4p
Az Aldi és a Lidl által dominált német diszkontüzletlánc-piacon egy orosz szereplő készül megvetni a lábát, a szibériai székhelyű Torgservis. Mégpedig olyan területeken, ahol az emberek szegényebbek, Keleten és Északon. Még csak az ingatlanvásárlásnál tart, de olyan szuperegyszerű boltokat nyithat, mint az Aldi és a Lidl a diszkontok hőskorában.
A Torgservis oroszországi honlapja

A német kiskereskedelmi forgalom 43 százalékát az olcsó diszkontláncok, főleg az Aldi, a Lidl és a Penny uralják. Ide készül most betörni egy orosz szereplő – tudósított a német Stern.de a Lebensmittelzeitung szaklapra hivatkozva.

Egyszerű kínálatra lehet majd számítani a boltokban, ami a német diszkontláncok hőskorára emlékeztet – írják. A Stern szerint Berlinből kiindulva főleg az északi és keleti (jellemzően szegényebb – a szerk.) tartományokban hoznának létre legalább száz üzletet. Ehhez 800-1200 négyzetméteres ingatlanokat keresnek egyenként 30-40 autót befogadó parkolókkal. Ezek kisebbek, mint a konkurenciánál, az Aldi és a Lidl üzletei átlagosan 1500 négyzetméteresek.

Az Aldi és a Lidl az utóbbi időben lazítottak az eredeti diszkont-koncepción, nagyobb áruválasztékkal, kényelmesebb üzletekkel léptek színre. Az oroszok viszont hangsúlyozottan az egyszerűségre és olcsóságra helyezik a hangsúlyt, úgy, mint az Aldi és Lidl évtizedekkel ezelőtt, a kezdetek kezdetén. Ekkor még szinte csak alapvető élelmiszereket árultak – egyszerűen a fa raklapokról.

Szegény vevő kerestetik

Ezen elv szerint működik a Torgservis most is Oroszország szegény környékein, például Szibériában 1500-2000-féle saját márkás terméket árul egyszerű körülmények között, a raklapokról. Ezért keresték Németországban is a keleti területeket, ahol alacsonyabb vásárlóerejű a népesség.

Az oroszok által tavaly alapított TS Markt GmbH-nak már van ugyan saját honlapja, de itt még csak vezető munkatársakat és ingatlanokat keresnek, beosztottakat nem. Így nem tudni, mikor indulnak, vélhetően nem egyhamar.

Megőrültek az oroszok?

A lap által idézett szakértő szerint a németek nemcsak alacsony árakhoz, hanem magas minőséghez is hozzá vannak szokva. A Torgservis az orosz viszonyok között alacsonyabb minőségi követelményeknek, előírásoknak kellett megfeleljen, így nem biztos, hogy Németországban is megállja majd a helyét. A német szabályok szigorúbbak.

Megőrültek ezek az oroszok? A diszkontok hazájába, Németországba diszkontot vinni, nem olyan, mint a szénbányába szenet? – teszi fel a kérdést a German Retail blog. Az LZ Retailytics elemző cég szerint már 16 100 diszkont van az országban, szinte minden nagyobb utcában akad egy. Sőt, az Aldi és a Lidl már mintegy 50 országba exportálták is a technológiájukat.

A lengyel Torgservis-Svetofor honlap

Romániában, Lengyelországban is

A blog szerint a Torgservis főként Svetofor néven működteti boltjait, és augusztusi hírek szerint Romániában is terjeszkedik. A Business-review.eu oldal szerint Lengyelország is fent van a listáján. Egyébként 600 üzlete van Oroszországban, de Fehéroroszországban, Azerbajdzsánban és Kazahsztánban is boltokat nyit.

A German Retail blog 731 üzletről és 1,3 milliárd eurós forgalomról tud.

Mégsem a kínai konkurencia teszi tönkre a Rossmannt, DM-et?

Tönkreteszi a Rossmannt és a DM-et az olcsó kínai kozmetikum? – írtuk a nyár elején, annak nyomán, hogy ezek a cégek levélben kértek állami segítséget a szabályozatlan internetes, jórészt kínai konkurencia ellen. Most a Stern.de azt írja, hogy főleg az olcsó drogériatermék-eladásoknak köszönhetően tudtak az idén a német diszkontok növekedni – “vevőket vettek el” a drogéria-üzletláncoktól.

A nagyobb választékot és jobb minőséget kínáló “szupermarketek”, mint az Edeka és a Rewe az első félévben 3,6 százalékkal növelték az eladásaikat Németországban. A diszkontok – főleg az Aldi, Lidl, Penny trió – pedig 3,3 százalékkal.

Ennek ellenére a DM és a Rossmann is 3,2 százalékkal növekedtek az első félévben.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Portugáliában szimatol az Air France-KLM
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 13:14
Vásárolnának.
Vállalat Mindenkit meglepett a Xiaomi
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 08:42
Ilyen eredményekre senki nem számított.
Vállalat Akadálymentesítés a fenntarthatóság édes gyermeke? Klasszis Podcast
Natív tartalom | 2025. november 18. 18:16
Beszélgetés a Magyar Telekom sokszínűségi és esélyegyenlőségi szakértőjével, Jakab Judittal és Dr. Balogh Virág szabályozási vezetőjével.
Vállalat A Renault két új, Geely-alapú autót gyárt majd Brazíliában
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 17:21
A Renault-csoport 2026 második felétől két új autót fog gyártani Brazíliában kínai partnere, a Geely járműveinek alapjaira építve – közölte a vállalat kedden, jelezve, hogy tovább terjeszkedik a nagy növekedési potenciállal rendelkező piacon.
Vállalat Jövő májustól örülhetnek a Wizz Air budapesti utasai
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 15:57
A Wizz Air bővíti budapesti bázisát, májusban érkezik ide a cég 18. repülőgépe, ami új járatok indítására és a meglévők bővítésére ad lehetőséget – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója kedden online sajtótájékoztatón.
Vállalat Hihetetlen, hogy az Apple mit művel Kínában
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 15:34
Az Apple Inc. okostelefon-eladásai Kínában 37 százalékkal nőttek októberben az új, 17. szériás készülékek iránti erős keresletnek köszönhetően – áll a Counterpoint Research piackutató honlapján kedden közzétett jelentésben.
Vállalat Gondban a kínai Baidu, ezzel kellett számolnia
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 13:41
A Baidu kínai internetes cég veszteséggel zárta a harmadik negyedévet bevételeinek csökkenése mellett.
Vállalat Aki érti az adatait, az érti a piacát – így épül a jövő vállalata
PR | 2025. november 18. 11:15
Az adat ma már nem pusztán információ, hanem a siker kulcsa. Egy vállalat minden egyes tranzakciójában, ügyfélinterakciójában, számlájában ott rejlik az a tudás, amelyből pontosabb döntések, stabilabb működés és megbízhatóbb partnerkapcsolatok születhetnek. A jövő vállalata nem ösztönből működik, hanem adatból épít döntést, biztonságot és bizalmat.
Vállalat Felvásárolja az Otthon Centrumot az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 08:54
Az MBH Bank újabb stratégiai akvizícióval bővíti portfólióját és megvásárolja az országos lefedettségű Otthon Centrumot a Biggeorge Holding leányvállalatától.
Vállalat Köszönőviszonyban sincs a kkv-k béremelési terve a kormány elképzelésével
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 08:38
A kormány 13 százalékos minimálbér-emelést tervez, a cégek örülnek, ha 5 százalékot tudnak adni – írja a GKI.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG