6p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az e-kereskedelem épp virágkorát éli Magyarországon, karácsonykor azonban különösképp felpörög a netbankok és a webshopok forgalma. Ilyenkor számos vásárlásra buzdító ajánlatot kapunk hírlevelekben, a közösségi oldalakon is, nem mindegy azonban, hogy végül mire kattintunk – könnyen ugyanis vírusfertőzés vagy adatlopás lehet a vége. Az alábbi tanácsokat azért gyűjtöttük össze hogy segítsük a csalódásmentes vásárlásokat – nem csak az ünnepi szezonban!

Mivel a legtöbb vásárlást ilyenkor online, webes felületen keresztül bonyolítja a lakosság, így érdemes az ide tartozó jó tanácsokat előre venni. Az OTP Bank kisokosa mindenekelőtt leszögezi, hogy az internetes vásárlások során célszerű a speciálisan erre a célra igényelhető, úgynevezett „web-kártyát” használni. Az ilyen kártyák előnye, hogy csak az adott vásárláshoz szükséges pénzösszeget tölthetjük fel rá, ezzel is minimalizálva az esélyét az illegálisan megszerzett kártyaadatokkal elkövetett visszaéléseknek. Ilyet általában bármelyik számlavezető banknál lehet igényelni, tudta meg a Privátbankár.hu.

Fontos, hogy bankkártyás vásárlásra kizárólag megbízható és ismert internetes fizetési szolgáltatót használjunk, és ellenőrizzük, hogy az adott fizetési weboldal kapcsolata a böngészőben minden esetben titkosított-e – vagyis így kezdődik: (https://...). Amikor interneten vásárolunk, használjunk naprakész és aktív vírusvédelmet, és rendszeresen ellenőrizzük is az eszközünket. Ha tehetjük, kerüljük a nyílt wifi használatát, vagy használjunk titkosított kapcsolatot biztosító VPN szolgáltatást.

Ha mobiltelefonról bonyolítjuk a vásárlást, kerüljük a gyárilag kiemelt felhasználói jogosultságokat biztosító, illetve feltört („root-olt”, „jailbreak-elt”) operációs rendszert futtató eszközök használatát. A vásárlások, fizetések után a telefonra érkező megerősítést kérő üzenetet figyelmesen olvassuk el, és amennyiben nem mi kezdeményeztük a tranzakciót, akkor ne engedélyezzük – jelentsük azonnal!

Elektronikus bankolás

Lehetőség szerint az internetbankot ne használjuk nyilvános helyen (pl. Internet Kávézó, munkahelyen sokak által közösen használt gép, stb.). Ha mégis erre kényszerülünk, a böngészőt inkognitó/privát ablak módban használjuk, majd az alkalmazásból a KILÉPÉS gomb megnyomásával és a böngésző bezárásával lépjünk ki.

Ha tehetjük, használjuk a Mobil Aláírás szolgáltatást. Ennek lényege, hogy bejelentkezéskor és tranzakciók indításakor egy egyszer használható azonosító számsort kapunk SMS-ben, ezzel hagyjuk ugyanis jóvá a műveletet. Ráadásul minden azonosítót csak egyszer tudunk felhasználni, így rendkívül biztonságos.

Hogyan használjuk a bankkártyánkat?

Minden esetben tájékozódjunk bankkártya-, illetve banki szolgáltatásra vonatkozó adatok e-mailben történő adategyeztetése előtt az adott bank hivatalos ügyfélkapcsolati elérhetőségein. Soha ne használjuk ez esetekben az üzenetben feltüntetett kapcsolattartási adatokat és elérhetőségeket, kizárólag az adott bank hivatalos weboldalán szereplő, illetve szerződésein feltüntetett kapcsolattartási lehetőségeken tájékozódjunk – sokszor előfordulnak ugyanis e-mailes átverések, ezekről korábban mi is írtunk.

A problémák elkerülése érdekében a banki szolgáltatáshoz tartozó jelszóhoz vagy bankkártya adatokhoz kapcsolódó adategyeztetést lehetőség szerint csak személyesen bankfiókban, illetve az adott bank hivatalos ügyfélszolgálati elérhetőségein keresztül kezdeményezzünk!

Jól válogatott jelszavak

A jelszavak fontosságáról már többször is ódákat zengtünk, sajnos azonban még mindig ezen az apróságon múlik a legtöbbször a hatékony védelem. Minden regisztráció alkalmával törekedjünk a megfelelően egyedi és összetett jelszavak használatára – egy megfelelően összetett jelszó legalább 10-12 karakter hosszú és vegyesen tartalmaz számokat, kis- és nagybetűket, valamint speciális karaktereket, anélkül, hogy ezekből értelmes szöveg állna össze.

Egyszerűnek tűnik? Pedig borzasztó nehéz rábírni a felhasználókat a változtatásra. >>>

Lehetőleg rendszeresen, legalább havonta változtassuk meg a jelszavainkat. A webshopokban a regisztráció során minden esetben egyedi és összetett jelszavakat használjunk. Soha ne használjunk a regisztrációhoz a saját e-mail fiókunkhoz tartozó jelszót.

Levélben és hirdetésben bujkáló adathalászok

Karácsonykor zsákszám ömlik az emberre a hirdetés, akár e-mailben, akár közösségi oldalakon. Mielőtt bármit is megnyitunk, ellenőrizzük a szöveget, nyeremény értesítéseket, adategyeztetési felhívásokat. Bárkitől is jön az üzenet, soha ne adjunk meg bizalmas adatokat, elektronikus szolgáltatás használatához szükséges jelszót, kártya PIN kódot! Ugyanez érvényes, ha ugyan – látszatra – ismert feladótól érkezik a levél, de tele van helyesírási hibával, vagy gyanús szövegezésű, vagy esetleg nem az általunk ismert e-mail címről érkezik.

Az e-mailben kapott csatolmányokat, illetve az üzenetben szereplő letöltési és adatszolgáltatásra és egyeztetésre megadott hivatkozásokat megnyitásuk előtt minden esetben ellenőrizzük az eszközre telepített vírusirtóval. Ha az ellenőrzés során bármi gyanúsat talál a program, akkor a megnyitás előtt egyeztessünk a feladóval/szolgáltatóval, adott esetben a szervezet ügyfélszolgálati számán.

A közösségi oldalakon megjelenő hirdetéseknél mindenképp megfelelő körültekintéssel járunk el, amikor feltöltünk, megosztunk, vagy hozzászólunk valamihez. Kerüljük az érzékeny, bizalmas személyes vagy pénzügyi adatok korlátlan, nyilvános megosztását, ezzel óvhatjuk a leginkább magunkat a kéretlen ajánlatoktól, vagy adathalászoktól. Korlátozzuk a felhasználói adatlapon megtalálható személyes információk nyilvános megtekinthetőségét is, ezt a Beállítások menüpont alatt találjuk meg bármelyik közösségi oldalon.

Indul a karácsonyi lidércnyomás - erre ügyelj, hogy ne őrülj bele!

Az utakon és az üzletekben tapasztalható zsúfoltság, a megfelelő ajándékok és a legjobb árak megtalálása szinte mindenki számára stresszforrást jelentenek. A PayPal és Kantar Millward Brown kutatása szerint, a bolti vásárlással járó kellemetlenségekben 10-ből 8 európai érintett, és az ünnepek közeledtével párhuzamosan a frusztráció szintje folyamatosan nő. A Privátbankár.hu cikkéért kattints ide! >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG