3p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Etikai alapelveket fektetnének le Németországban az önvezető járművek működéséhez. Például azt, hogy ha az automatika vezeti az autót, akkor a balesetért a felelősség az autó gyártóját illeti majd. Az élet védelme a vagyon védelme előtt áll, nem szabad azonban különbséget tenni női és férfi élet, vagy fiatal és öreg között.

Etikai bizottságot hoznak létre Németországban az önvezető autókat irányító számítógépes algoritmusok szabályozására, annak eldöntésére, hogy a programozóknak mit szabad ezekbe programozni és mit nem – jelentette ki Alexander Dobrindt (CSU) közlekedési miniszter a Bild am Sonntagnak a Süddeutsche Zeitung szerint.

A miniszter két alapelvet említett, amelyet be kell majd tartani. Az egyik, hogy az emberi életben keletkező károkat mindig elsődleges megelőzni, az anyagi károkat csak ez után lehet kivédeni. Másodszor, nem lehet a személyeket osztályozni, például magasság vagy életkor szerint. („A nagymamát vagy a gyereket ütnéd el, ha valakit muszáj?” - írtuk erről a kérdésről nemrég.)

A balesetért az autógyár felel

Dobrindt szerint még ebben az évben törvényileg rendezni kell a felelősség kérdését is. Azokat a teljesen automatizált rendszereket, amelyek az autót irányítják, lényegében az emberi vezetőkkel egyenrangúvá tennék, és ha egy ilyen rendszer irányítása alatt keletkezik baleset, az emberi vezetőt nem terhelné felelősség. A felelősség ebben az esetben a full automata rendszer gyártójáé. (Kérdés, hogy a gyártók ezt a kockázatot hogyan érvényesítik majd az áraikban, mennyivel drágul meg ettől a jármű – a szerk.)

Autósok mint kísérleti nyulak

A cikk emlékeztet a Tesla nemrég történt halálos balesete körüli vitákra. Ott a kamerarendszer nem vette észre a világos égbolt előtt a világos kamiont, a radar pedig tévesen felfüggesztett közlekedési táblának nézte. A vita arról folyik, mennyire kiforrott a technológia, nem lehet-e, hogy az ügyfelek egyelőre tulajdonképpen kísérleti nyulak egy félkész rendszerben.

A problémák ellenére a szakemberek és a német miniszter is ígéretesnek tartják az új technológiát, és az önvezető járművektől a balesetek drasztikus visszaesését várnák. (A balesetek túlnyomó többsége, több mint 90 százaléka ugyanis emberi hiba következménye.) Hangsúlyozzák, hogy száz százalékos biztonságot semmilyen rendszer sem tud garantálni. A németek mindenesetre nem tétlenek, még ebben az évben meg szeretnék teremteni az önvezető járművek működéséhez szükséges törvényi feltételeket, ami a járművek engedélyezését jelentené.

Félkész szoftverre bízták az életet?

A Der Spiegel szerint az Európai Bizottság is foglalkozott a kérdéssel, és nemzetközi szakértőkkel egyeztetve javaslatot dolgoz ki az önvezető járművekkel kapcsolatban. A cikk szerint az emberi vezetővel a jövőben mindig közölni kellene majd, ha az automatika beavatkozik az irányításba. Tartós hangjelzést használnának, ha a sávban tartó asszisztens hosszabb ideig működik.

A Der Spiegel szerint a Tesla automata pilótáját a német hatóságok nem is engedélyezték volna. Az ugyanis a „béta verzió” (a szoftveriparban a végleges előtti utolsó tesztverzió) jelzést tartalmazta, ami azt jelenti, hogy befejezetlen, nem kész termék.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalatok A Mol-részvényesek osztaléka is csúszik
Privátbankár.hu | 2020. március 24. 09:58
A rendkívüli helyzetre és a jogszabályi kötelezettségekre hivatkozva ugyanis a tőzsdei társaság nem tartja meg az április 16-ára meghirdetett éves közgyűlését. 
Vállalatok Napi 25 ezer orvosi maszk gyártását kezdi meg egy pécsi lakástextil üzem
Privátbankár.hu | 2020. március 18. 13:59
A napokban érkezhet meg Litvániából az az orvosi textil alapanyag szállítmány, melyből összesen 400 ezer egészségügyi maszkot gyárt majd le a Rovitex Hungária Kft.
Vállalatok Hétfőtől elkezdődik a magyarországi vonatok teljes fertőtlenítése
Privátbankár.hu | 2020. március 15. 14:36
Teljes fertőtlenítést vezet be a MÁV a vasúti és HÉV-szerelvényeken a koronavírus-járvány elleni védekezés részeként - mondta a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Elindult az első emeletes KISS motorvonat a Budapest-Cegléd vonalon.
Vállalatok Nyolc magyar cég került fel a kistigrisek listájára
Privátbankár.hu | 2020. március 8. 17:06
A Financial Times FT1000 néven már a negyedik évben jelentette meg listáját Európa leggyorsabban növekvő társaságairól.
Vállalatok Óriási pénzt kap a Huawei konkurense
Privátbankár.hu | 2020. március 6. 13:48
Félmilliárd eurós hitellel fejleszt 5G technológiát a Nokia. Korábban felmerült az is, hogy amerikaiak vennék meg, hogy erősebb legyen a Huawei vetélytársa.
Vállalatok Nemzetközi légikikötő, vagy kisrepülőgépek fogadására alkalmas hely lesz a fehérvári reptér?
Privátbankár.hu | 2020. március 4. 12:10
Úgy tűnik, hogy részben meghallgatásra talált a székesfehérvári önkormányzat igénye, és kormányzati segítséggel megkezdődik a város repterének régóta tervezett fejlesztése.
Vállalatok Meghalt Jack Welch
Privátbankár.hu | 2020. március 2. 18:53
A General Electric legendás vezére újraértelmezte a vállalatvezetést.
Vállalatok Hogyan kezeld és ne kezeld a munkavállaló jelöltjeidet
Privátbankár.hu | 2020. január 11. 11:36
Manapság se a munkaválalóknak, se a munkaadóknak nincsen könnyű dolguk. Mivel gyökeresen megváltoztak a viszonyok az álláskeresésben és a foglalkoztatásban, így ezekhez kell alkalmazkodnia annak a vállalatnak, ami fent szeretne maradni. Lássuk, hogy milyen fontos dolgokra kell figyelni, amikor interjúztatunk.
Vállalatok Több mint 23 milliárdot érhet a Takarék-ingatlanvagyon
Csabai Károly | 2019. december 23. 17:11
Ilyen értéken apportálta ugyanis azokat abba a társaságba, amelyet néhány hónapja azért alapított, hogy a Takarékbank által használt banküzemi ingatlanokat kezelje.
Vállalatok A cégeknek a járművek tulajdonlása egyszerűen nem gazdaságos
Privátbankár.hu | 2019. december 16. 13:36
Ha egy vállalkozás járműbeszerzésben gondolkodik, akkor a tartósbérleti konstrukció az egyik legjobb megoldás. A költségek kiszámíthatók és jól tervezhetők, egy, az év elején hatályba lépett jogszabályi változás révén pedig a konstrukció adóterhelése kedvezőbb lett, mondta el Penz Tamás, a Merkantil Bérlet Kft. ügyvezetője.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG