3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Elképesztő mennyiségű zsaroló- és adathalász vírus kering az interneten, ezek súlyos károkat képesek okozni egy-egy óvatlan felhasználónak vagy vállalatnak. A vírusirtók azonban nem védenek meg mindentől: a legnagyobb veszélyt épp a saját és a munkatársaink hanyagsága jelentheti, ettől pedig még az új uniós rendelet sem véd meg. Mit tehetünk, hogy elkerüljük az adatlopást?
Forrás: Kaspersky Lab

A Kaspersky Lab legfrissebb kibercsabdákat vizsgáló kutatása szerint a Microsoft Office sérülékenységeit kihasználó szoftverek vezetik az idei év első negyedévének kiberincidenseinek listáját. Ebben az időszakban ugyanis megnégyszereződött a rosszindulatú Microsoft Office dokumentumokkal megtámadott felhasználók száma az előző év azonos időszakához képest, míg a támadások során használt exploitok száma másfélszeresére nőtt, tudta meg a Privátbankár.hu.

Ezek az exploitokon alapuló támadások kifejezetten erősnek számítanak, mivel nem igényelnek további interakciót a felhasználóval, így akár teljesen észrevétlenül fertőzhetnek más számítógépeket is. Épp ezért nem meglepő, hogy használata széles körben elterjedt: mind az egyszerű profitot hajszoló kiberbűnözők, mind a nemzetállamok által támogatott kiberbűnözői csoportok is szívesen használják. Nem csak az Office dokumentumokat aknázzák ki a támadók, a Flash Playerbe ültetett kártékony kódok száma is megugrott.

A támadásokban használt támadások eloszlása a célalkalmazások típusai szerint idén az első negyedévben. Forrás: Kaspersky Lab

Mi az az exploit?

Olyan, a programok biztonsági réseit kihasználó kártákony kódok, amelyek segítségével adatokat lehet megszerezni valakinek a számítógépéről, ezáltal pontosabb, hatékonyabb támadást intézhetnek ellene, vagy akár a vállalat ellen. A támadók amint értesülnek egy biztonsági résről, azonnal elkészül hozzá az exploit. Ezt követően gyakran használnak spear-phishing támadást, vagyis a konkrét, nagyobb támadást.

A spear phishing célja, hogy rávegye az áldozatot a káros tartalmú csatolmány vagy hivatkozás megnyitására, amely segítségével fel lehet törni a hálózatot, vagy meg lehet fertőzni a készüléket, a számítógépet. Az ilyen támadások általában nagyon diszkrétek és rendszeresen használják célzott támadások kiegészítéseként – számos példát láthattunk erre az elmúlt fél évben.

A hanyagság lesz a vesztünk?

A fenyegetések elemzése az első negyedévben ismételten azt mutatja, hogy a szoftver frissítések és a javítócsomagok telepítésének hiánya az egyik legjelentősebb kiberveszély, mondta el Alexander Liskin, a Kapsersky Lab biztonsági szakértője. Míg a gyártók általában a javításokat a biztonsági rések miatt adják ki, a felhasználók gyakran nem tudják azokat időben telepíteni, és ez óriási kibertámadási hullámokhoz vezethet, amint a kiberbűnözők tudomást szereznek ezekről a sérülékenységekről.

A csapdák kockázatának csökkentése érdekében a szakemberek azt javasolják, hogy tartsuk naprakészen a számítógépeinkre és mobiltelefonjainkra telepített szoftvereket, ezekhez engedélyezzük az automatikus frissítést, ha kell. Ha lehetséges, válasszunk olyan szoftvergyártót, amely felelősségteljesen kezeli a sérülékenységeket és biztonsági réseket, és ha szükséges, használjunk biztonsági szoftvereket az adataink védelmére. Emellett végezzünk rendszeresen rendszerellenőrzést, ezzel ugyanis azonosíthatjuk az esetleges fertőzéseket és meggyőződhet a szoftverek frissítéseiről.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG