1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A fiatalok legalapvetőbb kozmetikai cikkei közé tartozik a fogkrém, a sampon, a tusfürdő és a dezodor, a 20-25 éves korcsoportra ugyanakkor sokkal jellemzőbb a regeneráló jellegű termékek megvásárlása, míg a 15-19 évesek jobban ügyelnek a száj- illetve fogápolásra.

Az Ipsos F&F kutatása a fiatal felnőttek márkafogyasztási szokásait, illetve viselkedését térképezi fel. A legfrissebb adatok szerint a fiatal felnőttek legalapvetőbb tisztálkodási, szépségápolási termékei közé a fogkrém, sampon, tusfürdő és a dezodor sorolható, amelyeket a 15-25 évesek több mint 90 százaléka használ.

A fiatalabbak jobban ügyelnek fogápolásra

A kutatás kiemelte, hogy a fiatalok idősebb korosztályára, a 20-25 évesekre sokkal jellemzőbb a kényeztető, regeneráló jellegű termékek megvásárlása, mint például a testápoló, arckrémek és balzsamok. A férfiak körében a borotvahab és aftershave használat is nagyobb arányú, mint a 15-19 éveseknél. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a fiatalabb korcsoport jobban ügyel a száj- és fogápolásra, mint az idősebbek: többen használnak fogselymet és szájvizet is.

Az Ipsos szerint a  márkák tekintetében a legtöbb fiatalnak az Avon, Nivea és a Dove jut először eszébe. Azonban, ha a legismertebb márkákat nézzük, az első három helyen a Garnier, Fa és a L’Oreal áll. A Nivea, Dove és Fa hármast tekintik a fiatalok a legnépszerűbb márkáknak, amelyek kiváló minőséggel is rendelkeznek. A korcsoport legtöbbje szerint a fiatalos márkák közé leginkább a Rexona, Nivea és Fa sorolható. Ettől a rangsortól csak a budapesti fiatalok térnek el, akik a Miss Sporty-t és a Clean&Cleart tartják leginkább fiatalos márkának.

A budapesti fiatalok utaznak többször külföldre

A kutatás másik témáját, az üdülési szokásokat tekintve a 15-25 évesekről elmondható, hogy minden negyedik szokott utazni, nyaralni. A legtöbb fiatal évente egyszeri utazásról számolt be. Az évi többszöri nyaralás a Budapesten élőkre a legjellemzőbb, tízből négy fiatal évente többször megy nyaralni vagy utazik el, míg a vidéken élők közül átlagosan tízből egy.

A legtöbben a szüleikkel üdülnek, ez főleg a 15-19 évesekre jellemző (77%), míg a 20-25 évesek már gyakrabban terveznek barátaikkal közös utazást. Minden negyedik 15-19 éves fiatal a barátaival üdül, viszont párjukkal még alig indulnak közös utazásra (2%). A 20-25 éves korcsoportban viszont minden harmadik fiatal kettesben, párjával nyaral vagy utazik. Tízből kilenc fiatal a szüleivel belföldre utazik, minden harmadik pedig külföldre. A budapestiek közül a korcsoport fele üdül külföldön szüleivel, jóval megelőzve a vidéken élőket, akiknek csupán 29 százaléka mondhatja el ugyanezt. Akik baráti társasággal utaznak, kevesen mennek külföldre.

Már nem olyan népszerű a tábor

A tábor mint üdülési, kikapcsolódási lehetőség a fiatalok alig egyharmadára jellemző. Az elmúlt három évben a legnépszerűbb táborok közé a gólyatábor, a különféle sporttáborok, és a sítábor tartozott. A sporttábor inkább a fiatalabb korosztályra, a 15-19 évesekre jellemző, míg a síelés a 20-25 évesekre.

