Mintegy 10 év után ismét a szingapúri nemzeti légitársaság kapta a Legjobb Légitársaság díjat, a vállalat jelenleg több mint 60 célállomáshoz biztosít közvetlen járatot. A 2018-as Skytrax díjat legutóbb 2008-ban kapta meg a szingapúri társaság, ezzel második helyre taszítva a Qatar Airways-t.
A kitüntetés – amely a légitársaságok Oscar-díjának felel meg – csupán egy a négyből, amit a társaság magáénak tudhat, ezen felül ugyanis megnyerte a legjobb első osztály, a legjobb ázsiai repülőtársaság, valamint a legjobb ülés díját is – írja a CNN. A Qatar eddig négyszer nyerte el a rangos elismerést (2011, 2012, 2015 és 2017) és bár idén nem tudták megszerezni a fődíjat, nem mentek haza üres kézzel: ők nyerték ugyanis a legjobb business osztály és business osztály üléséért járó díjat, valamint ők bizonyultak a Közel-Kelet legjobbjának.
A szingapúri győzelem az ázsiai légitársaságok feléledését jelzik - ezeket a közel-keleti konkurenciával együtt már 2001-óta figyelemmel követ az Egyesült Királyságbeli Skytrax, amely az utasok elégedettsége alapján osztja ki a díjakat. 2014-ben a hong kongi székhelyű Cathay Pacific nyerte el a rangos díjat, ezt leszámítva azonban eddig az évek során az Arab-öböl térségéből kerültek ki a nyertesek.
Ők kerültek a TOP 10-be
Szakértők szerint a légitársaság mostani győzelme a termékkínálat javításának, illetve a közép- és hosszú távú utakra szánt repülőflotta fejlesztésének eredménye. A légitársaság gyakorta vezetője a prémium kategóriás szolgáltatásoknak, hotelszoba-szerű kabinjaival és kényelmes üléseivel, nemrégiben ráadásul útjára indította a világ egyik leghosszabb légi útvonalán való közlekedést Newark, New Jersey és Szingapúr között: a több mint 15 ezer kilométeres távolságot átlagosan 21 óra alatt teszik meg a gépek.
Félelmetesen sok repülő jelenhet meg az égen A Boeing előrejelzése szerint a világ légitársaságainak a következő húsz évben 42 730 új repülőgépre lesz szükségük. További részletek >>> |
A top 10-ben hasonlóan főként ázsiai és közel-keleti légitársaságok kaptak helyet, a harmadik helyet az ANA All Nippon Airways, míg a negyedik helyezést az Emirates nyerte el. Ötödik legjobb lett a tajvani EVA air, a hatodik helyezést pedig a Cathay Pacific nyerte. A Lufthansa volt az egyetlen európai légitársaság, ami bekerült a legjobb tízbe, őt követi a kínai Hainan, a Garuda Indonesia, valamint a Thai Airways. Egyik amerikai légitársaság sem szerzett díjat az idén.
Észak-Amerika legjobb társasága az Air Canada lett, míg a legjobb fapadosnak a szintén kanadai West Jetet szavazták meg az utasok. Az Air France most is felért hazája kulináris hírnevéhez, így övék lett a legjobb étkeztetés, a legjobb első osztályú kényelem, valamint a legjobb első osztály vacsora díja is.
Hiába repülnek egyre többen, csökkennek a bevételek
A repülés – a csúcskategóriás légitársaságokon kívül is – egyre népszerűbb utazási forma az utazni vágyók körében – derült ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség felméréséből. Az adatok alapján Európát leszámítva a világ minden pontjáról javuló adózás előtti eredményt tettek közzé a légitársaságok, az öreg kontinensen az első negyedév tradicionálisan rossz időszaknak számít. A IATA kimutatása szerint a cégek átlagosan 6,5 százalékkal jobb adózás előtti eredményt produkáltak a tavalyihoz viszonyítva. Erről itt olvashatsz részletesebben >>>
A növekvő utasszám ellenére azonban a bevételek csökkenni látszanak, idén a légitársaságok csaknem 34 milliárd dollár összesített adózott eredményt érhetnek el, ami 11 százalékos csökkenés éves alapon. Az IATA elnöke szerint a csökkenő nyereség hátterében elsősorban az emelkedő olajár és bérköltségek húzódnak meg, de a nemzetközi kamatkörnyezet emelkedése is közre játszik. Ezt a hatást csak részben tudja ellentételezni az erős, várhatóan 7 százalékos utasforgalom-növekedés és az ebből származó bevétel csaknem 11 százalékos emelkedése.
Míg az utasforgalom növekedésében alig érezhető lassulás, az áruforgalomban sokkal rosszabbak a kilátások. Tavaly csaknem 10 százalékkal nőtt a szektor éves alapon, idén viszont csak 4 százalékra tehető a bővülés. A szervezet vezetője szerint ez azzal magyarázható, hogy a globális kereskedelem élénkülése miatt a cégek elkezdték az árukészlet feltöltését, amely megdobta az áruforgalmat. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>
Hol a legbiztonságosabb ülni a repülőn? Elöl, vagy hátul? Folyosó vagy ablak? Aki szeretné magát nagyobb biztonságban érezni az egyébként biztonságosnak tartott gépmadarakon, az feltehet ilyen kérdéseket. A válaszok azt mutatják, hogy hátul-középhátul, vészkijárat közelében érdemes ülni. De ez még nem minden. Tovább a cikkhez >>> |