Az Ipsos F&F kutatása a fiatal felnőttek márkafogyasztási szokásait, illetve viselkedését térképezi fel. A legfrissebb adatok szerint a fiatal felnőttek legalapvetőbb tisztálkodási, szépségápolási termékei közé a fogkrém, sampon, tusfürdő és a dezodor sorolható, amelyeket a 15-25 évesek több mint 90 százaléka használ.
A fiatalabbak jobban ügyelnek fogápolásra
A kutatás kiemelte, hogy a fiatalok idősebb korosztályára, a 20-25 évesekre sokkal jellemzőbb a kényeztető, regeneráló jellegű termékek megvásárlása, mint például a testápoló, arckrémek és balzsamok. A férfiak körében a borotvahab és aftershave használat is nagyobb arányú, mint a 15-19 éveseknél. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a fiatalabb korcsoport jobban ügyel a száj- és fogápolásra, mint az idősebbek: többen használnak fogselymet és szájvizet is.
Az Ipsos szerint a márkák tekintetében a legtöbb fiatalnak az Avon, Nivea és a Dove jut először eszébe. Azonban, ha a legismertebb márkákat nézzük, az első három helyen a Garnier, Fa és a L’Oreal áll. A Nivea, Dove és Fa hármast tekintik a fiatalok a legnépszerűbb márkáknak, amelyek kiváló minőséggel is rendelkeznek. A korcsoport legtöbbje szerint a fiatalos márkák közé leginkább a Rexona, Nivea és Fa sorolható. Ettől a rangsortól csak a budapesti fiatalok térnek el, akik a Miss Sporty-t és a Clean&Cleart tartják leginkább fiatalos márkának.
A budapesti fiatalok utaznak többször külföldre
A kutatás másik témáját, az üdülési szokásokat tekintve a 15-25 évesekről elmondható, hogy minden negyedik szokott utazni, nyaralni. A legtöbb fiatal évente egyszeri utazásról számolt be. Az évi többszöri nyaralás a Budapesten élőkre a legjellemzőbb, tízből négy fiatal évente többször megy nyaralni vagy utazik el, míg a vidéken élők közül átlagosan tízből egy.
A legtöbben a szüleikkel üdülnek, ez főleg a 15-19 évesekre jellemző (77%), míg a 20-25 évesek már gyakrabban terveznek barátaikkal közös utazást. Minden negyedik 15-19 éves fiatal a barátaival üdül, viszont párjukkal még alig indulnak közös utazásra (2%). A 20-25 éves korcsoportban viszont minden harmadik fiatal kettesben, párjával nyaral vagy utazik. Tízből kilenc fiatal a szüleivel belföldre utazik, minden harmadik pedig külföldre. A budapestiek közül a korcsoport fele üdül külföldön szüleivel, jóval megelőzve a vidéken élőket, akiknek csupán 29 százaléka mondhatja el ugyanezt. Akik baráti társasággal utaznak, kevesen mennek külföldre.
Már nem olyan népszerű a tábor
A tábor mint üdülési, kikapcsolódási lehetőség a fiatalok alig egyharmadára jellemző. Az elmúlt három évben a legnépszerűbb táborok közé a gólyatábor, a különféle sporttáborok, és a sítábor tartozott. A sporttábor inkább a fiatalabb korosztályra, a 15-19 évesekre jellemző, míg a síelés a 20-25 évesekre.
Tavaly a 15-25 éves fiatalok 78 százaléka utazott el üdülni, és külföldön minden ötödik megkérdezett volt. A legutóbbi üdülés során a legtöbben saját vagy kölcsön autóval utaztak (45%), melyet a repülő és a busz követ. Az autós utazást az idősebb korosztály, a 20-25 évesek részesítik előnyben, a stoppolás pedig szinte kizárólag a fiatalabbakra, a 15-19 évesekre jellemző. Érdekesség, hogy a megkérdezettek negyede legutóbbi üdülését rokonnál vagy ismerősnél töltötte. A legnépszerűbb szálláshely viszont az apartman volt. A 15-19 évesek 60 százaléka legutóbb szüleivel ment üdülni, a 20-25 évesek fele pedig barátokkal.