Tavaly a 15-25 éves fiatalok 78 százaléka utazott el üdülni, és külföldön minden ötödik megkérdezett volt. A legutóbbi üdülés során a legtöbben saját vagy kölcsön autóval utaztak (45%), melyet a repülő és a busz követ. Az autós utazást az idősebb korosztály, a 20-25 évesek részesítik előnyben, a stoppolás pedig szinte kizárólag a fiatalabbakra, a 15-19 évesekre jellemző. Érdekesség, hogy a megkérdezettek negyede legutóbbi üdülését rokonnál vagy ismerősnél töltötte. A legnépszerűbb szálláshely viszont az apartman volt. A 15-19 évesek 60 százaléka legutóbb szüleivel ment üdülni, a 20-25 évesek fele pedig barátokkal.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló 30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője
PR | 2025. május 12. 09:42
1995-ben nyílt meg Győrben az első INTERSPAR hipermarket, és ezzel új korszak kezdődött a hazai vásárlási kultúrában. A SPAR Magyarország akkor nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Vásárló Az élelmiszer árrésstop jogi szempontból a boltokra nézve
PR | 2025. május 9. 15:48
Újabb rendelettel szabályozza a magyar kormány az élelmiszerárakat, ami a korábbi árstoppal ellentétben mind a gyakorlati alkalmazhatóság, mind a jogi kérdések tekintetében rengeteg kérdést vet fel a vásárlók és a boltok szemszögéből egyaránt.
Vásárló Kezd kopni az árrésstop? Sokkal többe kerül a családi nagybevásárlás, mint egy éve
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. május 8. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérésben szereplő árrésstoppal érintett termékek májusban valamivel drágábbak lettek, mint egy hónapja, összességében mégis csökkent a végösszeg áprilishoz képest – hála annak, hogy a hipermarketek nem próbálják meg a többi termék drágításával pótolni a veszteséget. Bár vannak árrésstopos termékek, amelyek jóval olcsóbbak most, mint tavaly, fájó látni, hogy mennyivel drágább a családi nagybevásárlás, mint 2024 májusában.
Vásárló Itt a magyarázat: ezért nem ösztökélhette az embereket vásárlásra az árrésstop
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:57
A Nemzetgazdasági Minisztérium, az Országos Kereskedelmi Szövetség és az elemzők is reagáltak a vártnál gyengébb márciusi kiskereskedelmi adatra.
Vásárló Kellemetlen meglepetéssel szolgált a statisztikai hivatal
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 08:30
A KSH közlése szerint a kiskereskedelmi forgalom márciusban 0,5 százalékkal lett alacsonyabb a februárinál, miközben az éves növekedési dinamika is jelentősen mérséklődött.
Vásárló Egy óra, ami többet ér, mint egy budapesti villa
Kenessei András | 2025. május 3. 16:59
Melyik a világ legértékesebb órája? Egy svájci karóra, amely nem aranyból készült, mégis rekordáron kelt el egy hongkongi aukción. Miért éri meg több millió dollárt egyetlen acél karóra? Megmutatjuk a titkát és a háttértörténetét!
Vásárló Magával ragadó eredmények hajtetoválás segítségével
Márkázott tartalom | 2025. május 3. 11:26
Rengeteg férfi küzd kopaszodással, amely nemcsak esztétikai szempontból előnytelen, de a közérzetre is negatívan hat. Van azonban egy olyan eljárás, amely megoldást jelenthet a problémára, és ezért még csak mélyen a zsebünkbe sem kell nyúlni. (Nem úgy, mint például a hajbeültetés esetében.) Az alábbiakban bemutatjuk azt a módszert, amely pénzügyi szempontból is előnyös lehet hajhullás ellen!
Vásárló Ezerboltos offenzívát indít a Penny Magyarország mellett
Buksza blog | 2025. május 3. 10:37
A Penny tulajdonosa, a német Rewe boltlánc a romániai piacban lát fantáziát Kelet-Közép-Európában, ezért úgy döntött, hogy egy rakás pénzt fordít ottani eladásai felpörgetésére.
Vásárló Nem tudja, mit csináljon Mikulás után a csomagokkal? Hasznosítson újra!
Márkázott tartalom | 2025. május 2. 11:21
A decemberi ünnepek elmaradhatatlan része a mikuláscsomag – színes papírba csomagolt csokimikulás, szaloncukor, édességek tömkelege. A gyermekek boldogan bontogatják őket, a szülők pedig gyakran előre tudják: ez a sok édesség bizony nem fog elfogyni! De mihez kezdjen akkor velük az ember?
Vásárló Nagyon berágtak a dánok, az amerikai ikont is büntetik Trump szívózása miatt
Buksza blog | 2025. május 1. 13:01
A dánok nagyon zokon vették, hogy az amerikai elnök arról lamentál, hogy az Egyesült Államoknak annektálnia kellene a Dániához tartozó Grönlandot, ahogy az oroszok lenyúlták Ukrajnától a Krímet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG