3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem panaszkodhatnak a vendéglátósok az idei nyárra: júliusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 12, a belföldi vendégeké 7,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi szinthez képest. A szállodák vendégéjszakákban mért vendégforgalma így 9,5 százalékkal nőtt. A legtöbb külföldi Angliából és az Egyesült Államokból érkezett.

2015. júliusban az előző év azonos hónapjához képest a külföldi vendégek száma 12, az általuk eltöltött vendégéjszakáké (1 millió 755 ezer) 12 százalékkal nőtt. A külföldivendég-éjszakák száma a kilenc turisztikai régióból nyolcban emelkedett, Dél-Alföldön viszont csökkent - közölte a legfrissebb adatokat a Központi Statikai Hivatal (KSH).
A vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken (2010. azonos hó=100%)

Honnan jöttek

A júliusi vendégforgalom nagysága alapján a hat legjelentősebb küldő ország mindegyikéből két számjegyű ütemben nőtt a kereslet. Legjobban az Egyesült Királyságból és az Egyesült Államokból nőtt a vendégéjszakák száma (28, illetve 23 százalékkal), továbbá a lengyel, a holland, a német és a cseh turisták vendégforgalma is 15–18 százalék közötti ütemben nőtt.

A belföldi vendégek száma 12, az általuk eltöltött éjszakáké (2 millió 189 ezer) 7,5 százalékkal bővült. A belföldivendég-éjszakák alapján mért vendégforgalom mind a kilenc turisztikai régióban nőtt.

Kétharmados kihasználtság

A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 4,7 százalékponttal, 66,7 százalékra emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele (43 milliárd forint) 18 százalékkal volt több. Ezen belül a szállásdíjbevétel (28 milliárd forint) 20, a vendéglátásé (7,5 milliárd forint) 12, az egyéb bevételek (8 milliárd forint) 15 százalékkal emelkedtek. (A külföldivendég-forgalom és a bevételek alakulását befolyásolták a valutaárfolyamok is. A forint/euró havi átlagárfolyama 2 forinttal, 312 forintra gyengült).

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 9,3 százalékkal többet költöttek. (A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján 2249 egység fogadott el Pihenőkártyát, 3 milliárd 58 millió forint értékben.)

Július 31-én az előző év azonos időpontjához képest a hazánkban működő egységek száma 2,5 százalékkal több (3267) volt, a férőhelyeké (370 ezer) stagnált.

Január–júliusban az előző év azonos időszakához képest a szálláshelyek 6,7 százalékkal több, összesen 14 millió 395 ezer vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 6,6 százalékkal (7 millió 233 ezer), a belföldi vendégek 6,9 százalékkal több (7 millió 162 ezer) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

Mutató

Érték

Változás az előző év azonos időszakához képest, %

július

január–július

július

január–július

Külföldiek vendégéjszakái, ezer

1 755

7 233

12,1

6,6

Belföldiek vendégéjszakái, ezer

2 189

7 162

7,5

6,9

Összes vendégéjszaka, ezer

3 943

14 395

9,5

6,7

Összes bevétel, milliárd forinta)

43,3

201,0

17,6

11,0

Szállodában: szobaátlagár, forinta)

18 130

17 056

10,9

6,8

REVPAR, forinta)

12 094

8 869

19,3

12,8

TREVPAR, forinta)

19 441

15 457

16,5

10,7

Szobafoglaltság, %

66,7

52,0

4,7

2,8

A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 2,8 százalékponttal, 52 százalékra emelkedett. A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 11 százalékkal több, 201 milliárd forint bruttó árbevételt értek el. A SZÉP-kártya felhasználási értéke 3,9 százalékkal nőtt, összesen 9 milliárd 903 millió forintot költöttek ezzel a fizetési lehetőséggel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG