Végrehajtotta szűzrepülését az Il-96-400M széles törzsű, modernizált, hosszú távolságokra készült repülőgép prototípusa - közölte szerdán Gyenisz Manturov orosz miniszterelnök-helyettes, ipari és kereskedelmi miniszter.
"A korszerűsített IL-96-400M első és sikeres repülése a hazai tervezőirodák és repülőgépgyárak legmagasabb szintű kompetenciájának bizonyítéka"
- mondta Manturov az orosz kormány sajtószolgálatának közleménye szerint.
Rosjanie już nie kupuja zachodnich jumbo-jetów
— Piotr Panasiuk (@PanasukPetr) November 1, 2023
maja własne
samolot szerokokadłubowy Ił-96-400M odbył pierwszy lot
Jak poinformował rosyjski rząd, program testów przebiegł normalnie.
„Pierwszy i udany lot zmodernizowanego Ił-96-400M jest demonstracją najwyższego poziomu… pic.twitter.com/U5EdQfemhS
A tárcavezető szerint a modernizált repülőgép megőrizte az IL-96-300-as nagy teljesítményét. és új üzemeltetési és szállítási képességeket is kapott. A továbbfejlesztett jármű törzsét 9,35 méterrel meghosszabbították, a gép nagyobb teljesítményű PSZ-Z90A1 típusú hajtóműveket kapott, és így akár 370 utas befogadására is alkalmas. A maximális repülési távolsága 8100 kilométer.
"Az orosz alkatrészekből készült új, korszerű kormányzási, navigációs és rádiókommunikációs berendezéseknek köszönhetően javul a repülésbiztonság és a megbízhatóság, a repülőgép aerodinamikai elrendezésében, szerkezetében rendszerei pedig olyan megoldásokat alkalmaztak, amelyek biztosítják az üzemeltetés hatékonyságát"
- hangsúlyozta Manturov.
Szergej Csemezov, a fejlett technológiájú ipari termékek gyártását és exportját támogató Rosztyeh állami vállalat vezérigazgatója közölte, hogy az Il-96-400M program elnöki döntés alapján indult. A repülőgép légi teher- és utasszállításra egyaránt alkalmas.
Csemezov szerint az ilyen repülőgépek létrehozása biztosítja Oroszország technológiai szuverenitását.
Az elmúlt hónapokban egyre több híradás szólt arról, hogy a pótalkatrészek hiánya miatt az orosz utasszállító gépek az utasbiztonságot is erőteljesen veszélyeztető kompromisszumokkal kénytelenek közlekedni, például a kerekek fékezése helyett csupán hajtóműveik segítségével kell lelassulniuk leszállás után.
(MTI)