1p
A fiatalok legalapvetőbb kozmetikai cikkei közé tartozik a fogkrém, a sampon, a tusfürdő és a dezodor, a 20-25 éves korcsoportra ugyanakkor sokkal jellemzőbb a regeneráló jellegű termékek megvásárlása, míg a 15-19 évesek jobban ügyelnek a száj- illetve fogápolásra.

Az Ipsos F&F kutatása a fiatal felnőttek márkafogyasztási szokásait, illetve viselkedését térképezi fel. A legfrissebb adatok szerint a fiatal felnőttek legalapvetőbb tisztálkodási, szépségápolási termékei közé a fogkrém, sampon, tusfürdő és a dezodor sorolható, amelyeket a 15-25 évesek több mint 90 százaléka használ.

A fiatalabbak jobban ügyelnek fogápolásra

A kutatás kiemelte, hogy a fiatalok idősebb korosztályára, a 20-25 évesekre sokkal jellemzőbb a kényeztető, regeneráló jellegű termékek megvásárlása, mint például a testápoló, arckrémek és balzsamok. A férfiak körében a borotvahab és aftershave használat is nagyobb arányú, mint a 15-19 éveseknél. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a fiatalabb korcsoport jobban ügyel a száj- és fogápolásra, mint az idősebbek: többen használnak fogselymet és szájvizet is.

Az Ipsos szerint a  márkák tekintetében a legtöbb fiatalnak az Avon, Nivea és a Dove jut először eszébe. Azonban, ha a legismertebb márkákat nézzük, az első három helyen a Garnier, Fa és a L’Oreal áll. A Nivea, Dove és Fa hármast tekintik a fiatalok a legnépszerűbb márkáknak, amelyek kiváló minőséggel is rendelkeznek. A korcsoport legtöbbje szerint a fiatalos márkák közé leginkább a Rexona, Nivea és Fa sorolható. Ettől a rangsortól csak a budapesti fiatalok térnek el, akik a Miss Sporty-t és a Clean&Cleart tartják leginkább fiatalos márkának.

A budapesti fiatalok utaznak többször külföldre

A kutatás másik témáját, az üdülési szokásokat tekintve a 15-25 évesekről elmondható, hogy minden negyedik szokott utazni, nyaralni. A legtöbb fiatal évente egyszeri utazásról számolt be. Az évi többszöri nyaralás a Budapesten élőkre a legjellemzőbb, tízből négy fiatal évente többször megy nyaralni vagy utazik el, míg a vidéken élők közül átlagosan tízből egy.

A legtöbben a szüleikkel üdülnek, ez főleg a 15-19 évesekre jellemző (77%), míg a 20-25 évesek már gyakrabban terveznek barátaikkal közös utazást. Minden negyedik 15-19 éves fiatal a barátaival üdül, viszont párjukkal még alig indulnak közös utazásra (2%). A 20-25 éves korcsoportban viszont minden harmadik fiatal kettesben, párjával nyaral vagy utazik. Tízből kilenc fiatal a szüleivel belföldre utazik, minden harmadik pedig külföldre. A budapestiek közül a korcsoport fele üdül külföldön szüleivel, jóval megelőzve a vidéken élőket, akiknek csupán 29 százaléka mondhatja el ugyanezt. Akik baráti társasággal utaznak, kevesen mennek külföldre.

Már nem olyan népszerű a tábor

A tábor mint üdülési, kikapcsolódási lehetőség a fiatalok alig egyharmadára jellemző. Az elmúlt három évben a legnépszerűbb táborok közé a gólyatábor, a különféle sporttáborok, és a sítábor tartozott. A sporttábor inkább a fiatalabb korosztályra, a 15-19 évesekre jellemző, míg a síelés a 20-25 évesekre.

Tavaly a 15-25 éves fiatalok 78 százaléka utazott el üdülni, és külföldön minden ötödik megkérdezett volt. A legutóbbi üdülés során a legtöbben saját vagy kölcsön autóval utaztak (45%), melyet a repülő és a busz követ. Az autós utazást az idősebb korosztály, a 20-25 évesek részesítik előnyben, a stoppolás pedig szinte kizárólag a fiatalabbakra, a 15-19 évesekre jellemző. Érdekesség, hogy a megkérdezettek negyede legutóbbi üdülését rokonnál vagy ismerősnél töltötte. A legnépszerűbb szálláshely viszont az apartman volt. A 15-19 évesek 60 százaléka legutóbb szüleivel ment üdülni, a 20-25 évesek fele pedig barátokkal.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Hogyan befolyásolja a jármű története az autó eladási árát?
PR | 2025. december 1. 14:34
A motorháztetőn lévő embléma ma már nem minden. Kiderült, hogy a vásárlók számára nagyobb jelentőséggel bír az autó tényleges műszaki állapota és története, amelyek kulcsfontosságú döntési tényezőkké válnak a vásárlásnál. Nem csoda – a jármű élettörténetének ismerete segít elkerülni jelentős anyagi veszteségeket. Pontosan milyen hatással van az autó története a vétel- és viszonteladási árra?
Vásárló Meglepetésekkel készül idén karácsonyra a Magyar Telekom
Natív tartalom | 2025. november 27. 12:50
Kedvezményözönt zúdít a Telekom karácsonykor jelenlegi és jövőbeli ügyfeleire, ezzel is támogatva a rég halogatott kapcsolatfelvételt családtagok, barátok, ismerősök között.
Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
PR | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Hogyan érheted el, hogy a webshopod előkelő helyen szerepeljen a keresőkben?
Márkázott tartalom | 2025. november 14. 18:04
Megépítetted a webshopodat, feltöltötted a termékeket, leírásokat is készítettél, mégsem nő a látogatottság? Sok webáruház-tulajdonos tapasztalja ugyanezt, amikor mindent megtesz, mégis alig látszik a Google organikus találatai között. Az alábbiakban a BP Digital szakértői osztanak meg hasznos tippeket, hogyan javíthatod a helyezéseidet!
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Milyen előnyei vannak a toló bukó erkélyajtónak?
Márkázott tartalom | 2025. november 10. 18:30
Ez egy rendkívül népszerű nyílászáró típus, amit az erkélyekhez, teraszokhoz és télikertekhez rendszeresen használnak. A kialakítása tulajdonképpen egy fix elemből és egy tolható szárnyból áll. Zárt állapotban a fix üvegfal síkjában helyezkedik el, így a gyakorlatban nem foglal el felesleges helyet.
Vásárló Az autóüveg javításának időtartamát befolyásoló tényezők
Márkázott tartalom | 2025. november 10. 09:12
Valószínűleg mind vissza tud idézni egy alkalmat, amikor egy kis kavics az úton repülve megcsapta a szélvédőt, látható sérülést okozva. Amennyire jelentéktelennek tűnhet is, a szélvédő megsérülése a biztonság szempontjából nem hagyható figyelmen kívül, hiszen a későbbi kockázatokat megelőzendő gyors beavatkozásra lehet szükség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG