak.
Vállalat Beinthetünk az oroszoknak, ez lenne az ára
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:59
Rengeteg, uniós pénzért.
Vállalat Csak profitálni fognak az ügyfelek az Akcenta új digitális megoldásaiból
PR | 2024. november 20. 12:31
Különösen a covidjárvány óta megnőtt az igény a különböző digitális szolgáltatások iránt, számos vállalat pedig egyszerű racionalizálásként tekint a digitalizációra, és a rövid távon elérhető hasznot próbálja meg belőle maximalizálni. Vonzó lehet például, hogy kevesebb ügyfélkapcsolati munkatársat kell foglalkoztatni, vagy hogy a szolgáltatásokról szóló ajánlatokat egy kedvesen elnevezett chatbot mutassa be az ügyfeleknek, akiknek aztán a panaszaival is mesterséges intelligencia foglalkozik majd.
Vállalat Hogyan Segíthetnek az Üzemanyagkártyák a Flottakezelésben
Márkázott tartalom | 2024. november 19. 19:24
A vállalatok tulajdonosai és a szállítási menedzserek számos eszközt használhatnak a hatékonyság növelésére. Az egyik ilyen hasznos eszköz az üzemanyagkártya, amely jelentősen megkönnyíti a munkát és optimalizálja a kiadásokat. Ezek a kártyák kényelmes és hatékony módot kínálnak az üzemanyagköltségek kezelésére, ami kulcsfontosságú a flottakezelési stratégia szempontjából.
Vállalat Leáll a bál a Tesla gyáránál Németországban
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 13:32
A német rendőrség felszámolta a tiltakozók táborát az amerikai Tesla gigagyáránál.
Vállalat A palesztinok miatt lázad a fagylatcég saját tulajdonosa, az Unilever ellen
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 12:05
A Ben & Jerry’s fagylaltgyártó szerdán benyújtott bírósági keresetében azt állította, hogy anyavállalata, az Unilever elhallgattatta a palesztin menekültek támogatásának kifejezésére irányuló próbálkozásait, és azzal fenyegetőzött, hogy feloszlatja igazgatótanácsát, és annak tagjait pedig bepereli.
Vállalat Az Egyesült Államok vizsgálja a Credit Suisse orosz számláit, amelyeket a UBS vett át
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 10:41
A világ egyik legnagyobb vagyonkezelője a UBS a Credit Suisse megvásárlásakor számos ilyen számlát vett át.
Vállalat Tovább bonyolódik a Deseda kemping rekonstrukciója?
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 09:17
A Deseda kempinget a Variabau Kft. újítja fel 1,5 milliárd forintért. Ennek ellenére úgy tűnik, mégsem ért véget a jobb sorsra érdemes helyszín hányattatott sorsa. Kacifántos történet következik. 
Vállalat Ebben láttak nagy üzletet a kínaiak Nigériában
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 12:21
Nigéria 1,2 milliárd dolláros megállapodást ír alá egy alumíniumkohó gázerőművének felújítására.
Vállalat Megszedik magukat a cégek a szingliken, arattak az okos wc-k
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 07:01
Vitték az akciós termékeket, mint a cukrot.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG