Működése óta először teszi közzé adatkezelési irányelveit a Facebook, ennek keretében a felhasználók oktató videókon keresztül ismerhetik meg, miként védhetik meg személyes információikat. A videókban a vállalat megmutatja, miként kezeli azokat az adatokat, amelyek alapján a hirdetések megjelennek a weboldalon, de a régi bejegyzések és a felhasználói fiókok törlését is elmagyarázza - írja a Reuters.
Nagy változások jönnek januártól, de még felkészülhetnek a pénzügyesek – interjú |
A kétmilliárd felhasználót számon tartó közösségi oldal most először részletezi az adatvédelmi szabályokat. Ez minden bizonnyal a május 25-én életbe lépő európai általános adatvédelmi rendelet, a GDPR szabályozás miatt volt szükséges. A GDPR az internet megjelenése óta a legszigorúbb adatvédelmi szabályokat fekteti le a vállalatok számára. A szabályozás értelmében a cégeknek 72 órájuk van jelenteni a személyes adatokkal való visszaéléseket, továbbá lehetőséget kell biztosítaniuk a felhasználóknak adataik exportálására és törlésére.
A Facebook sem láthat mindent
A Facebook adatvédelmi irányelvei különböznek az általános felhasználói feltételektől, amelyeket a regisztráció során elfogadtatnak a felhasználókkal. A szabályozás lehetővé teszi, hogy az emberek eredményesebben megvédhessék és birtokolhassák személyes információikat.
Erin Egan biztonságért felelős vezető elmondta: érthető, hogy az emberek nem akarnak mindent megosztani mindenkivel, legyen szó más felhasználókról, akár magáról a Facebookról. Fontos, hogy a felhasználók döntése legyen, miként használhatják fel a cégek személyes információikat – tette hozzá.
A szakember szerint a weboldalon lévő termékeket komoly biztonsági átvilágításnak teszik ki, a Facebook emellett rendszeresen egyeztet állami döntéshozókkal és biztonságtechnikai szakemberekkel, hogy tovább fejlesszék a felhasználók védelmét célzó intézkedéseket. A Facebook korábbi bejelentése szerint új biztonsági központot is nyit, amely egy helyre rendezi a vállalat kiberbiztonsági ágazatát. A GDPR a visszaélések jogi következményein is jelentősen szigorít. A büntetés a 20 millió eurót, vagy a vállalat éves összbevételének 4 százalékát is elérheti.
Gyűlnek a fellegek - jövőre ebbe bukhat bele a cégek kétharmada? Ugyan komoly üzleti előnyöket is hozhat a jövő évtől érvénybe lépő új adatvédelmi rendelet (GDPR), a vállalkozások mindössze 15 százaléka véli úgy, hogy a jövő májusi határidőre teljes mértékben képes lesz megfelelni ennek. A Deloitte felmérése szerint a cégek számára komoly kihívást jelent a felkészülés, de mindenképp érdemes – kérdés az, hogy sikerül-e ezt a határidőre megoldani. További részletek >>> |