4p
Olcsóbb lett az év utolsó nagybevásárlása: a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint decemberben tovább csökkentek az árak. Ha az egész évet nézzük, 11 hónapban csökkentek az árak a tavalyi év azonos időszakához képest.

A hipermarket-láncokat sújtó jogszabályváltozások (a két egymást követő évben veszteséges, legalább 50 milliárd fölötti árbevételű cég nem forgalmazhat napi fogyasztási cikket; drasztikusan emelkedik az árbevétel-arányos élelmiszeripari felügyeleti díj; vasárnap ki sem nyithatnak a 200 négyzetméternél nagyobb üzletek; kibővítik a plázastopot) előtt azt mondhatjuk: gyakorlatilag egész évben csökkentek az árak 2014-ben.

A Privátbankár Árkosár értékének változása a megelőző év azonos időszakához képest - azaz az éves árindex

December 9-én nyakunkba vettük a Tesco, az Auchan és az Interspar egy-egy egységét - 30 élelmiszerből álló élelmiszerkosarunk árát vizsgáltuk a három hipermarketben. Tavaly decemberhez képest mindhárom áruházban alacsonyabb lett a számla végösszege, a múlt hónaphoz képest pedig egyedül a Tesco emelt árat - ennek köszönhetően helyet is cseréltek a dobogó második-harmadik helyén az Intersparral, igaz, a különbség mindössze 6 forint. Az Auchan jó 900 forinttal, 5,7 százalékkal volt olcsóbb ezúttal a versenytársaknál.

 

 

A decemberi átlagár 16 856 forint lett. Az előző hónaphoz képest ez 0,4 százalékos csökkenést jelent, a tavaly októberinél pedig 842 forinttal olcsóbban megúszhattuk nagybevásárlásunkat december elején.

 

 

A legkevesebbet persze akkor kellene fizetni, ha mindent ott vennénk, ahol az a legolcsóbb: 1 548 forintot spórolhatnánk így az átlagárhoz képest. Ez azonban tripla utazgatással vagy tripla létszámú bevásárlócsapattal járna. Az Auchan ennél 6, a másik két áruház 12 százalékkal olcsóbb. (A tripla utazgatás a folyamatos üzemanyagár-zuhanás mellett már kezd megfontolandó lenni...)

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

A KSH holnap (csütörtökön) közli az infláció novemberi alakulásáról szóló adatait. Londoni elemzők szerint mélyülhetett a magyarországi defláció, továbbra is elsősorban a nyersolajárak zuhanásának átszűrődő kiskereskedelmi hatásai miatt.

Egy hónap alatt ezúttal nem voltak kiugró árváltozások, egyedül az almát (+30%) és a gyümölcslevet (-14%) emelhetnénk ki.

Tavaly decemberhez képest legalább 10 százalékkal emelkedett a tojás, a tészta, a joghurt és a tejföl ára, feleannyit kérnek viszont a krumpliért, 20 százalék körüli árcsökkenést mértünk az almánál, a rizsnél, a cukornál, egyes húsféléknél és a sajtnál.

Havi legolcsóbbak: bejglitől az Unicumig

Aki szeretné elkerülni a nagy tolongást, már most megkezdheti a bevásárlást: a ponytot talán még korai lenne betenni a fürdőkádba, de van, amit már most beszerezhetónk. Diót viszont ne hipermarketben keressünk: darált, cukrozott változatokat és diópótló keverékeket árulnak, de pucolt, darálatlan diót legfeljebb 20 dekás kiszerelésben, aranyárban találni a polcokon - ezért érdemes a piacra menni.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Aki nem alapanyagot, hanem inkább egész bejglit vásárol az kilónként 1198 forintért vehet sajátmárkás bejglit az Intersparban. 1458 forintért szintén saját gyártású bejglit kapunk az Auchanban; a Tesco 2247-ért adta a "régimódi" bejglit ottjártunkkor - igaz, csokis és diós-barackos ízben, ami azért nem régimódi. "Omlós tekercset" 858-ért is adnak kilónként a Tescóban, de az nem bejgli.

A magyar családok egyik gyakori ünnepi kelléke az Unicum, a hétdecis kiszerelés az Auchanban volt a legolcsóbb (3489 forint), az Interspar 3699-ért adta, a Tesco pedig 4299 forintért.

Kimért szaloncukrot 999 forintért ad az Interspar és a Tesco is, az Auchan pedig 769-ért adja a lédig édességet / karácsonyfadíszt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új korszakba lép a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. december 3. 12:56
Hiába a hírnév, a Dr. Martensnél a túlélésről szólt az elmúlt fél év.
Vásárló A Temu megtalálta a vásárlók gyenge pontját
Buksza blog | 2024. december 3. 11:48
Egy évvel ezelőtt a két kínai online óriás, amelyek hatalmas felfordulást hoztak a kiskereskedelemben, még nem tudták kimazsolázni az év végi bevásárlási szezon legjobb falatját.
Vásárló Ijesztő drágulás a magyar diszkontokban – majdnem a duplájára nőtt a legolcsóbb tojások ára
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 2. 05:41
Összességében visszafogottan emelkedett havi és éves szinten is a diszkontokban megvehető alapélelmiszerek ára a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Ugyanakkor a tojás egészen durva mutatvánnyal rukkolt elő, ami a külföldi helyzetet tekintve annyira nem is meglepő. 
Vásárló A kozmetikai ipar trükkjei – nesze neked, fogyasztóvédelem
Elek Lenke | 2024. december 1. 14:46
Elképesztő mennyiségű, márkájú, fajtájú arc-, kéz- és lábkrémet, lemosót, tonikot, arcmaszkot, szemránckrémet lehet kapni – de hogy melyiket válasszuk, abban senki sem segít. Közben trükkök százaival próbálnak minket befolyásolni.
Vásárló Éves megyei matrica – egy költséghatékony opció
Márkázott tartalom | 2024. november 28. 10:54
Az autópálya matrica kínálat változásainak első lépése a 2015-ben, vármegyékre érvényes matricák bevezetése volt. Az új termék népszerűsége pedig azóta is töretlen, hiszen évek óta az eladási statisztikák élén találhatjuk azt, ez pedig várhatóan jövőre sem változik.
Vásárló A nap képe: dupla annyiba kerül a kolbász Budapesten, mint Bécsben
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 17:04
Hihetetlenül hangzik, de igaz: a magyar fővárosban sokkal drágább az utcán kolbászozni, mint az osztrákban.
Vásárló Mi kell egy modern ergonomikus irodába?
Márkázott tartalom | 2024. november 25. 17:48
A modern, egészséges munkakörnyezet már régen nem csupán egy asztal és egy szék kombinációját jelenti. Az ergonomikus iroda kialakítása kulcsfontosságú a munkavállalók egészsége, kényelme – és produktivitása szempontjából is. A dolgozók fizikai és mentális jólétének támogatása kulcsfontosságú egy vállalat működése során, hiszen ezáltal elhivatottságuk, munkakedvük és hatékonyságuk is nő, de mi mindenre van szükség egy ergonomikus iroda kialakításához? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban. 
Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG