1p
A fiatalok legalapvetőbb kozmetikai cikkei közé tartozik a fogkrém, a sampon, a tusfürdő és a dezodor, a 20-25 éves korcsoportra ugyanakkor sokkal jellemzőbb a regeneráló jellegű termékek megvásárlása, míg a 15-19 évesek jobban ügyelnek a száj- illetve fogápolásra.

Az Ipsos F&F kutatása a fiatal felnőttek márkafogyasztási szokásait, illetve viselkedését térképezi fel. A legfrissebb adatok szerint a fiatal felnőttek legalapvetőbb tisztálkodási, szépségápolási termékei közé a fogkrém, sampon, tusfürdő és a dezodor sorolható, amelyeket a 15-25 évesek több mint 90 százaléka használ.

A fiatalabbak jobban ügyelnek fogápolásra

A kutatás kiemelte, hogy a fiatalok idősebb korosztályára, a 20-25 évesekre sokkal jellemzőbb a kényeztető, regeneráló jellegű termékek megvásárlása, mint például a testápoló, arckrémek és balzsamok. A férfiak körében a borotvahab és aftershave használat is nagyobb arányú, mint a 15-19 éveseknél. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a fiatalabb korcsoport jobban ügyel a száj- és fogápolásra, mint az idősebbek: többen használnak fogselymet és szájvizet is.

Az Ipsos szerint a  márkák tekintetében a legtöbb fiatalnak az Avon, Nivea és a Dove jut először eszébe. Azonban, ha a legismertebb márkákat nézzük, az első három helyen a Garnier, Fa és a L’Oreal áll. A Nivea, Dove és Fa hármast tekintik a fiatalok a legnépszerűbb márkáknak, amelyek kiváló minőséggel is rendelkeznek. A korcsoport legtöbbje szerint a fiatalos márkák közé leginkább a Rexona, Nivea és Fa sorolható. Ettől a rangsortól csak a budapesti fiatalok térnek el, akik a Miss Sporty-t és a Clean&Cleart tartják leginkább fiatalos márkának.

A budapesti fiatalok utaznak többször külföldre

A kutatás másik témáját, az üdülési szokásokat tekintve a 15-25 évesekről elmondható, hogy minden negyedik szokott utazni, nyaralni. A legtöbb fiatal évente egyszeri utazásról számolt be. Az évi többszöri nyaralás a Budapesten élőkre a legjellemzőbb, tízből négy fiatal évente többször megy nyaralni vagy utazik el, míg a vidéken élők közül átlagosan tízből egy.

A legtöbben a szüleikkel üdülnek, ez főleg a 15-19 évesekre jellemző (77%), míg a 20-25 évesek már gyakrabban terveznek barátaikkal közös utazást. Minden negyedik 15-19 éves fiatal a barátaival üdül, viszont párjukkal még alig indulnak közös utazásra (2%). A 20-25 éves korcsoportban viszont minden harmadik fiatal kettesben, párjával nyaral vagy utazik. Tízből kilenc fiatal a szüleivel belföldre utazik, minden harmadik pedig külföldre. A budapestiek közül a korcsoport fele üdül külföldön szüleivel, jóval megelőzve a vidéken élőket, akiknek csupán 29 százaléka mondhatja el ugyanezt. Akik baráti társasággal utaznak, kevesen mennek külföldre.

Már nem olyan népszerű a tábor

A tábor mint üdülési, kikapcsolódási lehetőség a fiatalok alig egyharmadára jellemző. Az elmúlt három évben a legnépszerűbb táborok közé a gólyatábor, a különféle sporttáborok, és a sítábor tartozott. A sporttábor inkább a fiatalabb korosztályra, a 15-19 évesekre jellemző, míg a síelés a 20-25 évesekre.

Tavaly a 15-25 éves fiatalok 78 százaléka utazott el üdülni, és külföldön minden ötödik megkérdezett volt. A legutóbbi üdülés során a legtöbben saját vagy kölcsön autóval utaztak (45%), melyet a repülő és a busz követ. Az autós utazást az idősebb korosztály, a 20-25 évesek részesítik előnyben, a stoppolás pedig szinte kizárólag a fiatalabbakra, a 15-19 évesekre jellemző. Érdekesség, hogy a megkérdezettek negyede legutóbbi üdülését rokonnál vagy ismerősnél töltötte. A legnépszerűbb szálláshely viszont az apartman volt. A 15-19 évesek 60 százaléka legutóbb szüleivel ment üdülni, a 20-25 évesek fele pedig barátokkal.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
Vásárló A jövő otthona, avagy miért választják egyre többen a könnyűszerkezetes házakat?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 17:16
Az építkezés mindig nagy döntés, hiszen az ember az otthonát nem néhány évre tervezi. Az utóbbi időben egyre többen fordulnak a könnyűszerkezetes házak felé, amelyek nemcsak gyorsabban elkészülnek, hanem energiatakarékosabbak és fenntarthatóbbak is a hagyományos építési módoknál.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
Vásárló A megbízható rögzítés az építőipar alapja
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 16:45
Az építkezések és felújítások világában sokszor a legapróbb részletek döntik el, mennyire lesz tartós és biztonságos a végeredmény. Akár egy családi ház szerkezetéről, akár ipari létesítményről van szó, a stabil rögzítés nélkülözhetetlen. Azok az elemek, amelyek a háttérben végzik a dolgukat, valójában a teljes szerkezet biztonságát tartják kézben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG