4p
Olcsóbb lett az év utolsó nagybevásárlása: a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint decemberben tovább csökkentek az árak. Ha az egész évet nézzük, 11 hónapban csökkentek az árak a tavalyi év azonos időszakához képest.

A hipermarket-láncokat sújtó jogszabályváltozások (a két egymást követő évben veszteséges, legalább 50 milliárd fölötti árbevételű cég nem forgalmazhat napi fogyasztási cikket; drasztikusan emelkedik az árbevétel-arányos élelmiszeripari felügyeleti díj; vasárnap ki sem nyithatnak a 200 négyzetméternél nagyobb üzletek; kibővítik a plázastopot) előtt azt mondhatjuk: gyakorlatilag egész évben csökkentek az árak 2014-ben.

A Privátbankár Árkosár értékének változása a megelőző év azonos időszakához képest - azaz az éves árindex

December 9-én nyakunkba vettük a Tesco, az Auchan és az Interspar egy-egy egységét - 30 élelmiszerből álló élelmiszerkosarunk árát vizsgáltuk a három hipermarketben. Tavaly decemberhez képest mindhárom áruházban alacsonyabb lett a számla végösszege, a múlt hónaphoz képest pedig egyedül a Tesco emelt árat - ennek köszönhetően helyet is cseréltek a dobogó második-harmadik helyén az Intersparral, igaz, a különbség mindössze 6 forint. Az Auchan jó 900 forinttal, 5,7 százalékkal volt olcsóbb ezúttal a versenytársaknál.

 

 

A decemberi átlagár 16 856 forint lett. Az előző hónaphoz képest ez 0,4 százalékos csökkenést jelent, a tavaly októberinél pedig 842 forinttal olcsóbban megúszhattuk nagybevásárlásunkat december elején.

 

 

A legkevesebbet persze akkor kellene fizetni, ha mindent ott vennénk, ahol az a legolcsóbb: 1 548 forintot spórolhatnánk így az átlagárhoz képest. Ez azonban tripla utazgatással vagy tripla létszámú bevásárlócsapattal járna. Az Auchan ennél 6, a másik két áruház 12 százalékkal olcsóbb. (A tripla utazgatás a folyamatos üzemanyagár-zuhanás mellett már kezd megfontolandó lenni...)

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

A KSH holnap (csütörtökön) közli az infláció novemberi alakulásáról szóló adatait. Londoni elemzők szerint mélyülhetett a magyarországi defláció, továbbra is elsősorban a nyersolajárak zuhanásának átszűrődő kiskereskedelmi hatásai miatt.

Egy hónap alatt ezúttal nem voltak kiugró árváltozások, egyedül az almát (+30%) és a gyümölcslevet (-14%) emelhetnénk ki.

Tavaly decemberhez képest legalább 10 százalékkal emelkedett a tojás, a tészta, a joghurt és a tejföl ára, feleannyit kérnek viszont a krumpliért, 20 százalék körüli árcsökkenést mértünk az almánál, a rizsnél, a cukornál, egyes húsféléknél és a sajtnál.

Havi legolcsóbbak: bejglitől az Unicumig

Aki szeretné elkerülni a nagy tolongást, már most megkezdheti a bevásárlást: a ponytot talán még korai lenne betenni a fürdőkádba, de van, amit már most beszerezhetónk. Diót viszont ne hipermarketben keressünk: darált, cukrozott változatokat és diópótló keverékeket árulnak, de pucolt, darálatlan diót legfeljebb 20 dekás kiszerelésben, aranyárban találni a polcokon - ezért érdemes a piacra menni.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Aki nem alapanyagot, hanem inkább egész bejglit vásárol az kilónként 1198 forintért vehet sajátmárkás bejglit az Intersparban. 1458 forintért szintén saját gyártású bejglit kapunk az Auchanban; a Tesco 2247-ért adta a "régimódi" bejglit ottjártunkkor - igaz, csokis és diós-barackos ízben, ami azért nem régimódi. "Omlós tekercset" 858-ért is adnak kilónként a Tescóban, de az nem bejgli.

A magyar családok egyik gyakori ünnepi kelléke az Unicum, a hétdecis kiszerelés az Auchanban volt a legolcsóbb (3489 forint), az Interspar 3699-ért adta, a Tesco pedig 4299 forintért.

Kimért szaloncukrot 999 forintért ad az Interspar és a Tesco is, az Auchan pedig 769-ért adja a lédig édességet / karácsonyfadíszt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG