3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Deutsche Telekom és a Magyar Telekom is látja a potenciált az IoT otthoni felhasználásában.

Napjaink egyik legforróbb témája az okosotthonok kérdése, hiszen kettőt sem kell pislognunk, és minden egyes lakberendezési eszközünk felokosított változata küld adatokat a felhőbe, hogy aztán egy mesterséges intelligencia automatizálja ezek alapján az életünket.

Arról, hogy ki, vagy mi fogja nálunk kapcsolgatni a villanyt, Carsten Steigleider a Deutsche Telekomtól (DT), Sinisha Patkovic a a BlackBerry-től és Dobó Mátyás a Magyar Telekomtól beszélgetett közösen a Smart 2017 konferencia panelében Budapesten.

Van még hely a nagyok mellett?

Steigleider nem árult el nagy titkot azzal, amikor elmondta: a DT nagyon erősen dolgozik azon, hogy az, amit a fogyasztók “okosotthonnak” neveznek, jelentsen egyet a Deutsche Telekommal. Mint mondta, a vállalat eddig is azon dolgozott, hogy ügyfeleiknek meglegyen minden kapcsolat, legyen szó telefonról, tévéről, szélessávú netről. A DT képes arra, hogy az otthoni eszközök kommunikációját is összekösse, ezért vágtak bele az okosotthon bizniszbe. Azt is tudják, hogy egyedül azért nem megy, ezért összefogtak egy rakás gyártóval, háztartási eszközöktől a személygépkocsikig mindenkivel. 137 000 eszközt adtak el tavaly csak Németországban, de hónapról hónapra egyre többen érdeklődnek.

Fontos kérdés, hogy egy többnyire Apple, Google és több kisebb cég által vezetett otthoni techforradalomban mégis mi keresni valója van a telekommunikációval foglalkozó Deutsche Telekomnak. Steigleider szerint nekik is van tér, hiába mondják azt sokan, hogy ehhez túl lomhák és öregek.

A gazdagok játékszere?

A Magyar Telekom szintén erre a piacra akar belépni néhány éve, de a magyar helyzet más, hiszen nincs akkora vásárlóerő, mint például az USA-ban - mondja Dobó Mátyás. A hazai piac különböző eszközöket igényel, amelyeket olcsóbban, darabról darabra tud beszerezni, nem egy teljes rendszert, ami magyar léptékben méregdrága. A Magyar Telekom ebben látja a a lehetőséget, viszont költséges dolog belépni a piacra, amire még bőven ráfér a tesztelés.

Majd ha ingyen hozzám vágják

Rálicitál az elhangzottakra Patkovic: addig nem fognak tömegek vásárolni, amíg nem lesz 1-2 dolláros a mérőeszköz, amit a vásárló beépít az otthonába.

Ugyanakkor a tehetősebb cégek már most komolyabb dolgokat engedhetnek meg maguknak, mint például a HD kamera egy jelzőlámpában, amelynek a felvételeit a felhőben elemzik tovább a közlekedési szakértők. A jövőben ilyen érzékelők arra is képesek lesznek a Blackberry szakértője szerint, hogy megállapítsák 30 perccel az eset előtt, ha szívrohamunk lesz. Jelet küldenek a kórházba, amit elemeznek, majd probléma esetén a város közlekedési rendszere megkapja az utasítást, hogy készítse elő az utakat egy mentőautónak.

Mit parancsolsz, kis gazdám?

A mesterséges intelligencia szerepe akkor lesz fontos az okosotthon eszközeiben, amikor azt a rakás adatot kell elemezni, amit a szenzorok küldenek majd az otthonunkról a felhőbe, ezáltal pedig gyorsabbak és pontosabbak lesznek ezek az eszközök - véli Patkovic. Nem lesz szükség arra, hogy a jelet kilométerekre lévő tornyokba továbbítsák az eszközök, hanem egymás között kommunikálnak majd.

Steigleider viszont óva int attól, hogy átadjuk otthonunk irányítását egy gépnek. Szerinte elég mindössze arra megtanítani egyelőre, hogy javaslatokat adjon bizonyos folyamatokhoz, de semmiképp se vegye át az irányítást például a világítás felett. De ami a legfontosabb: minden, ami történik, az csak a felhasználó jóváhagyásával mehet végbe.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG