3p
Nem panaszkodhatnak a vendéglátósok az idei nyárra: júliusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 12, a belföldi vendégeké 7,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi szinthez képest. A szállodák vendégéjszakákban mért vendégforgalma így 9,5 százalékkal nőtt. A legtöbb külföldi Angliából és az Egyesült Államokból érkezett.

2015. júliusban az előző év azonos hónapjához képest a külföldi vendégek száma 12, az általuk eltöltött vendégéjszakáké (1 millió 755 ezer) 12 százalékkal nőtt. A külföldivendég-éjszakák száma a kilenc turisztikai régióból nyolcban emelkedett, Dél-Alföldön viszont csökkent - közölte a legfrissebb adatokat a Központi Statikai Hivatal (KSH).
A vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken (2010. azonos hó=100%)

Honnan jöttek

A júliusi vendégforgalom nagysága alapján a hat legjelentősebb küldő ország mindegyikéből két számjegyű ütemben nőtt a kereslet. Legjobban az Egyesült Királyságból és az Egyesült Államokból nőtt a vendégéjszakák száma (28, illetve 23 százalékkal), továbbá a lengyel, a holland, a német és a cseh turisták vendégforgalma is 15–18 százalék közötti ütemben nőtt.

A belföldi vendégek száma 12, az általuk eltöltött éjszakáké (2 millió 189 ezer) 7,5 százalékkal bővült. A belföldivendég-éjszakák alapján mért vendégforgalom mind a kilenc turisztikai régióban nőtt.

Kétharmados kihasználtság

A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 4,7 százalékponttal, 66,7 százalékra emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele (43 milliárd forint) 18 százalékkal volt több. Ezen belül a szállásdíjbevétel (28 milliárd forint) 20, a vendéglátásé (7,5 milliárd forint) 12, az egyéb bevételek (8 milliárd forint) 15 százalékkal emelkedtek. (A külföldivendég-forgalom és a bevételek alakulását befolyásolták a valutaárfolyamok is. A forint/euró havi átlagárfolyama 2 forinttal, 312 forintra gyengült).

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 9,3 százalékkal többet költöttek. (A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján 2249 egység fogadott el Pihenőkártyát, 3 milliárd 58 millió forint értékben.)

Július 31-én az előző év azonos időpontjához képest a hazánkban működő egységek száma 2,5 százalékkal több (3267) volt, a férőhelyeké (370 ezer) stagnált.

Január–júliusban az előző év azonos időszakához képest a szálláshelyek 6,7 százalékkal több, összesen 14 millió 395 ezer vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 6,6 százalékkal (7 millió 233 ezer), a belföldi vendégek 6,9 százalékkal több (7 millió 162 ezer) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

Mutató

Érték

Változás az előző év azonos időszakához képest, %

július

január–július

július

január–július

Külföldiek vendégéjszakái, ezer

1 755

7 233

12,1

6,6

Belföldiek vendégéjszakái, ezer

2 189

7 162

7,5

6,9

Összes vendégéjszaka, ezer

3 943

14 395

9,5

6,7

Összes bevétel, milliárd forinta)

43,3

201,0

17,6

11,0

Szállodában: szobaátlagár, forinta)

18 130

17 056

10,9

6,8

REVPAR, forinta)

12 094

8 869

19,3

12,8

TREVPAR, forinta)

19 441

15 457

16,5

10,7

Szobafoglaltság, %

66,7

52,0

4,7

2,8

A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 2,8 százalékponttal, 52 százalékra emelkedett. A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 11 százalékkal több, 201 milliárd forint bruttó árbevételt értek el. A SZÉP-kártya felhasználási értéke 3,9 százalékkal nőtt, összesen 9 milliárd 903 millió forintot költöttek ezzel a fizetési lehetőséggel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Lépj be a pedagógia világába: új karrierlehetőségeket kínáló képzés
Márkázott tartalom | 2025. november 2. 10:26
A pedagógiai asszisztensek munkája sokrétű feladatokkal jár, amelyeket fontos jól elvégezni. Ezek a szakemberek az oktatási- és nevelési intézmények elengedhetetlen részei, akik a pedagógusokkal karöltve segítik a gyerekek fejlődését.
Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG