Brit legénybúcsúsok, itthon nyaraló magyarok - megteltek a szállodáink
Nem panaszkodhatnak a vendéglátósok az idei nyárra: júliusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 12, a belföldi vendégeké 7,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi szinthez képest. A szállodák vendégéjszakákban mért vendégforgalma így 9,5 százalékkal nőtt. A legtöbb külföldi Angliából és az Egyesült Államokból érkezett.
2015. júliusban az előző év azonos hónapjához képest a külföldi vendégek száma 12, az általuk eltöltött vendégéjszakáké (1 millió 755 ezer) 12 százalékkal nőtt. A külföldivendég-éjszakák száma a kilenc turisztikai régióból nyolcban emelkedett, Dél-Alföldön viszont csökkent - közölte a legfrissebb adatokat a Központi Statikai Hivatal (KSH).
A vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken (2010. azonos hó=100%)
Honnan jöttek
A júliusi vendégforgalom nagysága alapján a hat legjelentősebb küldő ország mindegyikéből két számjegyű ütemben nőtt a kereslet. Legjobban az Egyesült Királyságból és az Egyesült Államokból nőtt a vendégéjszakák száma (28, illetve 23 százalékkal), továbbá a lengyel, a holland, a német és a cseh turisták vendégforgalma is 15–18 százalék közötti ütemben nőtt.
A belföldi vendégek száma 12, az általuk eltöltött éjszakáké (2 millió 189 ezer) 7,5 százalékkal bővült. A belföldivendég-éjszakák alapján mért vendégforgalom mind a kilenc turisztikai régióban nőtt.
Kétharmados kihasználtság
A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 4,7 százalékponttal, 66,7 százalékra emelkedett.
A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele (43 milliárd forint) 18 százalékkal volt több. Ezen belül a szállásdíjbevétel (28 milliárd forint) 20, a vendéglátásé (7,5 milliárd forint) 12, az egyéb bevételek (8 milliárd forint) 15 százalékkal emelkedtek. (A külföldivendég-forgalom és a bevételek alakulását befolyásolták a valutaárfolyamok is. A forint/euró havi átlagárfolyama 2 forinttal, 312 forintra gyengült).
Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 9,3 százalékkal többet költöttek. (A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján 2249 egység fogadott el Pihenőkártyát, 3 milliárd 58 millió forint értékben.)
Július 31-én az előző év azonos időpontjához képest a hazánkban működő egységek száma 2,5 százalékkal több (3267) volt, a férőhelyeké (370 ezer) stagnált.
Január–júliusban az előző év azonos időszakához képest a szálláshelyek 6,7 százalékkal több, összesen 14 millió 395 ezer vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 6,6 százalékkal (7 millió 233 ezer), a belföldi vendégek 6,9 százalékkal több (7 millió 162 ezer) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.
Mutató
Érték
Változás az előző év azonos időszakához képest, %
július
január–július
július
január–július
Külföldiek vendégéjszakái, ezer
1 755
7 233
12,1
6,6
Belföldiek vendégéjszakái, ezer
2 189
7 162
7,5
6,9
Összes vendégéjszaka, ezer
3 943
14 395
9,5
6,7
Összes bevétel, milliárd forinta)
43,3
201,0
17,6
11,0
Szállodában: szobaátlagár, forinta)
18 130
17 056
10,9
6,8
REVPAR, forinta)
12 094
8 869
19,3
12,8
TREVPAR, forinta)
19 441
15 457
16,5
10,7
Szobafoglaltság, %
66,7
52,0
4,7
2,8
A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 2,8 százalékponttal, 52 százalékra emelkedett. A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 11 százalékkal több, 201 milliárd forint bruttó árbevételt értek el. A SZÉP-kártya felhasználási értéke 3,9 százalékkal nőtt, összesen 9 milliárd 903 millió forintot költöttek ezzel a fizetési lehetőséggel.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.