3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Bárkinek jól jöhet egy öltözködési gyorstalpaló állásinterjú előtt, nem igaz? A hölgyek olykor kifejezetten nehéz helyzetben érezhetik magukat, ugyanis nem szeretnének sem alul-, vagy épp túlöltözni. 

Vannak íratlan szabályok, melyek betartásával máris magabiztosabbak lehetünk a következő állásinterjúnkon.

Az öltözködési elvárások munkahelyenként eltérőket lehetnek

Ahány ház, annyi szokás? És akány munkahely, annyi öltözködési elvárás? Ha ez így nem is teljesen igaz, de az tény, hogy eltérhetnek ezek a követelmények az egyes munkahelyek esetén. 

Manapság számos állás közül választhatunk, elég ha megnézzük a SzolnokAllas kínálatát. Minden állás és minden munkahely más. A munkáltatók meghatározzák a saját öltözködési követelményeiket, melyeknek a munkatársaiknak meg kell felelniük. 

Ha egy állásinterjúra készülünk, akkor érdemes megtudnunk előre, hogy az adott cégnél milyen szabályoknak kell megfelelniük a munkavállalóknak. Így megtudhatjuk, hogy van-e valamilyen speciális dress code náluk, amit követni kell.

Például vannak kifejezetten formális területek, mint a pénzügyi, biztosítói, jogi szektor, ahol a business casual vagy a formális öltözék a követelmény. Ezzel szemben számos kreatív pozíció van, melyeknél az öltözködésnek is szabad utat engednek, mert ez is az önkifejezés egy formája. Egy ilyen állásinterjú esetén a legjobb amit tehetünk, hogy az öltözékünk tükrözi a személyiségünket.

Öltözködési alapszabályok állásinterjúra

Bármilyen állásinterjúról is legyen szó (formális és kreatív területen egyaránt) alapszabály, hogy a hétköznapinál csinosabb, de mégis visszafogott öltözékben kell érkeznünk. Ne legyen rajtunk a ruha túl feszes, és kerüljük a mélyen dekoltált felsőket is. De a nagyon rövid szoknya és a hivalkodó színek éppígy nem valók egy állásinterjúra.

Ha business casual vagy formális outfit az elvárás, akkor vegyünk fel egy visszafogottabb, zárt orrú magassarkút, harisnyát és egy elegáns szoknyát. Felülre pedig ing és blézer lesz a megfelelő kombináció.

Egy kreatívabb munkakör interjúján pedig megfelelő egy sötét színű farmer, ügyelve arra, hogy ne koptatott és szakadt legyen. Emellé mehet egy csinos cipő és egy ing.

Mi a helyzet a kiegészítőkkel?

Számos mutatós kiegészítőt lehet ma már kapni, de nem mind illik egy állásinterjúra. Érdemes ezekre is odafigyelni. Alapszabály, hogy ne legyenek túl nagyok, színesek és túl sokat se viseljünk magunkon!

A napszemüveget és a kalapot még kreatív állások esetén is felejtsük el, bármennyire minőségi kiegészítőkről is van szó. Ha mindenképp szükségünk van rá az odaút során, akkor is vegyük le és tegyük el a napszemüvegünket még az interjú megkezdése előtt.

Mint látható, több tippel is tudtunk szolgálni, hogy mire érdemes odafigyelni egy állásinterjú során. Nem mindegy, hogy milyen típusú állásra jelentkezünk, és az sem, hogy milyen céghez. Ha a fentieket betartjuk, akkor azzal saját önbizalmunkat is növelhetjük. Az interjú alatt sem kell a kinézetünk miatt aggódni, helyette koncentrálhatunk a beszélgetésre.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG