1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Alacsony alkoholtartalmú, főleg vörösborokat részesíti előnyben a fogyasztók nagy része. Az ideális bor a megkérdezettek szerint 10,5 százaléknál kevesebb alkoholt tartalmaz, származási országát tekintve francia, és fém kupak helyett természetes dugóval rendelkezik.

A brit Wine Intelligence piackutató intézet, a düsseldorfi ProWein szakvásár megbízásából végzett nemzetközi felmérést. Az elemzésben „az ideális bor” fő jellemzőit tárták fel Németország mellett Nagy-Britanniában, az USA-ban és Kínában.

A tavalyi tizenhattal szemben idén huszonöt magyar vállalat állít ki a világ vezető borvásárán; a düsseldorfi ProWein 40 ezer szakmai látogatót vonz az egész világról. Ötven ország mintegy 3700 kiállítója ad áttekintést a borászat aktuális trendjeiről.

Nagy-Britanniában főleg a 18-34 évesek részesítik előnyben az alacsony alkoholtartalmú borokat. Ugyanilyen véleményt képviselnek az USA fiatal fogyasztói mellett az idősebbek is. Az 55 évesnél idősebb amerikaiak közül minden ötödik ideálisnak az 5,5 és 8 százalék alkoholtartalmú bort tartják.

Ugyanakkor az USA-ban a legtöbb bort 13 százalék alkohollal értékesítik a kereskedelemben. A német fogyasztók több mint fele számára 5-8,5 százalék alkohol van az ideális borban. Kínában a többség 8,5-10,5 százalék közötti értékre szavaz.

Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője kiemelte, hogy mind a négy vizsgált országban a megkérdezett fogyasztók az ideális bor fontos jellemzőjének tartják a származási országot. A vizsgált országok közül legnagyobb arányban a kínaiak képviselik ezt a véleményt, míg legkevésbé a britek. Minden országban Franciaországot említették, mint legkedveltebb származási helyet. Annak ellenére, hogy például Nagy-Britanniában ausztrál borok állnak az értékesítési ranglista első helyén.

A megkérdezettek legszívesebben a vörös bort isznak: a megkérdezett kínaiak 79, németek 57, amerikaiak 49 és britek 44 százaléka. A fehér bor a második legkedveltebb három országban. Kivétel Kína, ahol a rosé valamivel népszerőbb, mint a fehér bor.

Az árakról német adatok állnak rendelkezésre – tájékoztat Máté Szilvia. Az ottani szupermarketekben egy liter bor átlagosan 3 euróba kerül, diszkontokban 2,50 euróba. A kutatás során megkérdezett német fogyasztók azonban azt mondták, hogy egy számukra ideális borért készek literenként 4,86 eurót is fizetni. A kutatás eredményei szerint ami a palackok lezárását illeti: természetes dugót részesítik előnyben a németek, amerikaiak és kínaiak többsége. Viszont az angolok nyitottak a fém kupakra is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG