A brit Wine Intelligence piackutató intézet, a düsseldorfi ProWein szakvásár megbízásából végzett nemzetközi felmérést. Az elemzésben „az ideális bor” fő jellemzőit tárták fel Németország mellett Nagy-Britanniában, az USA-ban és Kínában.
A tavalyi tizenhattal szemben idén huszonöt magyar vállalat állít ki a világ vezető borvásárán; a düsseldorfi ProWein 40 ezer szakmai látogatót vonz az egész világról. Ötven ország mintegy 3700 kiállítója ad áttekintést a borászat aktuális trendjeiről. |
Nagy-Britanniában főleg a 18-34 évesek részesítik előnyben az alacsony alkoholtartalmú borokat. Ugyanilyen véleményt képviselnek az USA fiatal fogyasztói mellett az idősebbek is. Az 55 évesnél idősebb amerikaiak közül minden ötödik ideálisnak az 5,5 és 8 százalék alkoholtartalmú bort tartják.
Ugyanakkor az USA-ban a legtöbb bort 13 százalék alkohollal értékesítik a kereskedelemben. A német fogyasztók több mint fele számára 5-8,5 százalék alkohol van az ideális borban. Kínában a többség 8,5-10,5 százalék közötti értékre szavaz.
Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője kiemelte, hogy mind a négy vizsgált országban a megkérdezett fogyasztók az ideális bor fontos jellemzőjének tartják a származási országot. A vizsgált országok közül legnagyobb arányban a kínaiak képviselik ezt a véleményt, míg legkevésbé a britek. Minden országban Franciaországot említették, mint legkedveltebb származási helyet. Annak ellenére, hogy például Nagy-Britanniában ausztrál borok állnak az értékesítési ranglista első helyén.
A megkérdezettek legszívesebben a vörös bort isznak: a megkérdezett kínaiak 79, németek 57, amerikaiak 49 és britek 44 százaléka. A fehér bor a második legkedveltebb három országban. Kivétel Kína, ahol a rosé valamivel népszerőbb, mint a fehér bor.
Az árakról német adatok állnak rendelkezésre – tájékoztat Máté Szilvia. Az ottani szupermarketekben egy liter bor átlagosan 3 euróba kerül, diszkontokban 2,50 euróba. A kutatás során megkérdezett német fogyasztók azonban azt mondták, hogy egy számukra ideális borért készek literenként 4,86 eurót is fizetni. A kutatás eredményei szerint ami a palackok lezárását illeti: természetes dugót részesítik előnyben a németek, amerikaiak és kínaiak többsége. Viszont az angolok nyitottak a fém kupakra is.