Még az első negyedévben az amerikai gyártó visszaszerezte piacvezetői helyét az elektromos autók piacán, és a különbség most sem zárult be. A BYD 426,039 elektromos járművet értékesített április és június között - számolt be róla a Reuters. Ez körülbelül 12 ezer járművel kevesebb, mint a Tesla második negyedévi jármű eladásai a becslések szerint. A Tesla várhatóan 6 százalékos visszaesést jelent kedden, ami az első alkalom lehet arra, hogy az amerikai cég két egymást követő negyedévben visszaesést mutasson, mivel Kínában erős versennyel és gyenge kereslettel küzd az új, megfizethető modellek hiánya miatt.
A cég ismét elveszítheti elektromos autó bajnoki címét a BYD-vel szemben, ha a tényleges eredmények gyengébbek lesznek a becsültnél. A Barclays bank nagyobb, 11 százalékos visszaesést jósol a második negyedévi eladásokban, ami a Tesla valaha volt legnagyobb csökkenése lehet. A Tesla Kínában gyártott elektromos autó eladásai júniusban 24,2 százalékkal estek vissza az egy évvel korábbihoz képest, összesen 71,007 darabra - a China Passenger Car Association (CPCA) adatai szerint. Ezzel harmadik hónapja folyik az éves szintű csökkenés.
Még mindig drága a Tesla?
A Tesla mostanában akadályokba ütközik az előző évek gyors növekedése után, ami a világ legértékesebb autógyártójává tette. Januárban figyelmeztetést is kiadott, hogy a 2024-es eladásai „jelentősen alacsonyabbak" lehetnek, mivel korábbi árcsökkentések hatása enyhül. A Tesla március óta több mint tízszázalékos csökkentést hajtott végre legkelendőbb, a shanghai üzemében gyártott Model Y elektromos autójának árában, hogy kezelje az öregedő modellek iránti csökkenő keresletet Kínában, amely az Egyesült Államok után a második legnagyobb piaca.
Ezzel szemben a legnagyobb kínai versenytársa, a BYD fenntartotta eladásai stabil növekedését, és az olyan elektromos autógyártó startupok, mint a NIO, jelentős növekedést értek el az elmúlt negyedévben. A NIO eladásai a második negyedévben több mint megduplázódtak, és elérték az 57 300 darabot.
Cui Dongshu, a CPCA főtitkára szerint az árcsökkentések, és a fogyasztói kereslet átterelődése az elektromos autók és hibridek pacára a benzinüzemű járművek kárára, a fő okai a kínai elektromos autógyártók erős értékesítési számainak az elmúlt hónapokban.
Az elektromos autók és a plug-in hibridek eladásai Kínában a teljes autó eladások 46,7 százalékát tették ki májusban, ami új havi rekordot jelent a CPCA adatai szerint.